We kennen G-Power als de TGV onder de tuners. Alles wat ze maken vliet met absurde snelheden over deze aarde heen. Nu hebben ze weer een nieuw record gebroken: het eigen record voor de snelste M3.
Terwijl wij wachten op de nieuwe M3, stortte G-Power zich nog even op de acht cilinders tellende BMW M3 van de vorige generatie. Een model dat ze ooit al 720 pk toestopte, maar deze editie moet het met minder paarden doen. 615 pk bij 8.100 rpm om precies te zijn, vergezeld door een koppel van 595 Nm.
Met deze auto hebben ze een Vmax van 337,6 km/u aangetikt. Een record, aldus G-Power. Ter eren hiervan hebben ze het model daarom omgedoopt en uitgebracht als BMW M3 HURRICANE 337 Edition. Video van de recordrun is te bekijken op Autojunk.
Het vermogen wordt opgewekt door de V8 uit te rusten met een ASA T1-523 radial supercharger, bijgestaan door een vernieuwde inlaat en een groter intercooler. G-Power heeft de M3 uitgerust met een titanium uitlaatlijn met sportkatalysatoren, goed voor een gewichtsbesparing van 26 kg. De kit begint bij een prijs van €9.856,78, exclusief uitlaatsysteem en groter remmerij zoals het model op de foto dat heeft. De 20 inch velgenset met Michelin Pilot Sportbanden is doen ze erbij voor €4.474.
roquez zegt
So you’re a Hurricane 337? That don’t impression me much…
ricardo zegt
@roquez: Dank, nu zit deze in m’n hoofd: http://www.youtube.com/watch?v=mqFLXayD6e8
dragspert zegt
@roquez: Als je dan al Shania Twain wil quoten, doe het dan zonder grammaticale fouten.:)
baasbas zegt
@dragspert: Ach, originele titel is grammaticaal ook al verkeerd.. No harm done
erce zegt
Die “record run” ziet er niet erg uit alsof dit op Nardo is gereden, met medeweggebruikers, verkeersborden en tegenliggers.
pjp911 zegt
@erce: Wie beweert dat dan?
erce zegt
@pjp911: Dat stond eerst wel in de post, maar is inmiddels verwijderd…
erce zegt
@pjp911: er stond letterlijk: “Met deze auto hebben ze op hogesnelheidscircuit Nardo een Vmax van 337,6 km/u aangetikt”
Zie: https://www.google.nl/#q=autoblog+BMW+M3+V8+SK+II+CS+HURRICANE+nardo&safe=off
thomcarspotter zegt
hoe kan dit de recordversie zijn als die met 720pk 340+ aantikt?
3246cm252kw zegt
@thomcarspotter: Zal inderdaad wel met de pk’s te maken hebben want die M3 Cabrio van Manhart Racind heeft ook 750pk en loopt echt wel harder hij was in ieder geval sneller dan de Manhart M6 740pk… Beetje vaag dus..
clioracing zegt
En toen stak er een hert over zonder klaar-overpakkie…
Wel een dik ding, het leek of die nog wel iets harder zou kunnen.
E550 zegt
Toch een stuk goedkoper als je het vergelijkt met Brabus.
gash zegt
Is dat gewoon een slecht aansluitende motorkap of een extra koelopening…?
zakar36 zegt
Ik snap niet dat ze een auto met minder vermogen een top speed run laten doen en zeggen dat het een record is, terwijl ze nog een versie met meer vermogen hebben staan… Die is langzamer?? Zo ja waarom dan??
xiran zegt
@zakar36: heeft te maken met de bakverhouding. Meer pk maakt de snelheid niet gelijk hoger.
zakar36 zegt
@xiran:
Heb je een link met technische data? Vanuit gaande dat ze de dct bak hebben gebruikt, lijkt het me stug dat ze daarvan de versnellingsbak verhoudingen gaan aanpassen.
Mocht het trouwens toch zo zijn dan is het dus duidelijk dat de bak verhoudingen to much zijn voor de motor.
mclarenf1lm zegt
Liever een kitje van Active Autowerks met een setje VMR 703’s.