Daarnaast is de G2M Limited Edition zeldzamer én sneller. Oh ja, ook nog eens goedkoper. Een topaanbieding, dus!
BMW deed het best wel slim met zijn snelle compacte coupe. Aanvankleijk was de M235i het ‘heetste’ smaakje. Een hele leuke en vermakelijke auto. Er was echter best wel wat ruimte voor verbetering. Dat zag BMW ook, waardoor ze de M2 lanceerden. Breder, dikker en bruter met een licht opgevoerde N55-motor uit de M235i.
De M2 Competition deed daar een schepje bovenop met een 411 pk sterke ‘echte’ M-Motor, de S55. Op deze wijze kon BMW telkens aan dezelfde klant een net wat dikkere uitvoering verkopen. Slim gespeeld. De M2 CS is de ultieme versie daarvan. Maar stel dat je geen zin hebt om nóg een keer een upgrade te maken bij de BMW-dealer? Dan kun je ook bij G-Power terecht voor een ‘G2M Limited Edition’.
G-Power
Deze is gebaseerd op de reguliere BMW M2 Competition. Het hele idee lijkt de ultieme M2 te zijn voor mensen die nét achter net gevist hebben voor een BMW M2 CS of de prijs wel erg fors vonden voor 39 pk extra. Over extra pk’s gesproken, je krijgt er een heleboel. Er zijn nieuwe boost pipes, sportluchtfilter, aangepaste krukas een een G-Power Deeptone sportuitlaatsysteem. In cominatie met de GP-550-software stijgt het vermogen van de G2M Limited Edition van 411 pk naar 550 pk.
het koppel bedraagt nu 700 Nm, 150 Nm méér dan voorheen. Daarmee kun je volgens G-Power nu 300 km/u halen. Met 550 pk moet dat geen probleem zijn, lijkt ons. Van 0-100 km/u sprinten duurt 3,7 seconden, mits je de versie met DCT automaat hebt. Deze wordt dan óók aangepast. De G2M Limited Edition kan eventueel ook met handbak geleverd worden.
G2M Limited Edition stickers
Uiteraard is de auto voorzien van de nodige stickers. Ook in het interieur koomen de badges weer terug. Daarnaast krijg je ook een heus plakaatje met serienummer. Als kers in de appelmoes heeft de G2M Limited Edition een sportstuur met koolstofvezel met LED-verlichting. Oh ja, specifieke vloermatjes ontbreken uiteraard ook niet. Ten slotte de wielen. Je kans de G2M optioneel uitrusten met Hurricane RS of Hurricane RR-wielen. In beide gevallen gaat het om gesmede wielen.
De meerprijs van een M2 Competition naar M2 CS was heftig, bijna 50 mille. De G-Power G2M Limited kost 11.900 euro inclusief BTW. Montage is 952 euro. De velgen zitten nog niet bij de prijs inbegrepen. Een setje 20″ wielen inclusief Michelin Pilot Sport 4S-banden kost 7.854 euro.
Mocht je ook deze G2M Limited Edition nét gemist hebben, op de site van G-Power kun je de meeste onderdelen ook gewoon los bestellen.
MarcoM zegt
Lekker dik en…. een mooie snuit.
kniesoor zegt
Ben te lui vandaag om het uit te zoeken, maar vraag me af of die EUR 11.900 + 952 + 7.854 de gehele conversie dekt of dat er nog andere kosten (voor aanpassing van de bak bijvoorbeeld) bijkomen voor de ‘full package’.
Hoewel de meerprijs van de fabrieks-CS t.o.v. een Competition inderdaad mallotig hoog is, zou ik toch de voorkeur aan een CS boven deze G2M geven, geloof ik. Niet in de laatste plaats, omdat een CS naar mijn mening veel beter oogt, de G2M – althans het hier getoonde exemplaar – vind ik een rommelig ogend geval. Dan maar een paar peekaa minder.
willeme zegt
@amghans: yes, volgens G-Power zijn dat de totale kosten. Je kunt nog veel meer uitzoeken qua spulletjes. Zo is het onderstel hier nu nog standaard.
Daar zit ook een groot verschil, want de CS heeft een afwijkende voorwielophanging. Sowieso krijg je bij de CS veel dure onderdelen die een subtiel verschil maken. En bij deze G2M krijg je voordeligere onderdelen die en groot verschil maken.
kniesoor zegt
@willeme: Qua kosten conversie : dank je, duidelijk. Desondanks toch nog steeds een sterke voorkeur voor de CS, zonder de kwaliteiten van de G2M te willen bagatelliseren.
mpgc zegt
Ik zou m’n M2 Competition lekker standaard laten en die 20K aan iets anders leuks bested (een e36 trackday auto bijvoorbeeld). Zie de meerwaarde van 550 pk tov 411 pk niet zo.
cossiekiller zegt
@pk275 Dat is nog iets voor den uwe? De motortuning toch ;-)
pk275 zegt
@cossiekiller: eerst wachten tot einde garantie en dan in elk geval eens langs Mosselman. Zal minder extreem zijn maar daar kan ik mee leven :-)