Wie liever niet gezien wil worden in een Germaans pk-kanon als de BMW M5, Audi RS6 of Mercedes E63 AMG, diegene kan altijd nog uitwijken naar Cadillac: 564 pk voor €130.180. Voor modeljaar 2013 heeft Cadillac de CTS en CTS-V nu wat bijgepunt. Minimaal eigenlijk, maar we hebben weer een reden om jullie verse foto’s van dit speeltje -en de reguliere CTS- voor te leggen.
Zowel de sedan, wagon, als de coupé krijgen nieuwe kleuren op de optielijst met namen als Glacier Blue Metallic, Silver Coast Metallic en Summer Gold. Verder is de optie om de Amerikanenbak op afstand te starten voortaan standaard. En de verschillen qua uiterlijk? Eigenlijk is alleen de grille anders en afgewerkt met een nieuwe lakkleur.
De beschikbare motoren zijn nog steeds de 3.0 V6 (276 pk), 3.6 V6 (311 pk) en bij de CTS-V’tjes ligt er een 6.2 V8 met supercharger onder de kap. Die stoempt er 564 pk uit en gooit de hond, boodschappen danwel het meubelboulevardspul heel hard door elkaar als ‘ie in 4,2 seconden naar de 100 accelereert. Laatstgenoemde is te verkrijgen met een handbak of automaat, beiden met zes versnellingen. GM vond het overigens ook nodig om de stopkracht te verbeteren, en gooide nieuwe remschijven achter de 19-inch velgen.
Wanneer de nieuwe CTS-familie bij de Nederlandse dealers staat is nog niet bekend, ook niet of ze de airbagsensors nog iets beter hebben afgesteld.
Enfin, zestig foto’s van de reguliere CTS en diens snellere variant.
kaasboerin zegt
Hele gave ‘vierkante’ bak, is weer eens wat anders, en die supercharged V8? Lekkerder vind je niet gauw. Oh, en de kleur van dat hoofd zou al gauw mijn persoonlijke voorkeur hebben. Nice Cadillac.
agera zegt
@kaasboerin: Als ik mij niet vergis hebben jullie een Camaro volgens mij? Hoe zit het precies met de onderhoud? Ik bedoel is het huilen geblazen bij een keuring of als er onderdelen vervangen moeten worden. Ben je tevreden mee, want een Camaro zal denk ik ook niet dagelijks gebruikt worden dus dat kan ook meespelen.
kaasboerin zegt
@agera: Wordt idd niet dagelijks gebruikt, we hebben tot nu toe geen enkel probleem gehad. Oh jawel, 1 iets. En dat is, omdat er een Nederlands alarmsysteem in moest (Incl. track & trace) na het importeren. Waardoor het op afstand starten (sleutel) helaas niet meer werkte, een linkerpinker achter tikte heel snel, en een foute melding van een foute bandenspanning die maar bleef komen. Maar dat was dus allemaal elektronica en dat is door iemand met grote ervaring (met o.a. Camaro’s) gefikst tegelijkertijd met het inbouwen van een hele nieuwe middenconsole met scherm/touchscreen etc.
agera zegt
@kaasboerin: Goed om te horen van mensen die ervaring hebben met zulke apparaten. Was wel benieuwd vanwege het feit dat soms horrorverhalen de ronde doen (vaak onterecht natuurlijk). Vervanging dit vervanging dat, maar in feite valt het dus reuze mee. Alleen een groot nadeel zijn de prijzen als je die vergelijkt met die van daar ga je wel spontaan van huilen.
kaasboerin zegt
@agera: Inderdaad, helaas ongrijpbaar voor velen.
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Ik was $340,- kwijt voor een beurt plus wat spotrepair aan winkelwagen deukjes. Ding geeft geen krimp. Geen extra olie verbruik niks.
E34M5Touring zegt
@kaasboerin: Oja die knuppel is ook door de eerste set achterbanden heen. Traction Control weet geen raad met 600pk en nat wegdek hahahaha.
schim zegt
E36 AMG ;-)
undifined1 zegt
@schim:
kan gewoon hoor:
schim zegt
@undifined1: WOW! meerdelige AMG wielen onder een E36, je hebt gelijk.
DennisS65B40 zegt
@schim: haha idd! Nieuw modelletje of iemand die de cijfers verkeerd heeft om geplakt op zijn E200 CDI.
schim zegt
@audir8v10: Een C36 AMG bestaat dan weer wel, maar dat weten alleen hele oude mensen nog.
DennisS65B40 zegt
@schim: Dat weet ik ook en zo heel oud ben ik niet ;-) of wel ligt eraan met wie je dat vergelijkt.
freezzr zegt
Lehluhk x60
E34M5Touring zegt
Zo’n Coupe in V uitv. vind ik erg dik. Mooie auto.
jordy14 zegt
@E34M5Touring: me to.
DennisS65B40 zegt
Heb nog nooit een CTS-V coupe gezien.. En al helemaal niet in NL. Wie o wie gaat lekker aan de drank en koopt er een in een vlaag van verstandsverbijstering?!
darkpluisje zegt
@audir8v10: heb er keer 1 zien rijden, helemaal zwart met zwarte velgen uiteraard..
Vind het aan de achterkant niet zoveel maar blijf de voorkant van de CTS-V wel heel cool :)
kickass zegt
@audir8v10: Er worden in NL 15 Cadillacs verkocht. ;)
sir_smokalot zegt
‘564 pk voor €112.990’. In 2008 nog wel ja..
agera zegt
In dit segment is voor mij de RS6 de favoriet met name de Avant versie. Daarna liggen de AMG en de M5 erg dicht bij elkaar. In feite zijn het alle drie fantastische wagens, met een lichte voorkeur voor de Audi.
Maar deze Amerikaan kan toch niet de concurrentie aangaan met de Germans, ik bedoel de Audi of de anderen zijn in alle opzichten beter en verder.
Je zal misschien onderscheidend zijn tov de massa, maar bedenk wel dat de Cadillac een ontzettende afschrijving zal hebben. Verder ben ik ook niet kapot van het interieur, zeker als je kijkt naar zijn prijs.
Zoals ik zei geef mij maar de RS6!
bowie zegt
@agera: Mee eens!
solz zegt
@agera: ik zie niet in waarom de caddy geen alternatief voor de duitse drie zou zijn, zo’n wagens worden sowieso niet met rationele motieven gekocht, wel omdat de koper het ‘cool’ vindt dat er vier uitlaatpijpjes’ op zijn sedan zitten! :)
jrk68 zegt
@agera:
Voor een boekhouder wel ja dan is inruilwaarde belangrijk.
Mij als liefhebber boeit dat niet. ik wil rijden niet ruilen.
Bovendien is die restwaarde van die duitsers zwaar overschat. Procentueel zijn ze waarde vaster dan de meeste andere merken maar puur in euro’s maakt het vaak geen zak uit.
Even een simpel sommetje voor je.
50% van een ton is 50k afschrijving.
Daar duitsers snel 20% duurder zijn en procentueel minder afschrijven krijg je het volgende sommetje
45% van 1.2 ton is 54k afschrijving.
Weet niet hoe het bij jouw zit maar ik word betaald in euro’s en niet in procenten.
agera zegt
@jrk68: Het kan een reden zijn, ik zeg nergens dat dat een hoofdreden is. De meeste Amerikanen boeit het niet idd, maar volgens mij zitten de meeste Europeanen toch iets anders in elkaar. Die letten daar meer op zeker in deze onzekere tijden. Goed wat ik al zei dat is niet het belangrijkste.
Vooral de 2010 Audi RS6 Avant is een superieure wagen, deze auto heeft een heerlijke sound. Plus met het V10 blok heeft de RS6 een beul van een motor die men tevens ook in de Gallardo en de R8 kan bewonderen. De Caddy is weliswaar sneller, maar dat is enkel belangrijk op het circuit en niet doorslaggevend bij dagelijks gebruik.
De Audi RS6 heeft een fantastische wegligging en met de quattro super te gebruiken met alle soorten weertypes, ook met regen kan men lekker doorknallen.
En uiteindelijk vind ik de Audi de mooiste, zowel het design dus interieur en exterieur zijn beiden super. Daarnaast is de cockpit van Audi het best afgewerkt met de mooiste materialen uitgerust.
Dus Audi is de winnaar voor mij.
jrk68 zegt
@agera:
Je hoeft mij echt niet uit te leggen wat een RS6 is hoor.
En natuurlijk mag jij je voorkeur hebben. Ik vind alleen dat afschrijvings verhaal kul.
Bij toeval heb ik 2 auto’s waar je zeer weinig op afschrijft maar dat is toeval daar heb ik ze niet voor gekocht.
sir_smokalot zegt
RS6: 5.0 V10
Gallardo: 5.2 V10
E34M5Touring zegt
@agera: Je vergeet dat de prijs volledig is toe te delen aan de Co2 uitstoot. Die zelfde auto kost in de states 55k in euro’s. Daar koop je een dikke A4 voor in de US. NL is totaal niet interesant voor dit soort auto’s. In de US zie je ze echt veel rijden, veel meer dan de door jou genoemde RS6. Bovendien zou ik zo iets altijd zelf halen, met een beetje korting en een gunstige wisselkoers heb je zelfs als je de BPM er bij optelt de auto nog bijna 20k goedkoper.
schim zegt
Die dingen zijn in Nederland gewoon veel te duur, hebben energielabel dubbel G.
snelweg zegt
Leuk om te zien, maar hoe is die in gebruik? Iemand enig ervaring?
meneersander zegt
Die coupe is toch niet de mooiste auto, maar de sedan en station zijn wel schoonheden!
dubhead zegt
Heb hem nog niet in het echt gezien – denk ik – maar soms werken proporties op papier beter dan in het echt. Het ziet eruit als de letterlijke verwezelijking van een concept tekening.
Bij de Europeanen trekken ze een vouw in de flank om de illusie van een langere plattere wagen te creëeren. Op zich niet slecht dat de Amerikaners hun eigen stijl ontwikkelen maar bepaalde proporties vloeken wel één beetje.
geertvanoosterwyck zegt
ik rij zelf een cadillac srx, en heb de ctsv sportwagon ook al gaan uittesten. ik kan je verzekeren dat het een sublieme auto is. mensen die denigrerend doen over cadillac ,beseffen niet waar ze het over hebben. Vb de wegligging van de ctsv, die heeft magnetic ride control, het is niet voor niets dat ferrari dit systeem nu ook gebruikt op zijn topmodel,dacht dat ook roll royce de vering van Cadillac gebruikt, dus ZO slecht zal het wel niet zijn he? Ik overweeg momenteel heel hard om deze ctsv Wagon aan te kopen, om de hele simpele reden dat ik een bedrijf heb in Belgie, hier kan ik die auto inschrijven met een grijs kenteken zoals jullie zeggen, dat betekend dat ik 130 euro wegenbelasting betaal per jaar,GEEN BPM. Er is geen enkel andere auto in de wereld waar ik dat bij kan. Ik weet momenteel een ctsv wagon demowagen staan(waarschijnlijk de enigste in belgie),is een model 2012,kan hem kopen voor een 40000 euro,EN,ik an hem volledig inbrengen in mijn onkosten voor de volle 100 %.
Er is geen enkel andere wagen met die prestaties die ik kan kopen voor dat geld. Trouwens, mensen die nog nooit in een moderne cadillac hebben gereden hebben gewoon geen notie waar ze het over hebben. Toen ik mijn srx kocht, was ik de week daarvoor gaan kijken naar een mercedes R320, tja, in vergelijking met de srx is dat een veredeld konijnenhok, mijn keuze was toen ook heel snel gemaakt. Cadillac is gewoon het subliemste rijgenot dat er is, mijn stiefzoon rijdt de mooiste wagen die er momenteel rondrijden zoals een Panamera turbo, maar qua rijden vind hij mijn srx toch nog steeds de beste van allemaal . Als je bvb de panamera turbo naast de ctsv zet, dan is de panamera enkele fracties sneller dan de ctsv, alleen, ten koste van welke prijs??? een panamera turbo kost hier meer dan 100000 euro meer dan de ctsv. Een ctsv is gewoon de auto met het hoogste rijgenot voor zijn prijs.
geertvanoosterwyck zegt
ok,ik rij nu drie maanden met dit monster,dit is gewoon MAF,bij 300 /hr rijd hij als een andere wagen bij 120,ik rij er regelmatig 300 mee,zonder problemen,welke wagen doet dit na???het leuke is dat ik 300 rij uit stilstand na 30 seconden,leuk hoor,net een raket waar je op zit
geertvanoosterwyck zegt
vrijdag de enige man op bezoek gehad die het lef heeft om de tweede ctsv die er in belgie rondrijdt te kopen,heb hem aangeraden om hem te kopen,we zijn samen een proefritje gaan maken,hebben helaas door de drukte niet harder dan 280 kunnen rijden. Hij vind het wel een gave bak(aan 280 begint mijn open dak wel wat te fluiten).
Tja,niemand rijdt in dit monster rond buiten mij,je rijdt deze wagen niet altijd ten einde he,al de lullootjes met hun dieseltjes met sportvelgjes ,moet je niet eens op je gas trappen ,die moeten uitstappen en gaan meeduwen om een beetje vooruit te raken,eigenlijk moeten ze al die duitse automerken een hele fikse boete geven:de mensen een 1.9 dieseltje verkopen voor een berg geld,er sportvelgjes onder zetten,en dan de klanten wijsmaken dat dat de “sportversie”is,god,dan gaan ze er nog wat extra uitlaten onder hangen ook,laatst nog een skoda gezien met vier uitlaten,hallo?????gestoord of zo???? er is niets mis met een gewone auto he,ECHT niet,maar denk dan niet dat je een sportwagen heb,en blijf op de snelweg RECHTS rijden ,ok?