Bitte ein Boost! Vanaf nu race je met je M6 Gran Coupé nog sneller naar de slager voor een kilootje Bockwurst.
De M6 Huisvader-edition, oftewel Gran Coupé, komt qua vermogen en koppel al weinig te kort met 560 pk en 680 Nm. Omdat meer nu eenmaal beter is, komt G-Power de extra veeleisende BMW-rijder tegemoet met een stevige upgrade voor de geblazen V8 onder de motorkap. De vermogenswinst wordt voornamelijk behaald door de ECU te voorzien van een verse reeks enen en nullen. Het resultaat van deze noeste arbeid? 740 pk en 950 Nm!
Dat zijn inderdaad nog stevigere waardes dan de gewone M6 van G-Power. Nadelig gevolg van deze extra output is natuurlijk ook een toename van de uitlaatgassen. Om dit probleem te ondervangen heeft G-Power zelf een titanium uitlaatsysteem ontwikkeld, dat naast een vrijere adem ook een beter geluid moet produceren. Tot slot is de nieuwe Auspuff ook nog eens 12 kilo lichter dan het standaardexemplaar.
Om al dit vermogen in bedwang te kunnen houden, heeft het onderstel van de Gran Coupé een oppepper gekregen middels aangepaste vering. De velgen in de maat 21 inch zijn van het type G-Power Hurricane RR en bieden genoeg ruimte voor de gigantische carbon-remschijven van 420 mm. Al met al genoeg ingrediënten voor een enerverend middagje Autobahn.
c-ad zegt
Mooi!
Alleen moet je G-power altijd op z’n engels uitspreken. Niet op z’n Duits.
ukbob zegt
Wow, rijd zo nu en dan de M5 met dit blok, komt absoluut geen vermogen tekort.. En dit is wel een heel forse upgrade!
Grappig ook dat ze de bespaarde 12kg gelijk weer tenietdoen met 12kg aan beeldschermen en zo achterin..
reset zegt
Je wordt toch helemaal gehyponotiseerd achter het stuur, met al die carbon ruitjes !
frenkkz zegt
Krijg je dat foeilelijke stuur er gratis bij? Tevens zou ik toch liever wat mooie M-velgjes er op hebben..
styns zegt
Ben benieuwd naar het eerste filmpje!
a3aan zegt
Wat een ontzettend lekkere dikke wagen is dit zeg!
Damn.. was ik maar Tatjana dan kon ik hem kopen met Polaroid.
thmsnl zegt
Hebben hebben!!
Donstil zegt
Gadverdamme wat ziet dat er van binnen goor uit, doe mij de chip maar, rest mogen ze houden.
knipperlichtje zegt
Waarom foto’s van het stuur op de schermen als dat stuur voorin IRL aanwezig is?
biohazardracer zegt
Doe mij deze maar, maar dan zonder de 2 extra deuren en al de onnodige poespas achterin scheelt weer ruim honderd kilo :)
osmo zegt
@biohazardracer: Dan sta je daar met die chip in je Corsa :)
osmo zegt
@osmo: lol het is nog vroeg, ik had willen replyen op @Donstil
racerx zegt
Alleen als de begrenzer er ook af gehaald wordt. Heb de standaard M6 GC een week gereden en die rijdt behoorlijk stevig de begrenzer in
toyotafortuner zegt
De tering wat dik! Wordt er zeker hebberig van!
Alfarobert zegt
Rij ik toch liever in style.Ga ik toch voor minder PK’s maar wel Aston Martin emblemen.