Dé concurrent van de Mercedes-AMG G63 blijkt een hit, de Defender Octa verkoopt goed.
Ze zijn lekker bezig daar bij Jaguar Land Rover om de begeerlijke Defender in allerlei smaakjes uit te melken. Excuus, uit te brengen bedoelde ik natuurlijk te zeggen. En dat is hun goed recht. Met een dood paard als Jaguar is een succesnummer als de Defender meer als welkom.
Defender Octa valt in de smaak bij kopers
Op basis van de Defender kondigde JLR destijds ook de Octa aan. Een bruut topmodel. Zie het als de G63 AMG in een Defender-jasje. Wie zit daar op te wachten? Nou, genoeg mensen zo blijkt. Auto Express bericht dat het merk al 2.900 orders heeft mogen noteren voor de Defender Octa.
Dat klinkt misschien niet als veel, maar voor zo’n specifieke model zijn dat keurige aantallen. De eerste leveringen vinden volgend jaar plaats. Om je geheugen nog even op te frissen. De Defender Octa is uitgerust met een dikke V8 uit de rekken van BMW, goed voor 635 pk. Daarmee kan de tank in 3,8 seconden naar honderd kilometer per uur accelereren. Prestaties die je niet gauw associeert met een Defender.
Het is niet de eerste keer dat de huidige generatie verkrijgbaar is met een achtcilinder. De Octa is echter gericht op performance en moet het goed gaan doen in de betere winkelstraten (al heeft JLR het zelf vooral over offroad performance). De Defender V8 is realistisch gezien meer een werkpaard die gore trailers mag trekken op het boerenland.
De Defender is niet het enige succesverhaal voor Jaguar Land Rover. Ook het luxemerk Range Rover doet het goed. Dezelfde publicatie bericht dat 48.000 klanten een handtekening hebben gezet om een Range Rover Electric te bestellen wanneer deze in 2025 op de markt verschijnt.
Positieve ontwikkelingen voor Jaguar Land Rover. En dat gun je ze ook wel. Zeker met zo’n tof product als de Defender Octa, daar worden we ook wel hebberig van.
cossiekiller zegt
Daarmee sta je dan vaak aan de Octa +
cossiekiller zegt
Daarmee sta je dan vaak aan de Octa +
O.t. wel een mooie alleskunner als je vermogend bent
bassrt zegt
Het zijn spectaculaire wagens en prestaties. Samen met mijn collega’s verantwoordelijk voor de onderplaten van deze auto en de testen die gedaan zijn zijn echt heel extreem. Kan je zeker alles mee doen wat je ook met de oude defender kon, maar dan een klap sneller.
anthwan zegt
Ik vind een BMW V8 toch altijd wat gevaarlijk, maar misschien ben ik/denk ik wat te ouderwets.
ouwedibbes83 zegt
Er zijn een hoop generaties van de BMW v8 met bekende kwaaltjes en dure reparaties. Welke was eigenlijk wel goed?
kennone zegt
De oude 4.0 en 4.4 NA motoren waren volgensmij wel redelijk goed
reactief zegt
Maar hoeveel zijn er wel niet verkocht van de G63 dan? Ik heb het vermoeden dat dat er nog veel meer zijn….
Nogal suggestieve titel, zeker als je die cijfers er niet eens bij pakt van de G63.
tenaci zegt
In ieder geval een stuk chiquer dan een G63 AMG