Alstublieft: een M6 met meer dan 1.000 pk, met bestemming zandbak. Waar anders?
Iedere tuningliefhebber weet dat je bij G-Power wel goed zit voor veel extra oempf in je BMW, maar we gokken dat dit project zelfs voor de Duitse tuner een uitdaging was. Op basis van de vorige generatie M6 (codenaam E63) werd een creatie met 1.001 pk gemaakt. De naam: Hurricane CS Ultimate.
200 pk/liter
De 5 liter V10 is van zichzelf atmosferisch, dus als tuner heb je carte blanche voor wat betreft drukvulling. De M6 kreeg twin-superchargers, en een bak extra koeling, waardoor het ding nu zonder te oververhitten gebruik maakt van 1.001 pk en 900 Nm. Zelfs in de Emiraten, waar de klant die hem besteld heeft woont.
200 pk per liter is een waarde die anno 2015 bijna niemand haalt, en uit een grote V10 is dit helemaal een uitdaging, maar G-Power heeft het geflikt. De topsnelheid bedraagt 372 km/u, mits de laatste versnelling iets langer wordt gemaakt.
De CS Ultimate neemt nu plaats aan de top van de pyramide, boven de Hurricane RR (2010, 800 pk / 800 Nm) en de Hurricane CS (2009, 750 pk / 800 Nm). Aangezien de E63 al eventjes uit productie is zou het best kunnen dat dit de sterkste M6-met-V10 blijft.
Hieronder de belangrijkste specs:
• 1001 hp / 736 kW at 8,000 rpm (+ 494 hp/363 kW)
• 900 Nm at 6,000 rpm (+ 380 Nm)
• V-max: > 370 km/h
• 0-100 km/h: 4.3 sec
• 0-200 km/h: 9.0 sec
• 0-300 km/h: 21.5 sec
• M6 V10 SK III RRs bi-Kompressorsystem (twin-supercharger)
• Titanium exhaust system with Race-Cats and 2 x 120 mm tail pipes
• Full carbon-fibre Wide Body kit
• Ceramic brake system with 400 mm diameter brake discs
• 21-inch HURRICANE RR forged alloy wheels
• Coilover suspension with G-POWER “NÜRBURGRING SETUP”
• Hand-crafted interior
• Custom-built ‘One-of-One’
maniaxdream zegt
Gaaf, alleen maar limited editions en als je denkt nu zijn we er heeeeleeeemaaaal klaar mee pompen ze er nog 50 stuks uit voor een insane hoge prijs die niet eens kosten dekkend is. Maar wel heel gaaf hoor, heeeel hard rechtdoor raggen…. Net zo spannend als opstijgen in een vloegtuig…. Chapo, met dit gedrocht…
dameister zegt
@maniaxdream: precies, dat achterlijke getune van tegenwoordig. Alle auto’s naar de 1000 pk. Op papier heel stoer allemaal maar uiteindelijk heb je er helemaal niks aan en is je auto gewoon onbestuurbaar gemaakt.
mrs250 zegt
@dameister: zie je ook aan de 0-100 van het ding. Kan z’n vermogen echt niet kwijt.
bouwvakkert zegt
Lelijk, maar o zo bruut!
hummer95 zegt
1000 pk alleen op de achterwielen. Dat vermogen kun je dan toch helemaal niet kwijt
jaguarjunk zegt
@hummer95: vandaar denk ik 0 naar 100 in 4,3 seconden.. Een M4 doet dat al bijna.
berlinetta zegt
@jaguarjunk: Die doet het in 4.1
berlinetta zegt
@jaguarjunk: Die doet dat in 4,1.
berlinetta zegt
@berlinetta: Fijn die AB-app.
8bcb zegt
Jammer dat ze de oude generatie gebruike, maar als nog heel bruut!
jorden zegt
@8bcb: de nieuwe heeft geen V10 maar V8 turbo. Dus minder winst voor hen te behalen.
johanhummer9 zegt
@jorden: hoezo minder winst?
uselessblogger zegt
@johanhummer9: die bezit 2 cilinders minder en is bovendien al voorzien van een turbo
rammillius zegt
Meer dan 1000pk en toch nog meer dan 4 tellen nodig om op 100km/u te komen? eerlijk gezegt vind ik het maar een belabberde tuning dan. Vele atmos motoren doen het inmiddels binnen 3.5 tellen of zelfs sneller (Audi, Ferrari, Lambirghini). Gevalletje van enorme lag?
jandemercedesman zegt
@rammillius: ik denk eerder een gevalletje van het vermogen niet kwijt kunnen op de weg :P
Dimglor zegt
@jandemercedesman: Inderdaad!
Zie dit filmpje van GRIP..
En dat was nog “maar” 800 pk…
Totaal niet handelbaar… Wat moet dit dan zijn met 1000 pk?
(Leuk momentje: 4:42, bij 180 gaat het tractiecontrolelampje aan…)
https://www.youtube.com/watch?v=78wGVsiuE2k&spfreload=10
baasbas zegt
@Dimglor: Eh ja nou eh.. dat dus
jobberns zegt
@Dimglor: haha, deze met 800 pk is a) sneller naar de 100 en b) zo al niet te houden dus niemand zal het lukken om m in 4.2 seconden naar de 100 te sprinten
b00m3rang zegt
@rammillius: probeer maar eens 1000 pk te doseren, is best moeilijk, 9/10 keer rijd je met rokendevbanden weg.
maseratizzzzzzzz zegt
@rammillius: Audi en lamborghini hebben dan ook AWD.
ahs1979 zegt
@rammillius: ik lees dat deze bak twee superchargers heeft gekregen. Voordeel supercharger versus turbo is dat deze geen lag heeft volgens mij.
4244cc zegt
@rammillius: tja 1001 peekaatjes op de achterwielen… Niet te veel grip van verwachten.
bassx zegt
@rammillius: G-power gebruikt werkelijke cijfers, veel tuners zoals Hennessey bijvoorbeeld gebruiken vaak theoretische cijfers die met een computer zijn berekend. Waarom de tijd alsnog een dikke 4 seconden?
– Traction control is vrij ouderwets in M6.
– Zit een SMG bak in.
– De auto heeft geen launch control.
– De auto staat op verkeerd rubber (19″ was beter geweest).
205zonderdak zegt
4,3 seconden is inclusief achterbanden wissel….
Arnoud zegt
Van mij hoeft die doorzichtige motorkap niet zo…
sir_smokalot zegt
@Original_Arnoud: Lol! Plusje voor jou.
toniominestrone zegt
Extreme prestaties, verder ziet het eruit als een goedkope pauperbak.
rolov zegt
G-power kan ik altijd wel waarderen. Niet mooi maar dat Is ook onbelangrijk. Het gaat om de power. Maar in dit geval zou ik met minder pk genoegen nemen als hij dan in 3 seconden naar de 100 sleurt. Ik moet wel de Porsche turbo en de gtr kunnen bij houden.
arii zegt
Maar dit rijdt toch helemaal niet lekker? Je krijgt spontaan een epilepsie aanval van je traction control lampje die maar altijd blijft knipperen. Ooit had Clarkson ook een Merc (even de naam kwijt) met 800 pk gereden ofzo, was snel maar wel bagger en onpraktisch.
Dimglor zegt
@arii:
De Brabus Sl ;-)
==> https://www.youtube.com/watch?v=ChwrBqiw7VY&spfreload=10
gtwillem zegt
De M6 is niet echt een auto die gracieus oud word. Tis nu een flinke pauperbak geworden. De techniek is bijzonder, absoluut, maar moest die bodykit nou echt??? Voor de mensen die 4.3 langzaam vinden: in de eerste drie versnellingen heb je wielspin. Succes ermee. Het is geen Evo of GT-R.
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ze dus een blok hebben gemaakt welke Veyron prestaties levert. Dat is wel bijzonder knap. Zeker aangezien ze er bij de Veyron erg lang over deden.
Ik wil graag dit opgefokte V10 blok, zonder de turbo’s (houd je nog altijd meer dan 600pk over) in een M5. Handbak van de US M5 erin en gaan!
baasbas zegt
@gtwillem: https://www.youtube.com/watch?v=78wGVsiuE2k
Vind ik altijd nog een machtig filmpje en geeft overigens ook aan dat het extra vermogen van deze kermisattractie niet echt meer iets toevoegt. Bij 4:35 ongeveer geeft hij gas in de 3e versnelling op de autobahn en het tractiecontrolelampje (3x woordwaarde) licht op… mooi
a3aan zegt
Dat ding is gewoon ronduit ‘ langzaam’ na de 0-100 toe.
Zo zie je maar dat dit soort tuning toch niet de echte Veyron benaderd.
autofreaker zegt
Drifthuuuu.
Sta je stoplicht sprint met je bugatti trek die je er vol uit in ze bmw
gieltj zegt
@autofreaker: nee
KEV9 zegt
Het is maar goed dat in de Emiraten de tankstations op gemiddeld elke 2 kilometer van elkaaar afstaan anders had hij een trekhaak nodig om 3km ver te komen .
lamborgfan zegt
Wat is deze 6 serie toch altijd een lelijk ding geweest..
bohica zegt
@lamborgfan: model is tijdloos als je bedenkt dat deze al sinds 2004 bestaat .
Een nette 645i coupe in een mooie tint is gewoon top
freshlife zegt
@bohica: mee oneens. Auto lijkt vrij gedateerd, net als de e60. E90 facelift blijft wel mooi, maar is ook wat jonger
crusader zegt
Klopt toch iets niets in dit persartikel hoor, de orginele e63 deed 0-100km/h officieel reeds in 4,4 sec en auto, motor und sport hebben hem indertijd zelfs op 4,2 sec getest in hun supertest…ik denk dat het eerder 3,4 sec moet zijn en dat dit een tikfout is…http://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_M6#E63.2F64_M6_.282005.E2.80.932010.29
crusader zegt
Hier staat de officiële 4,2 tijd op de Duitse Wiki vermeld…http://de.m.wikipedia.org/wiki/BMW_M6
heb zelf een e63 M6 dus kan het weten…hij is in elk geval sneller dan zijn fabrieksopgave…duitsers (Porsche, BMW, Merc) zijn zowiezo altijd voorzichtig wat betreft 0-100 tijden en aantal pk’s in hun officiële berichtgeving, Ferrari daarentegen….
crackdavid zegt
Ben benieuwd hoe betrouwbaar dit is. Een originele M5/M6 is al een drama…
crusader zegt
@crackdavid: de problemen die men tegenkomt met de e63 zijn heel vaak te wijten aan slecht onderhoud, verkeerde olie gebruikt…dat wil niet zeggen dag de e63 M6 een probleemloze wagen was, BMW heeft echter zoals bij al hun auto’s een recall gedaan voor onder andere de Vanos high pressure oil pipe en een onderdeel van de SMG bak…het is dan wel de bedoeling dag de eigenaar dit laat uitvoeren…heel vaak lees je id fora dat een wagen schade heeft omdat de huidige of vorige eigenaar geen deugdelijk onderhoud heeft laten uitvoeren bij een officiële BMW garage waarbij de recalls automatisch worden uitgevoerd… Hier een overzicht vd recalls: http://totalmcars.com/thread/106/s85-recall-tech-service-bulletin
TimD zegt
Wat vreemd… Ik heb maar 500pk nodig om dik een seconde naar de 100 te gaan? Wat een waardeloos ding zeg
m4ple zegt
Vind het niet per see een goed artikel.
Grotere koeling waardoor deze met 1001pk niet oververhit?
Denk dat dat vooral intercooling is voor de prestaties.
Daarnaast is het niet de koeling die de grens van dit soort tuning weergeeft. De extreem hoge gas drukken daarentegen.
ko3n zegt
Leuk 1000 pk. Maar aan het stoplicht is een standaard rs6 c7 sneller weg (3,9 secjes
schellekens006 zegt
Zou dit nu ook net zo betrouwbaar zijn als zeg een standaard 6 serie. Of is het racen en weer sleutelen.
agera zegt
Ik dacht dat de motor inde fik stond bij de topicfoto!
zakar36 zegt
Als ik zulke waardes wil dan ga ik ook voor AWD. Met 600 pk lukt bandenroken ook wel.
Conclusie: Waardeloos dus..
mercedesbenz63 zegt
Huh dat vind ik raar meer pk dan newtonmeter
kingdecay zegt
Duidelijk gegeard voor topsnelheid. Moet wel een enorme liefhebber van de V10 zijn om nu nog een ‘oude’ M6 te bestellen..
mrrallycross zegt
Denk toch dat in diezelfde zandbak je arme vriend met Z’n Veyron je er uit boekt hoor.
neal zegt
Wat een achterlijke commentaren ivm ’tunen’. Het is door technisch competente mensen met visie en doorzetting dat auto’s vandaag de dag staan waar ze staan.
Merken nemen in volgende generaties auto’s elementen mee die in het ’tuningmilieu’ werden uit gedacht (bv. schermen in de hoofdsteunen van stoelen, multimedia schermen etc)
Toegegeven dat er een aantal bij zijn waarbij het nuttige of het mooie opeens ver weg blijkt te zijn, maar het zijn die creatievelingen die het pad leggen voor wat constructeurs in hun wagens steken.
Het tuningmilieu is de snoepwinkel waarin constructeurs kunnen gaan shoppen om te kijken wat mensen nu eigenlijk ECHT willen op, in of aan hun auto’s.
Het motor tunen draagt alleen maar bij tot het verleggen van de technische en mechanische grenzen van het mogelijke. Amper 15 jaar geleden waren we razend enthousiast over een Golfje of Ibiza met een 110pk dieseltje en nu???
4244cc zegt
oogt wel een beetje goedkoop vind ik, niet geheel naar mijn smaak. Maar die specs! Motorisch ziet er erg goed uit.