Zo moeilijk is het dus niet om met je kop boven het maaiveld uit te steken. In dit geval is het resultaat absoluut niet verkeerd.
Sommige auto’s zijn dermate populaire bij het tunersgilde, dat een origineel exemplaar vinden lastiger is dan een getunede uitvoering. De Mercedes-Benz G-Klasse is zo’n auto.
De auto is populair onder heel veel rijke mensen. De uitstraling en het imago van de auto zijn ijzersterk. Ook is het een auto waar iedereen van weet dat ‘ie heel erg duur is. Je maakt absoluut eens statement in een G-Klasse. Met een G63 AMG maak je een groter statement. En met een getunede G63 al helemaal.
Echt uniek ben je dus niet meer, aangezien iedereen zijn G63 dus laat tunen bij bedrijven als Brabus, Lumma, Mansory, TopCar of Wald Tuning. Gelukkig komen er geregeld nieuwe spulletjes op de markt. Ditmaal is de firma Lorinser daarvoor verantwoordelijk. Net als Brabus bestaat Lorinser al zeer lang en zijn ze in eerste instantie Mercedes-Benz (en Toyota!) dealer.
Lorinser houdt het vrij bescheiden qua aanpassingen. De 23″ velgen zijn an sich niet eens zo verkeerd, alleen de ‘bicolor’-afwerking geeft de auto een beetje een goedkope uitstraling. Gelukkig kun je ook kiezen voor dezelfde wielen in één kleur. Hetzelfde geldt voor de luchthapper in de motorkap. De G63 heeft het niet echt nodig. Leuker is wat ze onder die motorkap hebben gedaan. De ‘Sportservice’ van Lorinser heeft zich bezig gehouden met de vierliter grote V8. Het resultaat is maar liefst 700 pk (+115 pk) en 1.000 Nm (+150 Nm).
Qua prestaties staat de Lorinser G63 zijn mannetje. Het meer dan 2.500 kg wegende apparaat sprint namelijk in 4,3 seconden naar de 100 km/u. Over de topsnelheid wordt met geen woord gerept. Gezien de auto nog altijd op een ladderchassis staat en voorzien is van starre assen, is de begrensde topsnelheid van 230 km/u méér dan voldoende.
panam1 zegt
Keurige wagen – velgen idd een kleur – zet maar voor de deur – panam weet er wel raad mee!
denniss00 zegt
die voorkant maakt me gewoon bang..
chrism zegt
En maar 22% bijtelling! Toppertje…
fmgarcia zegt
Maar de nieuwe eigenaar wsl wel. ?
brammetjedeb zegt
@fmgarcia: blijft ie staan? Blijft ie staan?
fmgarcia zegt
@brammetjedeb: Sws niet, maar kon t niet laten. De waarheid is ook hard voor een redactie..
brammetjedeb zegt
@fmgarcia: ?
niex zegt
@fmgarcia: jouw waarheid, het zegt over jouw persoonlijkheid. heb niks met overdreven politieke correctheid maar dit is een hele foute opmerking.
fmgarcia zegt
@niex: Dat weet ik zelf toch ook wel. Een Volvo v70 hoor je ook een KLM sticker op je klep te plakken. Is dat ook te stigmatiserend voor u?
evdw zegt
@niex: Stel je niet zo aan. Zodra het over een donkere huidskleur gaat schieten mensen altijd zo overdreven snel in de stress. Door al dat geneuzel in de politiek ligt het veel te gevoelig.
momo zegt
@fmgarcia: Die kunnen het betalen? Jij?
clk63bs zegt
@momo: wel raar want zwart werkt over het algemeen niet
momo zegt
@clk63bs: Helaas voor jou. Doen ze dan toch beter dan mister clk63bullshit. Ik neem aan dat jij wel fatsoenlijk werkt, maar niet aan zo een G komt.
Laat mensen lekker in hun waarde…
jaapies zegt
“bicolor’-afwerking geeft de auto een beetje een goedkope uitstraling.”
Haha, het is niet alleen de bicolor als het mij vraagt. Hier wil je, behalve tijdens een vrijgezelle weekend, toch niet in gezien worden!
Een standaard G of juist een mooie oude gaat nog wel, maar zodra ze er maar één tuning item aan toevoegen gaat het al rap de verkeerde kant.
lextacy zegt
Mooie velgen zou goed staan op een standaard
Dutchdriftking zegt
Eigenlijk is dit gewoon heel goed gelukt. Als je dan toch een moderne G klasse moet rijden, dan deze.
B00G1E zegt
dus met die 700pk ben je in pak hem beet 15 seconden ofzo op de begrensde topsnelheid?
BaRa zegt
Geen lier op de bumper? Laat dan maar… ;)
clubbtraxx zegt
Effe die spuuglelijke velgenset wisselen voor de originele en het is stiekem best een gaaf ding.
kniesoor zegt
Andere velgen (sowieso uni zilverkleurig) en de hoodscoop eraf en ik zou er geen ‘nee’ tegen zeggen.