Dit moet wel de foutste auto van 2021 zijn. Maar er is goed nieuws voor als je net de Mercedes SL gemist hebt.
Binnenkort wordt de nieuwe Mercedes SL gelanceerd. De grote cabrio van Mercedes is onlangs onthuld na misschien wel de langste teaser-campagne aller tijden. Het was overigns het wachten meer dan waard, want wat is het een plaatje geworden.
Maar stel, je had net even gemist dat er een nieuwe SL aan kwam. Omdat je een enigszins praktische cabrio ‘nodig’ had, kocht je een BMW M850i xDrive Cabrio. Een geweldige auto die eigenlijk geen concurrenten heeft. Maar ja, nu met die SL op komst rijd je wel ineens in het tweede garnituur rond. Je wil 2 Unlimited, geen Magic Affair, Twenty4Seven of Capella.
Foutste auto van 2021
Daarbij kan de Manhart MH8-700 je helpen. De basis van de auto is de M850i xDrive Cabrio. Je kunt een nieuwe aanleveren, maar als je er al een tijdje mee rijdt, ben je alsnog van harte welkom. Manhart leeft zich flink uit op de M850i. We vangen aan met de motor. Er zijn nieuwe sporluchtfilters, een grotere interooler, hybride turbo’s en een nieuwe ECU. Daarnaast is er een RVS-sportuitlaat met kleppen voor ordinaire scheetjes en pufjes.
De uitlaten zijn door Manhart voorzien van carbon eindstukken. Verder zijn er race downpipes zonder katalysator en een OPF-delete. Manhart haast zich erbij te zeggen dat het alleen voor export is. TüV-goedkeuring is alleen mogelijk met de katalysator en OPF op zijn plaats. De software van de achtttraps ZF-automaat is ook verbeterd. Aan de remmen veranderde Manhart niets. In overleg met de klant kunnen ze wel het een en ander voor je regelen.
Velgen
Het resultaat is een maximumvermogen van 710 pk en een maximumkoppel van 925 Nm. Standaard is dat 530 pk en 750 Nm. Over prestaties van de MH8 700 Cbariolet wordt met geen woord gerept, maar een M8 Cabrio kun je wel voor blijven. Ook een M8 Competition Cabrio moet geen probleem zijn. Als laatste zijn er de uiterlijke wijzigingen. Die zijn heel erg eenvoudig, maar niet subtiel.
De enorme Concave One-velgen zijn voor 9×20 (met 245/35 banden) en achter 10,5×20 (met 275/30 banden). Verder ligt de M850i van Manhart 30 millimeter lager dankzij H&R veren. Oh ja, ze hebben de auto voorzien van gouden striping én logo’s in het interieur. Daarmee is het toch wel de foutste auto van 2021, of niet?
meneerdemeneer zegt
De BMW 850 is een Gran Tourismo van origine. Weet niet wat daar van overblijft als er een M op staat. Manhart zal wel zo’n beetje alle comfortabele rij eigenschappen van deze auto om de zeep geholpen hebben. Maar als je wil opvallen is dit wel gaaf zo in het zwart met die gouden accenten.
Niet dat ik er één kan betalen maar ik hoop dat de nieuw SL weer een GT wordt.
Eigenlijk vond ik de vorige S klasse cabriolet een subliem apparaat. Gemaakt om comfortabel lange afstanden op hoge snelheid te maken.
Dutchdriftking zegt
Wat is een Alpina B8 dan ineens toch een ingetogen auto. En net zo snel. Dat dan weer wel.
hooesi zegt
En dan die striping niet doortrekken over het carbon spoiler lipje, daar zou ik (los van de mega foute sjaken uitstraling) nog het meeste moeite mee hebben 😅
beast95 zegt
Beetje fout, maar stiekem wel heel erg gaaf gedaan naar mijn bescheiden mening. Hooguit andere velgen die wat meer luxe zijn ipv sportief en de logo’s in het interieur vervangen. Doe mij maar een als niemand wil haha
tinnemans zegt
Het is wel de meest verlelijkerigste auto van 2021, maar de suf van Aston Martin wint nog steeds in de standaard categorie.
Ik vraag me af of een 850 en SL wel concurrenten zijn; de 850 heeft veel meer binnen- en bagageruimte en is dus meer een GT dan een flaneermobiel.
mp014 zegt
4 woorden : VER SCHRIK KE LIJK
marcomanta zegt
John Player Special, dat lijkt er wat op, wel stoer in ieder geval.
mark383 zegt
Zum kotsen.