In eigen land. En hij is zeldzaam.
Knipper even twee keer voor je enthousiast je spaarrekening plundert, want deze bijzondere BMW 3-serie is geen E30 maar een E21. Waarschijnlijk had u dat al door, maar toch. Verder is het één van de 500 Procar Editions met unieke stickertjes, fijne retro BBS-velgen, de optionele ‘bak met vijf versnellingen en (Ha!) de al even optionele rechter buitenspiegel. Mooie tijden.
Natuurlijk zijn we er als de kippen bij om je erop te wijzen dat een echte BMW M1 nog wel een treetje hoger op de awesomeheidsladder staat, maar dan praten we meteen over een heel ander type occasion met een heel andere prijs.
Ah ja, de prijs. We stippen ‘m even aan, want die is met 16.500 liefhebberseuro’s niet mals. Maar hey, een bijna puntgave E21 met zescilinder, 75.000 km op de teller en een interieur om door een ringetje te halen; dat kom je niet elke dag tegen. Tenzij je de verkoper aan z’n jasje trekt en het ding in je garage parkeert.
Dank aan Dennis voor het tippen!
norge zegt
Even een vlekje wegwerken….
autofreaker zegt
@norge: zeg maar gerust 2 vlekken!!!
mercedesclk350 zegt
Zat te denken aan een fortuin maar 16,500 is nog best redelijk, hij is in ieder geval zeldzaam!
Dutchdriftking zegt
Dit is toch wel echt een plaatje hoor. Hebben!
marikoelolo zegt
@dutchdriftking: Het zijn meerdere plaatjes. Volg de instructies als je ze wilt hebben.
Klik bij elke foto op de rechter muisknop en klik vervolgens op “opslaan als” en daarna op “opslaan”, zodra je de gewenste map hebt gekozen.
rutger97 zegt
Prijs valt me nog mee
toniominestrone zegt
Vind de prijs wel meevallen.
addiction4cars zegt
Dat is ie zeker waard ook, wauw!
PeugeotGTI zegt
Waarom staat dat ding als een kameel op zijn wielen? Look at the size of that wheel gap!
ej20g zegt
@peugeotgti: fails the shoe test miserably.
gtwillem zegt
@peugeotgti: een goede wegligging betekent niet dat een auto meteen kneiterhard is ;-).
Jetlag zegt
@gtwillem:
Q: “Waarom staat dat ding als een kameel op zijn wielen? Look at the size of that wheel gap!”
A: “een goede wegligging betekent niet dat een auto meteen kneiterhard is”?!?
Ik heb je hier op AB redelijk hoog staan, (bijna net zo hoog als deze E21) maarre.. ‘Que?’
Een hoog op de poten staande auto betekent ook niet dat ‘ie slap geveerd is, maarre u verdedigt een stelling die niet aangehaald werd. ;-)
OT: Ik haat dit soort youngtimers!
Doet me beseffen dat ik niet piepjong meer ben, me wegdromen over vroegah en het maakt me in figuurlijke zin een #@&% partij g***, zoals alleen mooie vrouwen in lingerie kunnen.
Gaaf ding!
rvds15 zegt
@peugeotgti: viel mij ook al op!
406_v6 zegt
@peugeotgti: volkomen normaal bij auto’s uit die periode; niks mis mee
123bat zegt
@peugeotgti: Real cars have wheel gaps!
sr20det zegt
@peugeotgti: zelfs toen waren crossovers al hip
thearchitect zegt
Staat deze Dreier erg hoog op zijn pootjes, of lijkt dat maar zo ?
joost1990_2 zegt
@CasperH: stond ie maar bij Gina Classics, he? ;)
e1000bmw zegt
@joost1990_2: daar staat wel een puntgave E21 323i, ja. En ik vermoed dat @casperh daar stiekem al in gereden heeft.
roppp zegt
Hadden die oude BMW’s de uitlaat niet in het midden (net als de achterwielaangedreven Alfa’s)? Of was dat de 5-serie?
gtwillem zegt
@roppp: de E28 had inderdaad de uitlaten iets uit het midden staan. De 6-serie en 7-serie destijds ook volgens mij.
406_v6 zegt
@gtwillem: klopt
e1000bmw zegt
@gtwillem: @roppp: de volgende modellen hadden de eindpijp(en) iets uit het midden, de rest aan de zijkant.
E28, E23, en E24.
Overigens hadden veel potente 02-tjes het pijpje ook in het midden, maar dat was after-market (al dan niet OEM).
e1000bmw zegt
@roppp: wat mij dan weer opvalt is dat dit exemplaar maar 1 eindpijpje heeft ipv twee (1 aan iedere zijde). De meeste exemplaren hadden namelijk aan iedere zijde een eindpijp.
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: ow wacht, het is een 320 ipv een 323i… My bad.? Het wordt al laat… ?
Rob zegt
@e1000bmw523i:
Gna, waar hebben we eigenlijk over, de plek van de uitlaat…. Knap dat je dit soort details alleen al kunt benoemen ;-)
e1000bmw zegt
@Rob: komt omdat ik in de markt ben voor z’n kreng… ;-)
desjonnies zegt
@e1000bmw523i:
320 i :
http://www.bmwe21register.com/bmwimages/821_3.jpg
undifined1 zegt
@e1000bmw523i: een 320i met M10 met inspuiting is stiekum de lekkerste. Ook is de M10 iets degelijker als de M20 en ook het distributie ketting is een voordeel. Al is een 323i ook heel fijn natuurlijk…
desjonnies zegt
@e1000bmw523i:
Nür den 323 I mein freund, nür den 323 i
http://i2.8000vueltas.com/2012/03/323i.jpg
e1000bmw zegt
@desjonnies: je sais.
desjonnies zegt
@roppp:
Nee
De “drie serie” had één uitlaat links of rechts (dat weet ik niet meer) maaaarrrrr de 323 i, DE 323 i die iedereen wilde had twee uitlaatpijpen, een linker en een rechter
Sommige sneu neuzen hadden zgn twee pijpen gemonteerd maar kwam er van die witte condens rook ’s winters maar uit één uitlaat .
Die jongens hadden echt geen kans in het leven ……………………………………..
toyotafortuner zegt
Ziet er wel erg lekker uit!
mashell zegt
Eentje van toen BMW nog een sympathiek merk was en nog geen een premium merk dat als doel heeft zoveel mogelijk geld uit de portemonnee van haar klanten te trekken.
csx3000 zegt
@mashell: Hoezo sympathiek?
sanderm3 zegt
Als je poen hebt dan koop je deze BMW. Heb je poen en koop je hem níét vind ik je een domme %#× want je weet dat dit geheid meer waard wordt. Dús 100% goede investering.
gtwillem zegt
@sanderm3: nou, dit is wel een heel specifiek model. Misschien dat ie iets in waarde zal stijgen, maar dat zal dan incidenteel zijn. Over tien jaar kun je er echt niet 70 ruggen voor vragen. Denk ik.
Er gaat een moment komen dat de luchtbel een beetje gaat knappen. Dat mensen zich realiseren dat van de F40, E30 M3, E46 CSL, 997 RS en Z8 meer dan 1000 zo niet duizenden van zijn geproduceerd en het qua exclusiviteit allemaal wel meevalt. Een Bugatti 57C, Ferrari 250 GTO, Subaru Impreza WRX STI Sport Executive, Mercedes-Benz SSK of McLaren F1 zal altijd wel zijn waarde blijven behouden of zelfs licht stijgen, maar voor de rest is het veel gebakken lucht. Er zijn meer dan 6000 Z8’s. Het is een kunstwerk, maar geen uniek kunstwerk.
Deze 320 is een leuke en bijzondere uitvoering, maar over 20 jaar gaan ze voor een E90 320Si (spirituele opvolger) niet ineens een ton of zo vragen.
mashell zegt
@gtwillem: Leuk gedaan, de Impreza tussen zulke legendarische auto’s zetten. Ik help het je hopen.
mcshine zegt
@mashell: ik vroeg me al af wat dat “en masse” geproduceerde blik daar tussen deed.
gtwillem zegt
@mcshine: Hoop. Hoop. Hoop doet leven. Wie weet. Misschien. Ooit.
gtwillem zegt
@mashell: tot nu toe lijkt de afschrijving enigzins mee te vallen. Misschien dat mensen er meer in zien dan ik… (Ehhhhh, ja, ehhhh, dat lijkt mij nogal sterk… Maar wie weet!!!!).
undifined1 zegt
@gtwillem: blijft idd raar wat de prijzen doen. E30 M3’s zijn er bij de fleet. Maar toch ligt de waarde van een e30 M3 boven de snellere en zeldzamere e28 M5. Wie snapt het nog?
gtwillem zegt
@undifined1: een goede E28 is tegenwoordig ook niet meer te betalen. Beter en sneller dan de E34 3.5 welke de opvolger was. Pas bij de 3.8 gaat het de goede kant op.
toniominestrone zegt
@gtwillem: hoeveel T2 busjes heeft VW geproduceerd? En wat is de gemiddelde vraagprijs? Kwestie van vraag en aanbod.
csx3000 zegt
De vraagprijs is veel te laag, in de huidige markt moet je lef tonen,
Ik zeg 100,000 euro!
Tegenwoordig heb je al lijpen die 4 ton vragen voor hun 996, dan is deze 320 vele male exclusiever.
Uiteindelijk gaat ie voor circa 40.000 weg, maar toch.
Voor 16.500 is deze voor niemand echt bereikbaar of interessant.
Aldus mijn kennis van autoveilingen.
e1000bmw zegt
@csx3000: het is een 320 met wat stickertjes, hè…
csx3000 zegt
@e1000bmw523i: Nee een 996 Turbo is lekker bijzonder, vorig jaar deed ie nog 50.000 euro en nou ineens vragen ze 4 ton.
gtwillem zegt
@csx3000:
Niet helemaal waar. Nog steeds 40k-50k:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=276200705
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=276321541
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=272995356
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275993718
De enige reden dat de 996 Turbo voor een 996 relatief weinig afschrijft is dat die Mezger motor erg robuust is en de 3.4 Carrera motoren minder.
Ja, er is een goudzoeker met een Atlasblauwe 996 Turbo ’03 op Sport Techno velgen die denkt 4 ton te gaan vangen omdat ie 7k gelopen heeft. Ik kan je verklappen: gaat ie niet ervoor krijgen. 85-90k hooguit. Misschien voor een ton vanwege de kleur en bijzondere specificatie. Meer niet.
csx3000 zegt
@gtwillem: Die gozer bedoel ik ook, maar de advertentie is nu verwijdert.
Misschien heeft hij toch die gek gevonden..
gtwillem zegt
@csx3000: nope… Die 996 staat er al een tijdje. Alle Porsche specialisten lachen zich kostelijk om deze knuiter.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274169718
De 996 GT3 RS is de enige 996 die écht in waarde is toegenomen, maar veel meer dan twee ton zul je er niet voor krijgen. Dus vier ton voor een turbo… Noooooouuuuuuu…………néé!!!
rossi46audi zegt
Ookal zo bijzonder heb een e21 nooit echt super gevonden.. auto miste iets te veel. En dat werd bij de E30 helemaal goed gemaakt. Voor mij liever een niet gesjonnyficeerde E30 325i ofzo
e1000bmw zegt
@rossi46audi: ik zou voor een E30 320Si a.k.a. de poor man’s M3 gaan…
gtwillem zegt
@e1000bmw523i: of een 325i Motorsport. Of een Alpina B6 2.8.
e1000bmw zegt
@gtwillem: of – om in te haken op de reactie van @sanderm3 – alle drie, als je poen hebt.
bmwkevin zegt
@e1000bmw523i: ah de E30 320si. Italo genoemd volgens mij. Idd een toffe auto net als de 318is met z’n 140pk. Goh wat heeft de E30 toch lekkere modellen.
e1000bmw zegt
@bmwkevin: hij was idd voornamelijk voor de Italiaanse markt ivm de daar geldende >2000cc tax.
e30m3drift zegt
@e1000bmw523i: Dat is een geweldige auto inderdaad. Mijn vader heeft er eentje id garage staan. Het is trouwens 320is ipv si ;)
csx3000 zegt
Oei, het artikel was misleidend voor mij ik dacht aan 500 stuks wereldwijd, echter het was een actie modelletje voor de Italianen, ik pas de prijs gelijk aan van 100.000 naar 10.000 euro.
gtwillem zegt
@csx3000: kleine tip: ga niet de autohandel in. Je bent failliet voordat je het weet ;-).
escort77 zegt
Mooi, die tijd dat je aan de type-aanduiding kon zien wat er onder de motorkap lag…
mcshine zegt
@escort77: in die tijd ook niet..lees het e21 wiki artikel maar eens goed.
dutchcourage86 zegt
Ben ik dan echt de enige doe dit een lelijk hok vind?
gtwillem zegt
@dutchcourage86: Ja.
dewitt zegt
Nee vind de prijs ff te . Ben groot fan van de drie serie met de haaien neus. Maar dit blijft een hele knappe 320i met een sticker van zn 4500 eu . Nee dan ff door sparen en zn fijne Alpina b6 zoeken
shogun zegt
@dewitt: ja, hallo… daar noem jij ook zojuist even de mooiste BMW achtige ooit gemaakt.
als je de e28 bedoeld.
als je t mij vraagt, tenminste…
dewitt zegt
@shogun: e28 Alpina was b7 de b6 is e21 met 2.8 op anabolen