Wij van autoblog zijn dol op vakantievervoer. Maar sinds KIP vorige week definitief de nek werd omgedraaid verleggen we onze aandacht even van onze oude favoriet, de caravan, naar de wondere wereld der campers. Vandaag hebben we een bescheiden modelletje in de aanbieding, met plaats voor een Gumpert in het laadruim.
Deze tank op wielen heet de Sports & Spa, en wordt gebouwd door het Duitse Futuria. Vaste bezoekers van de Caravan Salon in Düsseldorf hebben ‘m al kunnen zien, want daar stond hij dit jaar.
De Futuria wordt omschreven als een ‘jacht op wielen’, en heeft een badkamer, slaapkamer, en een elf meter lang dakterras met jacuzzi (en lekkere wijven in bikini, maar ik weet niet of je die er bij krijgt). Voor een dikke 6 Euroton verwisselt deze camper van eigenaar, da’s minder dan wat die Gumpert achterin kost! Eigenlijk is het dus een schijntje wat je voor de Futuria neer moet tellen.
De truck die je ervoor spant heeft een 3 liter viercilinder turbodiesel aan boord, die maximaal 170 pk en 460 Nm levert, en weegt 3,5 ton. De camper zelf brengt bijna 7 ton op de schaal, dus ga er van uit dat de wegenbelasting flink bij je kan vangen.
Voor meer foto’s van dit rijdende kasteel verwijzen we jullie naar de Futuria-website. Blijft het dilemma alleen of je nou met deze combo naar St. Tropez rijdt, of met Mercedes mega-camper. Of met deze. Of hou je het liever bescheiden en neem je je R8 op een aanhangertje mee? Keuzes, keuzes…
Met dank aan 8C_Competizione voor de tip!
Baap zegt
Hmmm, wat een apparaat!! Alleen vind het motorvermogen nogal tegenvallen! En een 4 cilindertje? Had toch minimaal een 6 in lijn verwacht, vooral met dat gewicht van in totaal 10,5 ton!!
Megakix zegt
Vanaf 7:55:
http://www.youtube.com/watch?v=Y84o9U04EFI&feature=related
Merry zegt
Nice maar 3.0 4 pitter met 1 turbo…gaat hij die 80 KM/U wel halen dan.
Hebben ze niet een versie met een V12 en triljoen turbo’s?
En mag je deze met alleen een normaal rijbewijs wel rijden?
Bart zegt
@ Merry:
Ja met een BE rijbewijs, daarom weegt het trekkende voertuig ook precies 3.5 ton :-)
Dev zegt
Ennnuuuhhhh…. Hoe krijg je Gumpert eruit?:P
Voor deze “race”-doelgroep zou het wel mooi zijn als er gelijk een brug op zit :P
Dev zegt
@Dev:
Dat was niet als reply bedoeld -.- Editfunctie ftw!
jpoers zegt
@Dev:
Als je op de tweede foto kijkt. (waar de ‘babe’ naast de gumpert staat)
Zie je op de achterklep traasplaten zitten, dus de gumpert rijdt er gewoon achteruit uit. Lijkt me zo.
rider zegt
@Bart: niet met aanhanger erachter, want dan ben je weer te lang voor je B/E. dan moet je toch echt C/E hebben (grootrijbewijs), als het gewicht al niet de spelbreker is, dan wel de afmetingen.
wel erg gaaf om er een hypercar in te vervoeren.
en nu ook maar hopen dat ze dat lekkere grietje er ook bij leveren.
Citrofiel zegt
“van onze oude favoriet, de caravan, naar de wondere wereld der campers.
Eh, ik zie een losse trekker die de aanhanger, met alle kampeergerei, trekt. Dat komt imo dichter in de buurt bij een caravan dan bij een camper?
maico zegt
@merry
met een be rijbewijs mag je hem rijden
Bart zegt
@ Redactie:
op de site staat dat-ie 380.000 euro kost (trailer).
sir_smokalot zegt
@Bart: Klopt, maar met alleen een trailer kom je niet echt vooruit he? :)
Tonnie zegt
Daar kun je in wonen zo groot! 460Nm trekkracht, komt dat ding nog vooruit dan?
Ralf zegt
Check het promo-videootje, daar rijden 2 bejaarden in 2 Vipers om de camper heen. Waarom….?
dorian zegt
@Ralf: promotie…
ton zegt
Gelukkig betaal je voor een camper jaarlijks het tarief van maar drie maanden.
8C_Competizione zegt
Die jacuzzi, grote dakterras, de afmeting en leuke Gumpert geven dit luxe gevaarte toch wel de ‘wauw-factor’:D Leuk voor track-day’s, maar minder geschikt voor vakanties in de bergen denk ik met dat vermogen:S
Fuus zegt
@8C_Competizione: Als je de bergen ingaat, span je de gumpert er toch gewoon voor! :)
HDM zegt
Wel balen dat de cabinewagen op een titanenversie lijkt van een typische japanse blije stadsconcept. Dat had wel wat stoerder en strakker gekunt.
Lelijk eendje zegt
Past de Veyron er ook in? Dan ben ik geinteresseerd!
rider zegt
@Lelijk eendje: ja die past ook, net zoals een enzo, murcie, saleen. de afmetingen worden op de website helaas niet vermeld maar heb dit voertuig reeds gezien met een murcie erin. die is net zo breed als een veyron, dus die zal er ook wel inpassen.
ik schat de lengte van de garagebox op 5 meter, hoogte 1,50m en de breedte 2,40m. de buitenmaat van de trailer is 2,52m. totale lengte van de combinatie met dit voertuig is 11 meter, maar er kan ook een andere trekker voor, zoals een Ford F450. (dan is de totale lengte wel wat groter!)
spykerboy zegt
alleen de gumpert is voor mij goed genoeg :D das trouwens een van de lekkerste autos die je kan bedenken vind ik zelf :D
DTB zegt
http://www.youtube.com/watch?v=y4NR-gnfaW4
Lijkt trouwens ook wel erg op de Trigano Group Intergralen zoals de Euramobil Terrestra
autoblogger zegt
@DTB: Nog een filmpje:
http://www.autojunk.nl/2010/10/de-futuria-motorhome
ThomasBol zegt
Wat tof dat ik nou net de Gumpert in de camper gespot heb op 17-10 bij een, door mist, dichte Nurburgring!
rob1 zegt
wow dat is nog eens makelijk snel en nu het jacht nog dan zijn ze van allen gemaken voor zien
Potver7 zegt
Voor dat geld hadden ze er wel een wat smeuigere motor in mogen hangen. Bovendien vind ik de cabine een afzichtelijke creatie, maar da’s een kwestie van smaak natuurlijk.
The360box zegt
170 PK is toch niet genoeg, en vanwaar opeens een 4 cilinder?
Pieter-Jan zegt
Kunnen de vleugeldeuren van de Gumpert wel open met dat laag plafond? Welke goedgevoede rentenier wil op zijn handen kruipen in zijn superdeluxe caravan? Jammer, want de combinatie is decadent speelgoed porno.
AudiQuatro zegt
170 lullige pk`s??Hang er gewoon een R730 voor!!
Zjonnie zegt
@AudiQuatro: nee die lopen alleen maar warm,.. kl*te scania, gwn een kleine trekker met iets van 250 pk en genoeg koppel..
Dimglor zegt
Die vorige camper vond ik toch wel een stuk mooier… Had je een veel ruimere camper… Deze is naar mijn mening niet echt ruim binnenin…
Mr Hyde zegt
Voor de prijs van 6 euroton. Ik neem aan dat dat ex bpm is. Maar wat betaal je er in nederland voor? Hier hoef je namelijk alleen maar bpm te betalen voor het trekkende voertuig, voor aanhangwagen geld dat niet. Oftewel: Wat is het NL bedrag incl BPM?