Heet nieuws uit het lokale sufferdje, de Gooi en Eemlander: “Frits Kroymans werkt achter schermen aan klinkende comeback.” Juist, zou dat toevallig iets te maken hebben met het distribueren van Fisker automobielen?
We schreven eerder dat Kroymans benoemd is tot exclusief Fisker distributeur voor Nederland, in de loop van 2010 zal de elektrische Fisker Karma in de showroom van Kroymans te zien zijn. De Gooise zakenman Frits Kroymans maakt in de krant dan ook duidelijk dat zijn zakelijke wederopstanding draait om de vestiging in Hilversum, waar tevens Astons, Ferrari’s, en Jaguars aan de man worden gebracht. “Er komt groot nieuws aan,” zo weet hij te melden. “Maar geef me nog even rust. We hebben nog ongeveer een maand windstilte nodig.”
Afgelopen weekend zagen we een reconstructie van de Kroymans downfall op Zembla TV, zonder medewerking van Kroymans zelf. Uiteraard keek hij wel, maar inhoudelijk reageren kan hij niet. “Dat is gewoon niet handig.” En over het programma zegt hij: “Typisch Vara.”
Met dank aan Dino senior voor de tip!
B /\/\ \/\/ zegt
Is die arrogante bal nou nog niet klaar met auto’s verkopen?? Laat hem alsjeblieft emigreren naar Verweggistan! Frits: zout op met je zooi!
FuelMinded zegt
Volgens mij gaat het die dief ook lukken. Aangezien hij ook Tesla’s gaat verkopen. Vooral de Tesla Model S word een verkoophit in Hippie NL. :D
robbie zegt
@FuelMinded: hij gaat helemaal geen Tesla’s verkopen! Zijn zoon gaat Tesla’s verkopen, maar die heeft hier (nog) niks meer te maken.
Initial_D zegt
Gaat ie nou z’n zoon na-apen?
autoblogger zegt
Juist ja, zo vader zo zoon: http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/03/zoon-kroymans-snapt-het-wel-en-start-tesla-dealer
Of zoiets…
Leon zegt
Dus over een tijdje rijdt heel het Gooi in een Fritsker rond :D
Treff zegt
ach, ieder zijn vak!! Als hij denkt, dat het hem weer lukt! Dan moet hij het vooral proberen ;-) En met Fisker en Tesla heeft hij een goede deal gesloten!
sacha zegt
Link dan even naar de Zembla Uitzending Gemist stelletje amateurs!
http://player.omroep.nl/?aflID=10289855
autoblogger zegt
@sacha: waarom heb je het eigenlijk niet opgenomen en op Autojunk gezet?
sacha zegt
@autoblogger: Omdat het bestand te groot was.
autoblogger zegt
@sacha: smoesjes!
bohica zegt
Wat bedoel je met weer lult je bedoelt failliet gaan en anderen zwaar benadelen.
En dan als alles geregeld is gewoon weer een zaak starten.
Breinstein zegt
Leuk dat Sasha zijn neus hier nog af en toe laat zien. Ben wel benieuwd wanneer we weer eens een rijtest met hem mogen bekijken. Ik zal de Stirling Moss adviseren (aangezien Sasha toch de AMG man is). Wachten tot de SLS duurt me te lang ;)
Erik zegt
Hoop dat het lukt, Kroymans succes!
johnny m zegt
erik : deze man heeft zijn werknemers /relaties en de maatschappij op hele grote kosten gejaagd .Dus ook jouw. Failliet zijn is een zege . Nieuwe kansen , nieuwe ronde . Of toch niet ?
Laue zegt
ik zou zeggen tegen AB.nl probeer een bruine enkel bij kroymans te halen en binnenkort een rijtest met zon fiskert.
autoblogger zegt
@Laue: dat lijkt me een mooie klus voor wouter, die bruine enkel he ;)
Merry zegt
Je kan een hoop zeggen over de man maar visie heeft hij wel.
de sjonnies zegt
@Merry:
Visie heeft ie wel? Duizenden benzine slurpende Amerikaanse GM producten kopen, niet betalen en laten roesten op de kade?
KIA – de minste van de Koreanen distribueren?
Ik zou zeggen met Frits Kroymans als vriend, heb je geen vijanden meer nodig!
Van een andermans geld is het makkelijk om ‘visie te hebben’
lincoln zegt
als een stratenmaker failliet gaat mag ie daarna nooooooit meer stratenmaken ..
dus Frits .. ga lekker steuntrekken man .. of je schuldig voelen ..
maw .. veel succes ..
johnny m zegt
nou , schuldeisers kunnen blijven claimen ….Frits lost dat wel weer op.
Rob zegt
Tjonge jonge zeg, die Frits heeft wel mooi gigantische business opgezet waar heel veel mensen van hebben kunnen profiteren. En als het dan mis gaat ben je meteen de grootste lul die er rondloopt in dit landje vol met zeurpieten! Zeikerds
Klimaathysteriemoetstoppen zegt
Een van de weinige elektrische/pluginhybridewagens die zeer de moeite zijn.
x zegt
volgens mij is het gewoon een grote oplichtersbende…
StefanVTS16V zegt
@Rob, er zitten nogal wat fouten in je tekst. Ik heb ‘m even voor je gecorrigeerd:
Tjonge jonge zeg, die Frits heeft wel mooi gigantisch verkeerd z’n business ingeschat waar nu heel veel mensen flink de dupe van zijn geworden. En als je dan opnieuw begint ben je meteen de grootste lul die er rondloopt in dit landje vol met zeurpieten! Zeikerds
johnny m zegt
een miljard rob.
Bart zegt
Pcies Rob, je zegt het wat ral, maar dat stel napraters blaat maar een eind weg.
F. Kroymans zegt
Jullie snappen het hele verhaal niet! Ben de beste zakenman ooit geloof mij nou! ;)
Mavada zegt
Operatie EGO, immers Frits Kroymans FK = Fisker Karma FK, visie? Hahahahahahahahahahahahahahaha.
jee-oekeloeres zegt
en voor je het in de gaten hebt, ben je er een paar kwijt
Majinstar zegt
Echt lachen als men straks auto’s uitvindt op water(stof), dan gaat hij weer falliet.
mick zegt
Als je de carros hebt gelezen, dan weet je meer over deze auto!
er zitten twee elektro motoren in, deze leveren zo’n 400 pk
verder zit er nog een 2.0 benzine blok in voor het geval je stroom op is;) deze levert zo’n 265 pk
je kan er ongeveer 200 km rijden met een volle accu, en als dit op is, moet de auto 3 uur an de lader, elektronische kosten : 3 euro per tank
Bron: Carros november
mick zegt
oja en dan nog wat fiskher is wel goed bezig
investeerd in de toekomst
want dit is zijn onze nieuwe auto’s
Willem Wunderink zegt
Een wat lange reactie in een blog met vooral niet-onderbouwde one-liners, maar wat nuancering en beschouwing lijkt me op zijn plaats!
Onze contacten dateren al van een aantal jaren terug, maar ik herinner me Frits Kroymans als een aimabel en integer mens, en ook als gedreven en inspirerend zakenman.
Over het hoe en waarom van de teneergang is al genoeg gezegd, maar ik vermoed dat het vertrek in 2006 van de man die toch veel successen voor Kroymans heeft geboekt, Ton van Soest, alles te maken heeft gehad met de koerswijziging die uiteindelijk tot de ondergang heeft geleid. “Verschil van inzicht omtrent het te voeren beleid” heet dat dan, en daar heeft Van Soest zijn conclusie getrokken. Dat had -los van de expansie op zich- nog niets te maken met de actuele problemen. Deze hebben namelijk niets met de expansie op zich te maken, Van Soest had m.i. de zaken aardig goed onder controle, maar wel alles met het financieringsbeleid en de risiscobereidheid in dat kader.
Daarin is de laatste jaren een en ander scheef gegroeid, en natuurlijk zijn er (achteraf bezien) fouten gemaakt.
In goede tijden wordt zo’n ontwikkeling bewonderend als bedrijfsmatige topsport onder charismatisch leiderschap omschreven, en in slechte tijden heeft men er geen goed woord voor over.
Natuurlijk is de appel erg zuur voor de mensen die het treft, en daar past medeleven. Dat zij het wegvallen van het directe contact met de leider juist nu graag zouden vasthouden is logisch, en het steekt hen dat Frits dat nu, wellicht alleen al om praktische en misschien ook wel gezondheidsredenen, niet kan opbrengen.
Allemaal begrijpelijk, maar ik vind het niet op zijn plaats om daarmee Frits te veroordelen, want wie kan nu werkelijk een gewogen oordeel geven?! En ter overweging: zijn er niet veel meer topondernemers -tot en met nota bene bankiers- die in deze tijden onderuit gaan op hun financieringsmodel?
En als men zich zorgen maakt of Frits wel genoeg ellende heeft mee gemaakt en zijn verantwoordelijkheden neemt: laat mij u vertellen dat dit een man niet bepaald in de koude kleren gaat zitten! Hij heeft bovendien onnoemelijk grote bedragen uit privé vermogen tot op het laatste moment nog in het bedrijf gepompt, en alles bewogen wat in zijn vermogen lag om de zaak nog te redden.
Dat er niettemin nog wat over is en hij privé verder kan, is hem van harte gegund. Dat hij nog volop goede vrienden heeft, die hem ook in tijden van nood bij blijven staan en in staat stellen meteen weer met een bedrijf te starten, vind ik zelfs geweldig. Het zegt iets over zijn vrienden, maar evenveel over Frits zelf!
Dit staat echter voorop: ik wens alle direct en indirect betrokkenen sterkte en uit de grond van mijn hart toe dat men snel zijn leven weer op zal kunnen pakken en nieuwe richting geven!
Willem Wunderink
johnny m zegt
@Willem Wunderink: we kunnen toch stellen dat de maatschappij nu de rekening krijgt en meneer weer verder gaat met vrinden als steun in deze moeilijke tijden ?
B /\/\ \/\/ zegt
Beste Willem, leuk zo’n lange reactie, maar dat neemt niet weg dat de beste man veel te veel heeft gegraaid in de tijd dat zijn bomen tot in de hemel groeiden. Bovendien weet ik niet of je hem persoonlijk kent, maar een partij auto’s laten verdwijnen vlak voor je failiet gaat lijkt me ook niet heel integer. Natuurlijk heeft de man niet alleen de schuld aan de ondergang, maar reken voor de lol even uit hoe veel auto’s je moet verkopen om zo veel geld te verdienen als dat hij gedaan heeft… De winstmarge kan echt niet zo enorm zijn dat je daar in een paar jaar tijd miljoenen mee verdiend, als dat wel zo was geweest waren er heel wat meer types als Frits geweest die ook in de autohandel waren gedoken. Hoe je het ook bekijkt, wat krom is kan je niet recht praten. Eerlijk is eerlijk. En het is een grote belediging voor iedereen die hier de dupe van is geworden dat hij het lef heeft om gewoon weer van voren af aan te beginnen. Als hij een echte vent was had hij al zijn geld in zijn bedrijf gestoken, in plaats van nog vele miljoenen voor zich zelf te houden!
F. Kroymans zegt
Jongens, jongens, ben ik nou zo slim? Of zijn jullie nou zo dom! :roll:
CW Lease zegt
@F. Kroymans: jij was toch die ‘vrind’ van wijlen Jos van ’t Schip (dgs Wegtransport) die je ook heb latenbarsten met zijn bij jou gekochte ‘keizer’ Jaguar en hem hebt laten barsten en je achter advocaten hebt verscholen, toch ook jou trucs !