
Waarschijnlijk is het enige dat jou nog tegenhoudt om een Ferrari 599XX te bestellen, het feit dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Dan heb je in het dagelijks leven dus niet zo veel aan je 1,1 miljoen euro (ex. belastingen) kostende bolide. Tenzij je natuurlijk vlak bij de Nürburgring of een ander lekker lang circuit woont, want dan is zo’n rood monster uiterst vermakelijk speelgoed.
Nog even een paar feitjes: De 599XX werd dit jaar geïntroduceerd in Genève en is gebaseerd op de Ferrari 599 GTB Fiorano. De auto werd op verschillende punten flink onder handen genomen. De koets van de 599XX is zo ontworpen dat deze 280 kilo downforce genereert bij een snelheid van 200 km/u en bij 300 km/u zelfs 630 kilo. Het V12 blok werd aangepast en is lichter in gewicht dan het standaardmodel, maar levert een dikke 700 pk bij 9.000 toeren. De gerobotiseerde versnellingsbak schakelt nog sneller naar de volgende versnelling: in 60 ms in plaats van 100 ms. De remmen en het onderstel werden afgestemd op circuit condities en van voren staat de 599XX op 29/67 R19 banden en van achteren op 31/71 R19 rubber.
Speciaal voor de fan-boys-n-girls een gallery met met 10 haarscherpe hi-res foto’s.
Wat een monster !
“…van voren staat de 599XX op 29/67 R19 banden en van achteren op 31/71 R19 rubber.”
Dat ding staat op bandjes van een 2CV’tje? :P
Nurburgring is openbare weg, daar zul je dus met dit apparaat niet op mogen jammergenoeg.
rare remschijven
60 ms, net zo snel dus als een Scuderia. Ik zit nog steeds te wachten op de eerste Ferrari met Seamless shifting. De F1 rijdt er al een jaar of 2 mee dus misschien komt het in de F70?
Dat van die banden is blijkbaar zo in t persbericht gezet, want ik heb t op mijn eigen forum nagekeken en daar staat het ook zo:
http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=732&highlight=ferrari+599xx
Misschien andere aanduiding? Zoals inches e.d. ? Maar dan heb je wel heel erg brede banden lol.. Zou t zo ook niet weten.
Off topic: ik vraag me nog steeds af waar het website veld gebleven is als je n reactie wilt plaatsen.
Sommigen hebben dat blijkbaar nog wel.. Tot nu toe geen antwoord gehad :s
Met dank.
-edit: Bij je profiel instellingen kun je een website opgeven.-
Heerlijk ding!
Maar vind de foto’s nogal tegenvallen. Precies redelijk veel reflectie.
Dat interieur is overduidelijk gejat van Volvo, met die losse middenconsole.
…. Precies redelijk veel reflectie.
@ Masterjen,
Hahaha, bedankt voor de lol:-)
Dus op de Nordschleife rijden ook vrachtwagens rond en Hollanders met sleurhutten?
Hmmm…
DIe afgedekte remschijven is à la F1. Géén luchtflow verstoring door warmte afgifte.
@ Tom; Nordschleife is een openbare tolweg, Nurburgring is een circuit ;)
“Waarschijnlijk is het enige dat jou nog tegenhoudt om een Ferrari 599XX te bestellen, het feit dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden.”
En de veel te grote diffuser, mislukte achterspoiler, verkeerd geplaatste uitlaatjes en lelijke achterlichtjes. Dus eigenlijk de hele achterkant.
Maar goed, dit is natuurlijk allemaal gecircuitiseerd (?) dus het gaat wel lekker snel.
Afgezien van de achterkant een heel geil speeltje.
@mastertjen: Geen polarisatiefilter gebruikt…
@BananaFlip
volgens mij heb die geen achterlichten… dat was toen volgens mij zo speciaal techniek ofzo dat er lucht doorheen gaat voor meer downforce. volgens mij was het zoiets :P
@ Neluz
Oww… kan wel.
Het is iig wel lelijk.
Yessas! Yessas! Mammamia!
AUTOBLOG DANK U!
Sinds dit waggie is onthuld is het direct een van m’n favoriete auto’s en Ferrari’s! Wat een ongelofelijk bruut apparaat!
@ Jipino
Een dergelijke middenconsole zat al in de Enzo en die kwam eerder uit dan de nieuwe generatie Volvo’s…
Zelfs als je al bij een circuit zou wonen, je mag alleen met deze auto rijden op door Ferrari georganiseerde trackdays.. Je gaat dan 15 keer per jaar het circuit op en voor de rest moet je je 599XX in de stalling laten staan..
Volgens de TopGear van deze maand iig ;)
@BananaFlip
Wat dacht je van prijs?
@ Thatsme: Was al lang bekend, dat geld voor de FXX ook. Ferrari regelt echter wel de stalling en transport heb ik begrepen.
@ Mr.Abarth: Banden van 31 inch breed? :o
Echt een monster dit! Ongelooflijk gaaf zeg…
Er was ook nog een FXX. Opgepepte circuit-racer op basis van de Enzo.
vet ding, vooral de velgen vind ik toppie!
Heeft niemand hier verstand van raceslicks en de geldende afmetingen?
Het is nou juist zo simpel.
31/71 R19 31cm breed/71mm hoog(bandwang) en 19inch. :roll:
@ riichlover
Prijs?
Die is geen probleem hoor.
Kijk, dat jij alleen geld hebt om een Riich te kopen, daar kan ik ook niets aan doen.
Groetjes uit Dubai.
Nee, even serieus;
Ja, klopt.
Was ik nog vergeten.
Wat een helse keuze, hier een favoriet uit kiezen om te gebruiken als wallpaper… :|
@ Neluz
Volgens mij zijn die “achterlichten” gewoon uitlaten/koeling.
@Nick
Dacht ik ook…
@vla: Jawohl :D BTW: I Love Nirvana!
OT: Brute wagen, echt iets voor men oma!!
ik zou hem als nog willen hebben als ik niet in de buurt van een circuit woon.
@ sjaakk
Alleen maar om stoer te doen tegenover je Turkse matties?
Dan moet je bij zo’n belachelijke Ferrari Club gaan ofzo…
Aha !!! :D dit is wat we willen zien!! KWIJL!
ik tel toch echt 12 foto’s (A)
mooie auto haha zou hem hier wss de straat niet eens uit kunnen rijden
Hij is 20x zo geil als een normale 599 GTB…8)
En iedereen vindt dat een zonnebandsticker met 599XX kán?
WoW! wat een bak en 700 pk. niet slecht
Uhmja.. hij is wel echt ontzettend lelijk.. maar ik kruip er toch wel in hoor :P Van binnenuit zie je dat toch niet. ;)
na een jaar kan je gewoon naar edo-compitione! Die zet er een handrem voor je in… en voila voortaan kan je over de weg naar het circuit rijden! :P
en aangezien je deze auto over 30 jaar weer gewoon voor dik een miljoen weer van de hand kan doen is het nog een koopje ook! :P
@ Sebbe: die “Rare”remschijven zijn een soort van trommel om de schijf heen, net zoals in de formule 1. die zorgen voor een betere koeling en zorgen ervoor dat de remschijven sneller en constanter op temperatuur komen. het zijn carbonremschijven en die reageren daar heel gevoelig op, dit in tegenstelling tot de carbon/ceramic straat remschijven. verder zorgen deze “trommels” er voor dat de koellucht gerichter op de schijf komt wat de koeling bevorderd en het remstof er af blaast. carbon remmen, remmen in het begin bijna niet en geven een wat sponzig pedaalgevoel. pas als ze op temperatuur zijn remmen ze als een anker. de tijd tot het warm worden van de schijven wordt met deze “trommels” flink verkort.
even met dit ding last edo competition gaan helpt ook niet, gezien het spoilerwerk. dat krijg je nooit straat legaal.
@ ferrari: Je beweert dat het spoilerwerk nooit legaal te krijgen is. Bedoel je dan de vleugeltjes boven de achterwielen?
I Love it!
gwn het kenteken van een andere 599 opplakken dat hebben de popos toch niet door
Wat een ontzettend geile wagen! :D
ik vind m wel vet alleen die 3 op de zijkant moesten ze echt thuis laten
ik vind echt dat de achterwielen scheef staan. geeft dit niet minder grip?