Voorafgaand aan het Superbowl-weekend veroorzaakt de hoofdrolspeelster uit de BMW-reclame tumult als ze toegeeft eigenlijk iets anders voor de deur te hebben staan.
Traditioneel zien we in de pauze van de Superbowl, het belangrijkste sportevenement in Amerika, de meest fantastische reclames voorbij komen. Tijd noch geld worden gespaard om de zieltjes van de consument te winnen. Autofabrikanten doen daar graag aan mee en ook BMW heeft dit jaar flink met dollars lopen strooien om de elektrische i3 te promoten.
In de reclame (natuurlijk te zien op Autojunk.nl) zien we eerst Katie Couric en Bryan Gumbel in 1994, zich afvragend wat internet eigenlijk is. Daarna gaan we terug naar het heden en zien we Couric en Gumbel in een i3, zich afvragend wat dat eigenlijk is. BMW wil daarmee de i3 net zo belangrijk laten lijken als het internet, maar Couric lijkt oprecht geen idee te hebben wat BMW is: in een interview (even scrollen naar 2:35) over haar rol in de Superbowl-reclame geeft ze toe zelf een Audi voor de deur te hebben staan. Sterker nog, ze heeft voor de reclame nog nooit in een BMW gereden. Auch. Hoeft Audi zelf in ieder geval niet meer de bitch uit te hangen.
lowrider zegt
Gratis reclame voor Audi dus
drivingpleasure zegt
@lowrider: Haha dat ook maar aan de andere kant ook weer niet. Want uit het interview wordt ook duidelijk dat mevrouw 0,0 van auto’s afweet en niet in de BMW van haar man wilt(mag) rijden omdat hij te mooi is. :P
Esprit_de_Flandre zegt
Haha, das toch een mooie misser. Betaal dat meisje dan ook met een i3, en laat haar er een maand mee rondrijden vóór je die reclame opneemt…
n0zem zegt
Als ik in een film een advocaat speel, betekent dat toch niet dat ik irl ook een advocaat moet zijn of zijn geweest? Wat een onzin.
n0zem zegt
@n0zem: voor mijn part had ze niet eens een rijbewijs hoeven hebben…
E550 zegt
@n0zem: Domste vergelijking ever. Dit gaat om reclame maken.
n0zem zegt
@e550: google eens op “functie van acteur”. Succes!
mrrallycross zegt
Ik zie al een reclame van Audi komen waarin ze deze actie helemaal belachelijk maken
ettie zegt
Een audi kopen omdat je bang bent in een mooie auto te rijden… Apart
kapiteinaudi zegt
Geef haar eens ongelijk. Ik rijd ook liever premium.
jrk68 zegt
@kapiteinaudi:
Heb je een Mercedes gekocht of denk je nog steeds dat die Skoda premium is….?
racerx zegt
@kapiteinaudi: Mercedes?
ettie zegt
@kapiteinaudi: waarom is je naam kapiteinaudi als je premium rijdt?
griffendahl zegt
@kapiteinaudi: Snap ik, ik ook… Ben daarom ook elke keer weer blij als ik uit mijn zakelijke Audi in mijn eigen BMW kan stappen. Of bedoelde je dat niet… ??
kapiteinaudi zegt
@griffendahl @ettie @racerx @jrk68: Ik hou dus van Audi, dus ik bedoelde inderdaad dat ik liever Audi rijd dan BMW. En ja, ik rijd zelf Mercedes. En dat is blijkbaar wel echt premium?
thierryvth zegt
gaan we weer met dat premium gelul
ik weet niet maar ooit was BMW premium, en Mercedes is en was het altijd al (gerechtvaardigd of niet)
Maar als nu 1 ding zeker is dan is het wel dat audi het nooit was en het nooit zal worden en nu net als BMW gewoon burgelijke eenheidshap is waar iedere idioot in rijd, hoe groter de idioot hoe groter de kans dat het BMW of Audi rijd.
Nee BMW kocht je in de 80’s en nog een stukje 90’s, Mercedes kan je altijd kopen en Audi koop je natuurlijk nooit tenzij je sales boy ben en erg blij met je zelf bent
kapiteinaudi zegt
@thierryvth: Dat is gewoon onzin. Ieder koopt gewoon wat hij/zij wil . Alle drie de merken zijn gewoon premium. Heet gewoon smaak.
tupperware zegt
@kapiteinaudi:
Daar snij je een goed punt aan, je hebt smaak en wansmaak..
Waarbij de traditionele premium merken dus de smaak vertegenwoordigen..
rufctr01 zegt
@kapiteinaudi: eigenlijk zeg je dat Audi ook premium is.
robgooi zegt
@thierryvth: wat een onzin dit. Mercedes is voor taxi chauffeurs en begrafenis ondernemers en zo kunnen we nog wel even door gaan. Respecteer elkaar en elkaars keuze. Zal mij echt geen reet interesseren of jij m’n auto premium vind ja of nee.
gtwillem zegt
@griffendahl: Snap ik, ik ook. Ben daarom elke keer weer blij als ik uit mijn zakelijke BMW in mijn eigen Subaru kan stappen…. ;-)
griffendahl zegt
@gtwillem: Ieder zijn meug, ik heb mijn rijbewijs gehaald in een Legacy en vond er op het te dunne stuur na weinig mis mee, ook weinig wat mij aansprak overigens. Ik word alleen zo moe van die cliche opmerkingen van Captain Obvious, elke keer als er een vergelijking is tussen iets en Audi dan kun je bovenstaande cliché opmerkingen van hem lezen… Gewoon wat te voorspelbaar…
arii zegt
@kapiteinaudi: haha al die butt-hurt mensen onder jouw reactie
SimonMc zegt
@arii: Zeg dat tegen al die Audi eigenaars met hun gescheurde 2.8 V6.
drivingpleasure zegt
@kapiteinaudi: Seat heb het over?
michiel_vandelft zegt
Ze lacht echt als een geit na 2:45
f40racer zegt
Ik ben geschokt…
jrk68 zegt
Wat een saaie doos, beetje je imago willen oppoetsen met een BMW reclame….
Epic fail van die muts dus, al hadden ze bij BMW hun huiswerk ook wat beter kunnen doen.
Dus BMW bel de racing diva’s even op, die snappen ook nog hoe je een BMW dient te gebruiken….
bmwalpina zegt
Nog altijd minder erg dan de medewerker van Blackberry die een post (ik dacht via Instagram) de social media op slingerde via een iPhone. Toch?
bestekla zegt
Ik zie Audi hier nog wel eens achter zitten.. Gewoon een reclame voor BMW in elkaar sleutelen en dan een rel creëren door net te doen alsof mevrouw zelf een Audi heeft.. 2 vragen: is dit juridisch toegestaan (reclame maken voor een ander merk) en mocht de reclame echt van BMW zijn, dan mag ik toch hopen dat ze dat juridisch hebben dicht getimmerd dat mevrouw niet over haar persoonlijke situatie mag praten met de pers (hoeveel van dit soort “gevallen” hebben we al niet gehad)..
drivingpleasure zegt
@bestekla: Sorry maar niemand die zo’n reclame voor de superbowl voor een concurrerend merk gaat maken. Deze reclame krijgen namelijk meer mensen te zien dan dit interview waar ze Audi prijst en tegelijk belachelijk maakt. Daarnaast is een reclame voor de superbowl superduur. Wel kan het zo zijn dat Audi erachter is gekomen dat zij voor BMW een reclame heeft gemaakt of ging maken en dat zij haar een goede deal of een auto hebben aangeboden om daarmee aan de haal te gaan of een auto in combinatie met dat zij moet zeggen dat ze Audi rijdt. Maar een hele reclame bekostigen die een concurrerend merk de hemel in prijst lijkt mij sterk…
Mars2 zegt
Snap het probleem niet. Ze kent niks van auto’s dus rijdt ze Audi.
Dutchdriftking zegt
Ach, ik zie het probleem niet. Het is 1 simpel spotje, Dat er mensen zijn die tijd hebben om dit uit te zoeken!
gregorius zegt
Sorry: Maar wat een bagger reclame.
En dan het interview: wat een 5 minuten non-televisie is dat. Geen zinnige vragen, alleen maar gezwets. “Because you are both perfectionist” vragen op een manier alsof het iets positiefs is.
Nog erger is het dus dat je gevraagd wordt voor een reclame en dus echt geen idee hebt van zo’n beetje alles in die reclame. Wat een nepperij daar aan de andere kant van de plas.
/vrijdag-afzeik-stuk.
PS: hoe ga ik maandag niet te horen krijgen wie heeft gewonnen zodat ik maandag in alle rust een paar uurtjes superbowl kan kijken (terwijl ik de reclames vooruit kan spoelen).
berlinetta zegt
Typisch geval van een vrouw die koopt wat ze mooi vindt zonder te kijken naar wat nu de beste keus is. Daarom willen alle dames ook een (witte) iPhone.
gregorius zegt
@berlinetta: goed, ik hap wel even.
Wat is er mis met een iPhone?
Het werkt, zonder gezeik.
Het synch-t makkelijk met mijn McBook Air.
Het synch-t makkelijk met mijn iPad.
Het ziet er prima uit.
Er zit genoeg in de app-store.
Heb laatste een keer de Samsung tablet van mn vrouw (geen idee welk model t was) proberen te synchen met haar McBook Air. Het is me niet gelukt.
Zal mij t uitmaken dat Samsung / HTC / weetikveel wie producten hebebn die iets goedkoper zijn als een iPhone; die Apple zooi werkt bijna altijd en het ziet er prima uit.
berlinetta zegt
@gregorius: Bedankt voor het happen. Ik hap even terug. Heb zowel een iPhone 4 als 5 gehad. Prima telefoons en ze deden ongeveer wat ze moesten doen. Waren alleen belachelijk duur. Toch maar eens overgestapt op Android. Nooit meer een iPhone voor mij.
ettie zegt
@berlinetta: bij mij precies andersom, van een iphone 4 naar een galaxy s2 gegaan een paar jaar geleden, na 3 maanden had ik de iphone weer terug. Sinds dien alleen nog maar iphones voor mij. However ik snap je punt over audi en daar heb je volledig gelijk in
berlinetta zegt
@ettie: Een S2 is nou ook niet echt een stap vooruit he…
sydney zegt
Hmmmm..ik heb vanaf de 3G alleen nog maar witte iPhone’s gehad. En de laatste twee waren aan de achterkant nog goudkleurig ook. *sigaar opsteekt en Wiskey inschenkt*
Rick-dos zegt
Uuuuuh dit klopt toch? Katie begreep niet wat het internet is en weet nu niet wat een goede vooruitstrevende auto is. Dus daarom rijdt ze Audi.
Iedereen die conservatief is en een beetje achterloopt met nieuwe trends rijden inderdaad een Audi.
Het zou wat anders zijn als Katie roept hoe fantastisch zo’n BMW rijdt en hoe mooi het is. Maar dat doet ze niet. Ze laat alleen maar zien dat Audi rijders niet zo goed op de hoogte zijn van nieuwe technologieën. Eigenlijk is het eerder een diss naar Audi.
Tonnie zegt
Prima reclame weer voor audi. Dit kunnen ze ook wel weer uitbuiten in een of andere reclamebash strijd.
tjopstick zegt
Hoeveel Couric zou ze wegen?
E34M5Touring zegt
@tjopstick: 14 Couric is the current record :p
ej20g zegt
@tjopstick: ik was dus niet de enige die aan South Park moest denken!
azenomei zegt
Jammer dat BMW niet even een gratis auto beschikbaar stelt voor een positieve reclame ervaring. Slechte marketing.
miezemiez zegt
Ik heb nooit begrepen waarom Audi zo’s status symboolmerk is… naar mijn mening is het gewoon een Volkswagen gemaakt van duurder materiaal.. meer niet? Zelfde motoren etc…
potjak zegt
Dit gaat toch helemaal nergens over… Alsof George Clooney thuis een Nespresso heeft staan, Chantal Jansen alleen maar Rivela drinkt, Frank Lammers altijd zijn boodschappen bij de Jumbo doet… Wat maakt het uit, reclame brengt een uitvergroting van een (bij jou te creeeren) behoefte over en daar gebruiken ze ambassadeurs voor (de bekende mensen) waaraan jij je wilt spiegelen. Het is fictie! geen realiteit!
E34M5Touring zegt
@potjak: Zowel die kerel van de AH reclames als die vent van Jumbo zijn contractueel verplicht hun boodschappen bij de betreffende winkelketen te doen. In ieder geval zolang zij het gezicht van de keten zijn.
kempenaer zegt
Hahaha, hilarisch om te zien dat de bmw-groupies door zo’n onschuldig berichtje meteen op hun lange teentjes zijn getrapt. Onzekere typetjes, zoveel is duidelijk.