Ken je dat gevoel, wanneer je in een gezinssloep de parking van een Zweedse meubelentoko afrijdt en denkt: “Mmm, had ik maar 750 pk in mijn auto. FML” Welnu, dat kan. Want de heren tuners van G-Power hebben hetzelfde kunstje bij deze M5 Touring geflikt wat ze eerder al bij de M5 Sedan deden. En daarmee mogen we deze bak de snelste station ter wereld noemen.
Het record voor de snelste sedan had G-Power al een tijd lang op haar naam staan. Met een 750-pk sterke BMW M5 deden ze even 367,4 km/u, alsof het niets is. En nu werd het maar eens tijd om ook de Touring ditzelfde motorvermogen te geven en een record te pakken. Dus de V10 in het vooronder kreeg de hulp van twee gigantische compressors en het record dat tot voor kort in handen was MTM (344,2 km/u) werd snoeihard aan gruzelementen gereden.
G-Power is van plan om de oplage van deze opgefokte Bimmer te limiteren tot 1.025 stuks. Toevallig, want dat is precies het aantal verkochte M5 Tourings. Deze auto tikt in 4,5 seconden de honderd aan, gaat in 9,7 tellen naar de 200 km/u en een sprint naar de 300 km/u neemt een seconde of 26 in beslag. Het interieur wordt opgesierd door veel leer, veel G-Power emblemen en stiksel in een diamanten-patroon.
Benieuwd hoe de beleving is binnenin deze bolide? Hieronder de video waarin de lieden van M5Board deze bijna twee ton zware Duitser naar de 359 km/u jagen.
Justawheelchairguy zegt
Knap! Ik hou wel van G-Power!
aallex zegt
1025 oplages?? er zijn toch maar iets van 3.000
5 stations verkocht? dus kleine kans zdat ze die marge ook werkelijk gaan halen, helemaal met de nieuwe M5 op komst
Dimglor zegt
@aallex: Er zijn in totaal maar 1025 M5 Tourings verkocht (zie link), dus hier doelen ze op dat iedereen die een M5 Touring heeft eens moet langs gaan bij G-Power… ;-)
http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/07/bmw-beeindigt-productie-m5-met-record
BramS zegt
Het interieur mogen ze houden. Alleen de motorupgrade graag.
davidve zegt
@BramS: Idem voor mij.
Quintin zegt
Goldenretriever achterin en knallen maar!
mariodv zegt
Mooi totaalplaatje!
xslaak zegt
volgens mij is dit filmpje hier al een keer gepost geweest. ongeveer een maand terug volgens mij.
xslaak zegt
@xslaak: hij is gepost geweest op 2 februari, inmiddels bijna een maand terug
Dimglor zegt
@xslaak: Was inderdaad al eens eerder gepost, maar nu is er fotomateriaal bij… Toen was er enkel fotomateriaal van de sedan… nu is er blijkbaar fotomateriaal van de touring ;-)
As_long_as_it_is_fast zegt
Jow wat is ie lelijk vanbinnen. :D Vanbuiten ziet het er behoorlijk uit! Velgen zijn zalig, kleur ook. Binnenkant is veeleer teleurstellend. Prestaties, daar bestaat geen twijfel over denk ik dan, die zijn gewoon meesterlijk. De touring der tourings… of is dat de RS6?
Stopwearingpants zegt
dit is volgens mij een repost!
Dikke man zegt
het feit is en blijft dat hij bruin is.
ZeRoo zegt
Het ziet er ook superstabiel uit van binnen.. weinig getril of schokkerig rijgedrag..
Denk dat zelfs de golden retriever rustig achterin op de bank zou zitten als je met 359 naar de dichtstbijzijnde hondenuitlaatplaats knalt..
lamboto zegt
gesproken over records, heeft iemand een idee hoe het zit met die mossler mt900 land shark met 2500pk?
heeft die eigenlijk ooit gereden en een record gezet?
T16 zegt
@lamboto: Link http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/09/mosler-mt900-gtr-xx-twin-turbo-land-shark
en mijn laatste entry, het ding is dikke fantasie! Je moet niet alles geloven wat over het internet heen schuimt.
T16 [ reply ]
04-07-2010 om 22:31
@Ruben en de rest
De Land Shark is een hoax, dit model bestaat niet en is een grappige fantasie die door de heer Go(t)cha op het internet gepost is. Ook het bedrijf IAD (Intense Automotive Design) bestaat niet en als je goed naar de specificaties kijkt (o.a. hybride) begrijp je dat de Land Shark een flauwe grap is.
ook http://www.worldcarfans.com gelooft het niet gezien hun citaat:
So, to John Gocha, if your car is really just a fantasy, by all means keep living the dream. But if you’ve built this thing for real, we need to see it to believe it. Scratch that; we need to drive it (or see it driven) to believe it.
MAB zegt
Al had hij 1000pk geef mij dan nog steeds maar de Audi Rs6 (standaard)
axel zegt
de perfecte wintersport auto
jeanclaude zegt
de rs6 mtm is van 0-100 wel bijna een hele seconde sneller (3.6sec) en daarbij opgeteld is de rs6 ook nog is 250 kilo zwaarder, maar natuurlijk is dit wel een superbeest zeg.
aallex zegt
@jeanclaude: Ja dat komt omdat de RS6 4 wiel aangedreven is en de M5 z’n power niet op het wegdek kwijt kan, maar geloof me maar 100-300 is de M5 enkele seconden sneller
praetor zegt
Foutje in de tekst, record van MTM (op Nardo dan wel) is 362,5 km/h, of je dat dan ‘snoeihard aan gruzelementen’ noemt… tja.
T16 zegt
@praetor: Lijkt mij een hatchback die audi RS6 i.p.v. een stationwagon. Overigens kan je dat record van MTM nooit met een BMW verslaan want de 5 serie is enkel verkijgbaar in sedan of station.;-)
MAB zegt
@T16: hatchback rs6 jonge?:P
T16 zegt
@MAB: 4-deurs sedan, excuus. Ik haal de A7 erbij, dat is een 5-deurs hatchback. Ik bedoel hier dat het record voor MTM RS6 R de sedan betreft met slechts 4 deuren (362,5 km/u op Nardo) en niet de MTM RS6 R Avant, een stationwagon met 5 deuren (344,2 km/u, ook op Nardo).
T16 zegt
@praetor: http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/21/snelste-station-ter-wereld-audi-rs6-r-mtm-730-pk-340-kmu
T16 zegt
@praetor: http://www.mtm-online.de/en/news?id=118
een MTM RS6 R Avant gaat in Nardo 344,2 km/h met 730 pk, wel is er een in Nederland getunede RS6 Avant met 950 pk, die loopt iets harder denk ik maar er is nooit gemeten hoe veel sneller. Ze denken dat 380 minimaal haalbaar is. http://www.dieseltuning.nl/Extra-Vermogen/index.php?q=audi-rs-6-tuning
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/06/nederlandse-tuner-geeft-audi-rs6-maar-liefst-950-pk
T16 zegt
@praetor: http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/06/nederlandse-tuner-geeft-audi-rs6-maar-liefst-950-pk ongeveer 380 km/u is mogelijk!
JamesBond007 zegt
Prachtig interieur!
Veel leuker lijkt me dan een RS6.
lourensdegroot zegt
Mwa goede concurrent voor de RS6, maar wees nou eerlijk. Een RS6 blijft toch een lievelingetje ! ;-)
Alpinaa zegt
Wat een kitsch interieur! Maar die buitenkleur is prachtig!
nielsje188 zegt
Wil iemand mij even uitleggen waarom ze hier geen RS6 voor gebruiken? Die is toch veel makkelijker te tunen door die turbo’s. Na ja, wel aan mij liggen. Vind deze wel megadik!
slappehap zegt
@nielsje188: Omdat G-Power alleen BMW’s opvoert misschien?
jeanclaude zegt
@aallex volgens mij zo uit me hoofd doet de rs6 mtm de 0-200 in 9.5sec en de 0-300 in 25sec, weet ik niet met 100% zekerheid te vermelden maar ik denk dat het niet veel zal schelen, en daarbij haal je 300 nooit op de weg, dus liever elke stoplicht sprint winnen dan 1 keer in het jaar 300 rijden.
GOD zegt
@jeanclaude:
G-Power M5:
0-100 km/h: 4.8s
0-160 km/h: 8.0s
0-200 km/h: 10.9s
0-300 km/h: 24.7s
1/4 mile: 11.95s
MTM RS6:
0-100 km/h: 3.6s
0-160 km/h: 7.4s
0-200 km/h: 11.2s
0-300 km/h: 32.6s
1/4m: 11.51s
jeanclaude zegt
@GOD lees nog een keer de tekst ivm de M5, je cijfers kloppen niet.
bozewolf zegt
Gaap. G-Power bouwt snelle BWM’s, we get the point. 650, 720, 750 pk. 335, 349, 367 kph, whatever.
Als je met genoeg centen komt aanzetten bouwen ze welk obscuur pk-getal je maar wilt.
Het blijft topspul, maar de nieuwswaarde van dit soort ongein is toch onderhand echt wel uitgeput.
bozewolf zegt
@bozewolf: lol @ BWM’s
Turbo zegt
Is het nou handig om dit soort filmpjes op de openbare weg te schieten? Een beter argument voor de verkeersveiligheidsbeweging kan je haast niet aanleveren…
Megakix zegt
@Turbo: …duitsland…dat is het land waar ze hierover NIET moeilijk doen ?! Duitsland ligt overigens ten oosten van Nederland, of ten zuiden van Denemarken, of ten westen van Polen…ten noorden van Oostenrijk…toe, zoek n’s op ! :lol:
335istage4 zegt
hahahaha take it like a man al audi-lovers…..
en de nieuwe M5 is (nog) niet verschenen.
Dan zeg ik ook: “Geef mij maar een standaard M5!”
335istage4 zegt
Nardo…..hahaha dit is met verkeer en scherpere bochten
Megakix zegt
@335istage4: hoeveel Pks heeft jouw auto met stage 4 pakket ? (gewoon nieuwsgierig)
Tommy2 zegt
@335istage4: Nardo is één-en-al bocht. :lol:
ascari15 zegt
Erg knap maar ben altijd wel benieuwd hoe de onderdelen zich houden. Een m5 word zeker met een ruime marge ontwikkeld maar met dit houden ze denk ik geen rekening.
Maar als je het geld er voor hebt koop je toch gewoon weer een nieuwe.