• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Franse achterwielaandrijver krijgt een facelift

Auteur: RubenPriest, gepost 22 januari 2019 om 10:27 – 37 Reacties

Afbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een faceliftAfbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een faceliftAfbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een faceliftAfbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een faceliftAfbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een faceliftAfbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een faceliftAfbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een faceliftAfbeelding Franse achterwielaandrijver krijgt een facelift

Franse achterwielaandrijver krijgt een facelift
Weinig veranderingen aan het huidige recept. Wél voortaan een modern interieur.

De derde generatie Renault Twingo was een leuke verrassing uit de Franse bolhoed. De hatchback kreeg zijn motor achterin en daardoor ook achterwielaandrijving. Echt spelen was er niet bij, want de ESP kan niet volledig uitgeschakeld worden en een Twingo RS zag nooit het licht.

Het is inmiddels vier jaar geleden dat de derde generatie Twingo werd gepresenteerd en dus komt Renault nu met een facelift van de hatchback. Aan het uiterlijk heeft de autofabrikant weinig gesleuteld. Nieuwe bumpers, LED-dagrijverlichting en LED-achterlichten zijn de meest in het oog springende wijzigingen. Er zijn ook twee nieuwe kleuren. Jaune Mango en Blanc Quartz.

In het interieur tref je voortaan een 7-inch touchscreen aan, dat werkt middels het EASY LINK-multimediasysteem van Renault. Hiermee komen zaken als Apple CarPlay en Android Auto naar de Twingo. De gehele middenconsole is in het nieuw gestoken. Naast het scherm, zijn er ook onder andere twee USB-poorten te vinden.

De facelift zal verkrijgbaar zijn met drie benzinemotoren. De SCe 75, de TCe 95 en de TCe 95 EDC. Laatstgenoemde betreft een automaat. In alle drie de gevallen gaat het om een driepitter. Renault zegt in een later stadium meer informatie te geven over prijzen en beschikbaarheid.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
    Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
  • Video: nét gewassen Mercedes C63 krijgt facelift

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, geneve-2019, Renault, twingo

Vorig bericht: « Ferrari en meer in deze Hilversumse garage
Volgend bericht: Klokjesmaker en Aston tonen inktzwarte DBS Superleggera »

Lees Interacties

Reacties

  1. vpowert zegt

    22 januari 2019 om 10:38

    Toch snap ik niet dat hier nooit een RS versie van gekomen is. Natuurlijk zou dat ding te duur worden of zouden ze er niks aan verdienen, maar het zou zó’n fijne imago maker zijn! Leuke promotie voor de Twingo die verder lang niet zo goed verkoopt als de concurrentie (de 500, VAG-drieling, de Toyota-PSA-drieling, de Karl, Picanto, i10 – volgens mij verkopen die allemaal beter?).
    Bovendien: wie wil Wouter niet zien driften in een idioot achterwielaangedreven Renault/RS product?

    Login om te reageren
    • vpowert zegt

      22 januari 2019 om 10:42

      @vpowert: Of misschien hipster meisjes (sorry Wout’r!) en Renault 5jes en Clio V6’en: https://www.autojunk.nl/2013/05/renault-twinrun-concept-car

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      22 januari 2019 om 10:53

      @vpowert: nee, ik wil Wouter niet zien driften met zo’n RS. Ik wordt al moe van die man als ik een foto zie van hem dus laat staan op bewegend beeld.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 januari 2019 om 11:14

        @rhellema: je hebt dus een foto van Wouter boven je bed hangen? Handig!

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          22 januari 2019 om 11:20

          @mashell: hahaha ja dat zou inderdaad kunnen maar dan wordt ik toch liever moe van lekker hard te werken, geeft me iets meer voldoening zeg maar?

          Login om te reageren
      • Pordon zegt

        22 januari 2019 om 11:55

        @rhellema: ik word moe van mensen die een T gebruiken waar dat niet hoort.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          22 januari 2019 om 12:03

          @pordon: maart datt ist aft tet lerent dust ikt snapt echtt niett waart jet jet drukt overt maaktt.

          Login om te reageren
          • Olleh zegt

            22 januari 2019 om 17:10

            @rhellema: over het feit dat je “ik wordt” met dt schrijft, denk ik

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              22 januari 2019 om 18:25

              @olleh: ja, terwijl hij zelf niet eens pardon kan schrijven?

              Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 januari 2019 om 12:02

      @vpowert: Helemaal mee eens. Een echte RS voor imago, en dan een RS-line welke in 14 seconden van 0 naar 100km/h gaat verkopen aan particulieren. Win-win!

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      22 januari 2019 om 12:32

      @vpowert: er is toch een Twingo GT die je kunt chippen dan heb je net zo zoveel pk als de vorige RS.

      Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      22 januari 2019 om 15:04

      @vpowert: omdat deze Twingo geflopt is misschien?

      Login om te reageren
  2. tjorque zegt

    22 januari 2019 om 10:40

    Jammer dat de hoogte breedte verhouding niet aangepakt is…
    Voor mij de grootste afknapper aan deze auto.
    Vermogen kan je bijchippen.

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    22 januari 2019 om 10:42

    Een gedrocht als je naar het origineel kijkt.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      22 januari 2019 om 11:50

      @desjonnies: deels eens. In vergelijking met het origineel is dit een waar slap aftreksel/gedrocht van het idee Twingo. Als model op zichzelf vind ik het wel een geinig karretje….. Ze hadden deze misschien een andere naam moeten geven?

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        22 januari 2019 om 19:17

        @crosscabouter: ja, Cinq

        Login om te reageren
  4. kminne zegt

    22 januari 2019 om 11:31

    Vreselijke auto natuurlijk maar dat Jaune Mango vind ik wel een gave kleur. Lekker retro.

    Login om te reageren
  5. janmetdelangeachternaam zegt

    22 januari 2019 om 11:35

    Oeh, die voorkant is er niet op vooruit gegaan, ziet er nu heel Aziatisch uit. Jammer, is een leuke auto.

    Login om te reageren
  6. gove zegt

    22 januari 2019 om 11:36

    best een cool interieur,

    Login om te reageren
  7. f650csrider zegt

    22 januari 2019 om 11:36

    Ziet er leuk uit, maar is een verschrikkelijke auto om te rijden, bij minste of geringste (zij)wind slinger je van links naar rechts over de weg. Ze hadden hem beter Swingo kunnen noemen. Hoe dit op de weg mag komen is mij ook een raadsel.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      22 januari 2019 om 13:41

      @f650csrider: Ja, en met een beetje wind tegen rijd ie ook meteen 1:8 (of slechter) bij 130km/u; leuk boodschappen autootje, maar je moet er echt niet veel kilometers in maken ….

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      22 januari 2019 om 20:13

      @f650csrider: moest er vandaag toevallig 180 km mee rijden, had nog 1 blokje benzine over en vertrok met een volle tank…

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        23 januari 2019 om 07:32

        @nopetrolnofun: kleine tank wellicht?

        Login om te reageren
      • f650csrider zegt

        23 januari 2019 om 09:05

        @nopetrolnofun: Ik zou het niet weten hoeveel je ermee kan rijden. Wij hebben hem na 2 dagen gereden te hebben terug gebracht naar de dealer en onze oude auto teruggekregen.

        Login om te reageren
  8. 1audi1 zegt

    22 januari 2019 om 11:53

    Zoals hierboven al is aangegeven op de snelweg moet je niet komen door dit ding. Toen die net uitkwam was ik super enthousiast, ziet er leuk uit, rwd, motor achterin. Maar wat rijdt het verschrikkelijk

    Echt, de eerste generatie twingo is prettiger om mee te rijden. Snelweg is levensgevaarlijk. Interieur is zeer sneu. En er zit gewoon 0,0 power in.

    Sorry dat ik het moet zeggen jongens, maar in dit segment is de Kia picanto en up/citigo/mii toch echt de beste optie.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      22 januari 2019 om 12:55

      @1audi1: Eens, al moet ik zeggen dat de 500s van mijn vriendin ook lekker op de weg ligt, zeker met die 16 inch sloffen eronder. Echt een leuk B-weg monstertje. Mist wel wat vermogen, had eigenlijk een Abarth moeten zijn, maar je kan niet alles hebben…

      Login om te reageren
  9. Design_Driven zegt

    22 januari 2019 om 12:16

    Ik vind het een grappig wagentje maar zie hem bijna nooit. Net even gecheckt of hij echt wel verkocht wordt in het VK waar ik woon. De Espace wordt hier namelijk niet verkocht, maar de Twingo staat gewoon op de website. Nu zijn A segment auto’s hier sowieso niet zo populair maar de Twingo zie ik gewoon nooit.

    Login om te reageren
  10. SVDM92 zegt

    22 januari 2019 om 12:20

    Bij ons staan een 1ste en 2e generatie Twingo (1.5 DCI)
    voor de deur. Na deze 3e generatie een paar keer als leenauto meegekregen te hebben kan ik maar één ding concluderen. Volledig de plank misgeslagen.

    – 1ste generatie voelt nog sneller
    – Veel zijwind op de snelweg
    – Achteruitgang bouwkwaliteit en materialen, voelen goedkoper aan dan die van de 2e

    Een paar ledlichtjes en carplay functionaliteit gaan niet de omslag geven

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      22 januari 2019 om 13:44

      @lexusisf: Helemaal mee eens; ook het stuurgevoel is bij gen 1 en 2 veel beter in orde dan deze gen 3. En ook het niet lineaire gasrespons bij wegrijden is super irritant (het lijkt pit te hebben, rustig wegrijden is er amper bij, maar als je vervolgens het gaspedaal dieper intrapt, gebeurt er echt helemaal niets).

      Login om te reageren
  11. Rob zegt

    22 januari 2019 om 15:22

    Ik heb eens gereden in deze generatie. Vond dat vies tegen vallen.
    Naar mijn beleving reed ie slechter, was ie trager, was ie kleiner en voelde ie minder goed gebouwd.
    En op de persfoto’s een best leuk karretje om te zien, in het eggie is ie te smal en hoog om mooi te zijn.

    Nee, leuk hoor die achterwielaandrijving waar we allemaal om stonden te juichen, maar in dit segment zou ik hem lekker laten staan.

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    22 januari 2019 om 16:53

    Leuk kleurtje maar kopen zou ik het niet zo snel. Slechte ervaringen met Franse auto’s en elektronica.

    Login om te reageren
  13. dper4mance zegt

    22 januari 2019 om 19:32

    Nog steeds is er geen enkele reden om geen Up, Aygo of Picanto te kopen in dit segment. Of gewoon de bus te pakken…

    Login om te reageren
  14. nopetrolnofun zegt

    22 januari 2019 om 20:13

    Helaas heb ik het genoegen om hier soms in te rijden. Het is werkelijk waar de meest vreselijke auto ooit gemaakt. Op de snelweg val je bijna om bij een beetje wind, je zit erin alsof je in een bestelbusje zit, motor zwaar onderbemeten en niet meer van deze tijd. Een Aygo om maar iets te noemen rijdt dan vele malen beter met 3 cilinder zonder turbo.

    Login om te reageren
  15. niex zegt

    22 januari 2019 om 21:25

    Het ziet er geinig uit maar rijdt ruk vond ik. Ik geloof niet dat er echt n waardige rs van te maken is. Heel jammer gezien de configuratie. Ik heb er serieus naar gekeken.

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    23 januari 2019 om 07:17

    Zolang het ESP niet uit kan heb ik geen interesse.

    Login om te reageren
  17. Groninger zegt

    23 januari 2019 om 09:54

    Enige leuke aan deze auto is dat hij een telefoonhouder er in heeft. Scheelt weer een Brodit aanschaffen.

    Login om te reageren
  18. divided zegt

    23 januari 2019 om 09:58

    Prima stadsauto ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North