Deze G-Klasse kopie heeft een Mercedes motor en is eigenlijk toffer dan het origineel.
Een Mercedes-Benz G-Klasse is de ultieme droomauto van velen. Heel erg stoer, heel erg luxe en vooral heel erg duur. Dat is dan wel weer jammer. Er zijn gelukkig een paar oplossingen voor als je een G-Klasse wil hebben, maar niet een nieuwe kan betalen.
Zo kun je een oud exemplaar op de kop tikken en deze moderniseren. Je kunt vrij eenvoudig een nieuwe grille, nieuwe koplampen, nieuwe bumpers en andere onderdelen uitwisselen.
Force Citiline = G-Klasse kopie?
Maar je kan ook een auto kopen die LIJKT op een G-Klasse. Daar zijn er wel een paar van. Denk aan de INEOS Grenadier, Suzuki Jimny (met bodykit) of deze Force Citiline. Dat is een enorm slagschip uit India en handiger dan de echte G-wagen. Er passen namelijk veel mensen in.
En daar bedoelen we dan ook echt HEEL erg veel mensen mee. De normale G-klasse heeft twee zitrijen en plaats voor vijf personen. De Force Citiline heeft twee rijen extra. Ja, EXTRA. Voorin is er plaats voor twee personen en één thermoskan. Op de tweede rij is er plaats voor drie personen in deze G-Klasse kopie.
Dan volgt er een derde zitrij met twee stoelen. Vervolgens is er een achterbank met drie zitplaatsen. In totaal kun je dus met tien personen (inclusief bestuurder) op pad. In Nederland is dat er overigens eentje te veel, acht exclusief bestuurder (aldus de Rijksoverheid).
Echte Mercedes-Benz motor
Om even een ideetje te krijgen van het formaat: deze Indiase G-Klasse kopie is 5,12 meter lang en de wielbasis is 3,05 meter groot. Zoals je kan zien is er weliswaar veel ruimte aan boord, maar niet veel luxe. De bekleding is van stof en de rest is grijs plastic. Het straalt niet echt rijkdom of luxe uit. Wel bijzonder: de airco kan per rij bediend worden.
Dan tenslotte de motor van de Force Citiline. Dat is een 2.6 liter grote viercilinder diesel met commonrail-injectie. Qua power doet de motor denken aan de originele jaren ’80 G-wagons, want er slecht 91 pk voorhanden en 250 Nm aan koppel.
Het is wel een Mercedes-Benz motor, dus waarschijnlijk kan dit ongestreste blok erg lang mee gaan. Mocht je overigens liever een Indiase Defender-ripoff hebben in plaats van een G-klasse kopie, stellen ze je niet teleur met de Force Trax.
Meer lezen? Deze 14 bijzondere AMG’s waren we bijna vergeten!
mashell zegt
Het voertuig is voor de Indiase markt, dus moet je ook altijd even vragen hoeveel personen er op het dak kunnen.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Force_Trax
Robert zegt
Los daarvan, is de gemiddelde Indiër zo’n 20 cm korter dan de doorsnee Nederlander. Dan kom je al snel wat gunstiger uit met de beenruimte.
luchtgekoeld zegt
Ook geschikt wellicht voor ons als Limburgers 😏 groeten uit Maastricht
Edge zegt
De Trax, Citiline en Ghurka zijn alledrie Mercedes G-Klasse kopieën. Maar dat schijnt daar in India wel vaker voor te komen, de Mahindra Thar is een kloon van de Jeep Wrangler, bijvoorbeeld.
Polo Fun zegt
Gaat iedereen, opeens, de g-klasse van Mercedes willen nadoen?
mustang750supersnake zegt
ik wacht de crashtest eerst wel af🤣
Jagris zegt
Haha dat is beter ja, kreukelzones hebben ze daar nog nooit van gehoord volgens mij. Vaak zijn dit de eigen benen.
tenaci zegt
Ik gok dat de achterste rij nét niet meer binnen de kreukelzone valt….
rollingstoned zegt
“Qua power doet de motor denken aan de originele jaren ’80 G-wagons, want er slecht 91 pk voorhanden en 250 Nm aan koppel.”
Hoeveel weegt dat ding? Zal vast goed van z’n plek komen met 10+ inzittenden.
Hubert zegt
Je hoeft er niet de Nurburgring mee op, dus prima vervoer als je veel mensen wilt meenemen.
dawwg zegt
Het laatste dat je wilt is een Turbo Diesel met 300pk op een gemiddelde Indiase ‘weg’.
drdre1 zegt
Idd, dat ding is gemaakt om stil te staan in ’t Indiase verkeer. Die 91pk is voor de toeter aan te drijven denk ik.
ggj1987 zegt
Dat ding weegt volgens deze site 3140kg. Met maar 91pk en 250Nm zal dat amper vooruit komen. Zou ‘ie 100 km/u halen??
https://buses.cardekho.com/buses/force/citiline/specifications
alloallo zegt
De Ineos is toch geen kopie van de g klasse maar een voortzetting van de defender?
Dutchdriftking zegt
De beenruimte zal ook wel een dingetje zijn gok ik…
rogerzz zegt
Mooie gekopieerde pendelbus voor de schitterende services die ze aanbieden. Ik zie de man links-voorin al bellen; ‘This is the Microsoft Helpdesk and I see that your computer has been compromised, can you share your screen with our software so we can take all your money?’
Ik denk niet dat Mercedes de moeite doet om copyright aan te tonen, de gemiddelde koper ziet het verschil denk ik wel.
flyerbunch zegt
Zou toch niet graag op de achterste rij willen zitten bij een kop staart botsing! Achtja, de overige rijen wrs ook niet..
freewilly37 zegt
En toen moest de heer op de achterste rij nodig pissen ….