Hyundai wordt cool! Over het concept waren we al behoorlijk te spreken, maar nu zijn ook de eerste officiële beelden van het productiemodel uitgelekt. Dus in plaats van te moeten wachten op de New York Auto Show, kun je alle foto’s nu al op je gemakje bekijken. And he’s cool, really cool…
De coupé is het sportieve 2-deurs broertje van de Genesis sedan, maar gelukkig wijkt hij qua uiterlijk behoorlijk af. Check bijvoorbeeld die zeer fraai geboetseerde kont! Helaas ontbreekt verder elke vorm van informatie of het moet zijn dat we nu weten dat de coupé bij 6500 toeren per minuut in het rood gaat…
marnik zegt
ik vind hem eigenlijk helemaal niet slecht .
DVB9 zegt
Hyundai blijft Hyundai en er zitten weer gejatte elementen in.
Dat hij goed gaat worden verkocht dat zit er wel in maar een onderscheidend ontwerp, dat zal wel niet.
STJ zegt
Ziet er niet uit, zelfs de design kenmerken die ze gestolen hebben.
Ultimora zegt
ik kan me wel in dit ontwerp vinden. tis gewoon een nette verschijning!
sacha zegt
Goed bezig. Nog niet helemaal perfect, maar er zit duidelijk progressie in (Re: Hyundai Coupé gedrocht)
lincoln zegt
@STJ .. noem er eens 3 ??
mrB zegt
wat zijn nou de overeenkomsten van dit ontwerp en dat van de sedan? Ik kan ze niet vinden
Die verhoudingen zijn hier en daar een beetje raar. Das best jammer
IlCuoreSportivo zegt
Het blijft een auto van wel willen maar nie kunnen, beter tweedehands een echte auto kopen dan.
Volgens Hammont van top gear rijdt de gewone hyundai coupe wel goed, lijkt me sterk.
DVB9 zegt
@ Lincoln
# design dingen die ze gestolen hebben: het front heeft weg van een lexus IS zkr de lichten, de achterlichten zijn gestolen van de mazda 6 en de achterste taillelijn lijkt op die van de opel corsa. Overtuigd?
Pinho zegt
Snap nog steeds niet waarom mensen Hyundai meteen zo afkraken met “gejat design, goedkoop spul enz.” Vraag me af hoe de reacties zijn als er een ander logo op zat.
Overigens zijn er bijzonder weinig merken waarbij bijvoorbeeld een achterlicht-unit of een voorbumper geheel uniek lijkt. Bijna alles kan je wel van een ander model afleiden op die manier.
Antoine zegt
Op de wielen na ziet het er vrij behoorlijk uit.
IlCuoreSportivo zegt
Kopiëren is gewoon the way of life in azië, maar dat geldt tegenwoordig ook voor Fransen, Duitsers,
Italianen lijken de enigen te zijn die nog kunnen verbazen in autoland.
Chailo zegt
wat een rommeltje
robbie zegt
Zijkant en achterkant is wel lekker, maar die voorkant kan mij niet bekoren. Het lijkt een beetje samengeperst vanaf de zijkant. Bij zo’n coupe past veel beter een “brede” neus.
Sjaaky zegt
@Pinho,
Idd wilde net de zelfde reactie geven. Als dit bijvoorbeeld Toyota was geweest was het een superfeest hier en nu is alles gejat….
Ken tegenwoordig legio mensen die door de bomen het bos niet meer zien en het verschil tussen een C6 en een 607 niet meer zien. Zegt natuurlijk ook iets over hun auto kennis maar ok dat merken (en dat is in bijna elke branche) naar elkaar kijken en dan krijg je gewoon invloeden van een ander merk in je eigen product.
Kyanite zegt
Erg mooi model. Zoals Sjaaky zegt bij ieder merk kan je wel iets vinden dat andere merken ook gebruiken in hun ontwerp.
Le Feber zegt
Wat een zielige reacties weer over gestolen componenten. Ik zou zeggen probeer lekker is zelf een auto te ontwerpen waarin geen enkele lijn overeenkomt met een andere auto.
Ik vind het over het algemeen goed uitzien, zoals menig ander coupe, vind alleen het zijruitje-achter niet zo geslaagd. Lijkt net of het verzakt is, geen strakke lijn.
Thom Holwerda zegt
Dit is toch wel een ontzettend mooie auto. De neus is misschien iets te beknepen, maar dat kan ook door de fotografie komen – maar eens ‘in het echt’ zien voor ik een definitief oordeel vel. En profil ziet hij er lekker ‘clean’ uit, met die strakke dubbele vouw – echt een Hyundai stijlelement, dat ook al in de huidige en oudere Coupe’s zit. Hier komen die vouwen er toch echt wel het mooist uit.
De ster van de show is trouwens toch wel de achterkant. Wat een ontieglijk gracieus vorm gegeven kontje is dat zeg, niet te kort. Stoer, maar toch elegant.
All in all, echt mijn petje af. Sterk staaltje design, dit!
wietse46 zegt
het licht gewoon aan de merk naam dat ik dit niet een super auto vind stelje hem maar ens voor met een pegeot logo of iets in die trend
Uitdebroeck Piet zegt
de lijn van de deur naar de achterkant komt toch maar raar over. En de lichten hebben wat weg van maserati. Wel beter dan de gewone coupé, maar ik denk dat deze hoger gepositioneerd is, zelfs eerder regio 350Z. Indien niet zo: des te knapper!
R. zegt
is hy perongeluk uitgelekt met de nissan samen?
Wel mooi, alleen jammer van kleine ruitje dat zo naar onder hangt
lincoln zegt
sterker nog .. de diversiteit is anno 2008 groter dan ooit ..
je hebt al 120 soorten bestelbusjes ipv transit/vw ..
80 soorten SUV,s ipv cherokee ..
elk merk een paar stations ipv alleen volvo ..
allemaal een cabrio ipv alleen miata
en ga zo maar door ..
ik begrijp dat geneuzel echt niet hoor ..
sjaak zegt
uitlaatjes lijken op jaguar xf ..
joop zegt
Redelijk gelukt karretje ,geen straf om in gezien te worden zal wel veel voor weinig worden denk ik zo.
Beetje audi R8 frontje
Marek D. zegt
waarom zeuren jullie over gestolen designkenmerken:S GSUS het is gewoon een nette kar, omdat het een koreaan is zulke negatieve reacties?
Maarja misschien moet ik maar niets zeggen aangezien ieder zijn eigen mening heeft.
Gerrit zegt
beetje infiniti?
Alfisti zegt
Niet slecht. Eigenlijk best goed! Wel vond ik de concept beter geslaagd qua design. Maar, zo blijft er ook nog wat over voor de tuners! :)
pepeid zegt
achterkant: mazda, bmw, audi, infiniti
voorkant: infiniti, lelijk
profiel: lelijk
teller: mercedes
velgen: audi
Falco zegt
Zeker niet slecht voor een Hyundai! ;)
DAT zegt
@ lincoln
Senseo komt ook in 30 varianten. 30 variaties op een kartonsmaak.
Ik denk dat je diversiteit verwart met kwaliteit.
Dennis zegt
daamn jammer dat de ny auto show maar tot 30 maart is, ik zit er de 1ste april :-P
lincoln zegt
@DAT .. wat jij dan weer verwart met vormgeving ..
slechtste metafoor ooit ..
Joost zegt
Voor mijn gevoel is de wielbasis net iets té lang waardoor de daklijn een beetje raar overkomt.. Komen hier trouwens wel de gewone Hyundai logo’s op blijkbaar?
Patrick zegt
Weer de klassieke denigrerende uitspraken “ziet er niet slecht uit voor een Hyundai”.
Het zal hoogstwaarschijnlijk wel gecencureerd worden, maar hier zitten zéér veel racisten. Enkel hun merk is het goede, al de rest is prut en namaak in hun zieke ogen.
Dit is een auto dat een niche opvult waarvoor vele Europese constructeurs hun neus decenia lang hebben opgehaald.
mashell zegt
Zolang autofabrikanten elkaar maar saai blijven nadoen met ouderwetse concepten als 4 wielen (hey, waarom geen 5 of 6?) blijven auto’s op elkaar lijken.
Hyundai is toch al snel heel ver gekomen. Dit is gewoon goed design, met een prachtige achterkant en erg gemeen ogend front. Het vreemde zijruitje kan me nog niet zo 1,2,3 bekoren. Hij lijkt nog het meest op een oude Hyundai Coupe maar dan weer mooier gemaakt.
Qua orginaliteit scoort dit toch ontzettend veel beter dan de nieuwe VW Sirocco (die wel erg op een platgeslagen Golf lijkt).
Knorrit zegt
O nee toch, het zijruitje achter is gesmolten!!
Patrick zegt
@Knorrit: jouw hersenen ook blijkbaar.
Rus zegt
Ziet er heel dik uit, maar dit wordt geen hit in West-Europa.
Knorrit zegt
Nee, helaas. Het zijn twee aan elkaar geboetseerde auto’s. Bij de achterkant van het portier begint gewoon een ander model. Niet mooi. “Wacht maar tot je ‘m in het echt ziet…” Nee dank u. Te lelijk.
Gemiste kans voor Hyundai, een voordeel voor de andere merken.
lincoln zegt
@Rus .. denk het ook niet .. in de USA zijn dit soort modellen een must voor elke fabrikant .. nissan , infinity , honda , acura , toyota , GM hebben allemaal wel een dikke (in de states geproduceerde) coupe ..
Patrick zegt
Gelukkig is de doelgroep van de Genesis volwassen.
super zegt
vind de manier waarop die knik (geul) vanaf de voorste wielkast overloopt tot en over het achterste schem wel leuk gedaan.
Over Hyundai, heb er eigenlijk geen ervaring mee, schijnt 6e grootste automaker ter wereld te zijn dus ze doen kennelijk wel het eea goed.
Henk zegt
Wat een prutswerk, eerst iedereen lekker maken met een geweldige concept en dan met dit aan komen zetten, ik kots voortaan op conceptcars!
JP zegt
@henk
helemaal mee eens. Die concept was echt dik, maar dit slaat echt alles. bah!
DoubleOZeven zegt
Zeg me niet dat het niet op een Lexus lijkt….
impreza wrx sti 2008 zegt
http://youtube.com/watch?v=FkH9CYGminw
Patrick zegt
007: hij heeft de trekjes zoals alle auto ze tegenwoordig hebben. Dit noemt men trends, dat was 50 jaar geleden al zo en dat zal binnen 50 jaar ook nog zo zijn. De Genesis heeft gelukkig enkel Aziatische stijlkenmerken.
Willem zegt
bmw z4 roadster en mclaren trekjes, lichtjes; niet teveel
Patrick zegt
Maar als ik zeg dat de nieuwste Alfa op een Astra GTC trek dan word ik ter plekke afgeschoten.
-edit: jaja, nu weten we het wel…zucht…-
wilco zegt
Leuke auto. Maar ben benieuwd naar details.
Cooper S zegt
Hyundai is absoluut vooruitgegaan met de overtuigendheid van hun designs. Er is nog zeker wat te verbeteren, maar dit gaat de goede kant op.
Patrick zegt
Hij is in elk geval stukken knapper dan het laatste audi papierformaat.
jeroen123 zegt
@ Patrick
Lekkere vergelijking…
dekster zegt
Ziet er lekker uit en het is volgens mij de goedkoopste 6cylinder coupe die je kan kopen…
gebbetje zegt
Cool? Smaken verschillen denk ik dan maar.
STJ zegt
@lincoln
De achterlichten komen van een skyline V35/G35, de heup lijn is van een silva S15 en de koplampen van een lexus IS.
IlCuoreSportivo zegt
willem, waar zie jij dan die gelijkenis met een Z4??
Ik denk dat deze auto als je hem in het echt ziet weer net zo lelijk is als zijn voorgangers.
Ik ben wel vooringenomen want mij zal je nooit een aziaat aangesmeerd krijgen.
IlCuoreSportivo zegt
Patrick,
zeer terecht dat ze u afschieten.
Patrick zegt
STJ, de koplampen lijken op die van een Lexus IS, Mazda 6, Ford Mondeo, Peugeot 207, Mazda 2, ooooooops, eigenlijk zijn ze gewoon met de tijd mee.
Patrick zegt
@IlCuoreSportivo : uiteraard word ik afgeschoten, ik heb een eigen mening en dat is verboden tegenwoordig. Zeul jij maar gezellig mee met het gepeupel, dat is veel makkelijker, vooral als je zelf niet stevig in je schoenen staat.
Damoklets zegt
Best een leuke auto, maar verre van onderscheidend. Het probleem zit em er volgens mij niet in dat er ontwerpelementen zijn “gestolen” van andere auto’s maar dat de lijnvoering geen achterliggende gedachten hebben.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze veel van de vormen gewoon “zomaar” hebben gekozen omdat het ‘wel lekker smoelt’.
Zoals je bijna altijd ziet bij aziatische merken zijn bijvoorbeeld zowel voor- als achterlichunits een ongedefinieerd samenraapsel van curves die vervolgens in de lengte zijn ‘uitgetrokken’. Liefhebbers van japanse auto’s (niet van vormgeving) noemen dat ‘sportief ogend’.
De punten die altijd afgerond waren krijgen tegenwoordig soms hun hoeken terug (zie bijv. nissan 350z).
Toyota was de eerste die met hun 2e Avensis een beetje verstand leken te krijgen van intelligenter ontwerpen, maar het interieur bleef van een uiterst teleurstellend niveau. Bij de recentere Hyunday Tuscon was dit overigens het zelfde verhaal.
Kortom;
Mensen met een beetje inhoudelijker verstand van ontwerpen zullen beamen dat Aziaten nou eenmaal niet gezegend zijn met goede ontwerpgenen, al boeken ze zeker progressie. Een goed voorbeeld van het handje vol toevalstreffers is bijv. de Infinity FX serie.
Dus met een beetje meer individualisme en persoonlijkheid in een hoogwaardiger en intellectuelere lijnvoering zou Azie nog best eens echt mooie auto’s kunnen gaan produceren in de toekomst. Een fijn vooruitzicht…
Patrick zegt
Het grote probleem wat (volgens mij) Aziatische ontwerpen hebben is dat ze steeds een auto moeten ontwerpen die in de smaal valt van een veel grotere markt van enkel de Europese. Voor de duitsers is het simpel, ze hoeven enkel iets te ontwerpen voor de Europese markt en de enkele Amerikanen die een Europese auto lusten.
Damoklets zegt
@Patrick:
Precies, dat heb je helemaal goed. En dus verliezen de aziaten elk grammetje karakter in de vormgeving omdat er te veel concessies worden gedaan.
JH zegt
@damoklets: wel eens met Koreaanse ontwerpers te doen gehad? die jongens zijn zeker net zo goed als alle andere. Wel eens met Japanse ontwerpers te doen gehad…geldt hetzelfde. Kijk maar eens naar motorfietsen en je ziet dat Japanse ontwerpers goed kunnen zijn. Probleem is het management. Die beslissen hoe het eruit moet zien en geven een briefing en daar moet je je als ontwerper naar schikken. En als de chefs de ballen verstand ervan hebben tja wat wil je dan? Beetje makkelijk om zo te praten maar bij Asiaten is de hierarchie extreem, baas is de baas en die bepaalt het hoe of wat.
wies zegt
ooow niet gewend van hyundai! prachtige wagen… :)”’
Desiderius zegt
die achterkant lijkt op de achterkant van een peugot 406 coupe, vooral bij foto 6 en 12
Damoklets zegt
@JH:
Ik stelde het enkel op basis van bevinding, maar als het zoals je zegt dan neem ik enkel de opmerking over het ontbreken van ontwerpgenen terug.
De motoren zijn mij inderdaad ook bekend en op dat gebied zijn ze goed. Heel erg eenkennig (enkel ‘hightech’ racemotoren en de goldwing), maar wel verdomd goed.
Verder blijft het natuurlijk een onweerlegbaar feit dat de aziatische automotive sector voor ontwerpliefhebbers een inspiratieloos zooitje is.
En ja ik ken het werk en de werkwijze van verschillende Aziatische automotive designers en ze hebben een duidelijke overeenkomst. Zowel in conceptfase als in het uiteindelijke product.
Het begint met een manga-achtige chaos van lijnen die elkaar op de meest willekeurige manieren en onmogelijkste hoeken snijden. Om de chaos compleet te maken volgt er het aanbrengen van een kakofonie van kleuren die elke samenhang missen.
Het uiteindelijke product krijgen ze door alle uitschieters van het samurai-zwaard waarmee ze hebben ‘ontworpen’ met elkaar te verbinden waardoor je een soort karakterloos leizig geheel van loze lijnen krijgt.
Nou is dit wel heel chargerend gesteld natuurlijk.
Maar bottomline is natuurlijk dat nagenoeg alle auto’s die ze hierheen sturen, enkele uitzonderingen daargelaten, een treurige vervuiling zijn voor het blikveld.
Ben zegt
Mwoah.. als de prijs goed is is dit er eentje die ik zou durven kopen.
Type-R zegt
Ik herken er een Infiniti, Lexus IS en nieuwe Mazda 6 in:p
Maar ziet er toch niet zo slecht uit;)
Tombnolz zegt
Maserati, Lexus, A5, ’t zit er weer allemaal in. Niet lelijk maar toch ook wel verre van mooi.
Inderdaad, een inspiratieloos zooitje. Al draait hij 500.000 km, ik hoef ‘m echt niet.
lincoln zegt
@Damoklets .. ik voel me altijd een soort van gerust gesteld als u spreekt ..
Damoklets zegt
@Tombnolz:
Goed puntje die kilometers, want die jongens kunnen inderdaad de duurzaamste motorblokken bouwen. Daar kunnen wij europeanen en Amerikanen juist weer wat van leren!
@Lincoln:
Fijn te horen dat iemand zich ermee kan identificeren!:)
Patrick zegt
@Damoklets : je hebt gelijk alhoewel ik betwijfel is men daar enige aandacht aan schenk. Men koopt liever een afgelikt Europees koekblik waarbij men op 100.000km verschillende keren de EGR klep en luchtmassameter dient te vervangen.
Rick zegt
Deze komt net als de sedan niet naar Nederland zeker he? :-(
Damoklets zegt
@Patrick:
Goed punt. Dat geeft maar weer aan dat de techniek meestal het onderspit delft.
Heel kort door de bocht gezegd zit het plaatje alsvolgt in elkaar:
Aziaten zijn slecht vorm gegeven maar hebben goede techniek. En Europeanen hebben goede vormgeving en matige techniek.
1+1 is dan gewoon 2, en gaan de meesten dus voor de europeaan omdat die op geen van beide echt slecht scoort.
Een ander seillant detail is dat iedereen, zowel bewust als onbewust, onderhevig is aan de invloed van vormgeving.
Je koopt eigenlijk niet zo snel iets wat goed is maar oerlelijk. Maar iedereen zal regelmatig iets kopen wat mooi is zonder eigenlijk te weten of het goed is.
Kleding is zoiets. Een dure jeans of kostuum is kwalitatief echt niet zo superieur als de prijs doet denken. Het is mooi heeft een goed imago, dus we kopen het!
Nou ga ik me even op glad ijs begeven;
Kijk bijvoorbeeld eens naar de zorg en stijlgevoeligheid van kleding en interieur van mensen.
Je kunt aan de auto vaak al een redelijke inschatting maken hoeveel kennis iemand heeft van vormgeving en dus hoe deze zich kleed, verzorgt en hoe het interieur van het huis eruit ziet.
Ik denk dat voorbeelden niet nodig zijn…
mashell zegt
Hoe kun jij nou Aziatisch ontwerp generaliseren? Ontwerpers zijn een rondreizend circus, die werken dan hier dan hier. Het is bepaald geen wet (eigenlijk een zeldzaamheid) dat een auto uit land x door een ontwerper ook uit land x ontworpen wordt. Dan heb je nog merken die studio’s hebben in inspiratie rijke gebieden zoals Californië. Of merken die bij de Italiaanse studio’s inkopen en dan zelf aanpassen. net zo min als er typisch Duits ontwerp bestaat, bestaat er ook geen Koreaans ontwerp. Het enige dat zinnige dat er over te zeggen valt is dat sommige merken hun ontwerpen sturen zodat ze in bepaalde markten meer in de smaak vallen (je kunt vaak duidelijk zien dat een ontwerp voor de US bedoeld is).
Damoklets zegt
@Mashell
Generaliseren komt doordat ik aanneem dat iedereen voor zich wel snapt dat er zat uitzonderingen zijn.
Ontwerpen is natuurlijk niet alleen lijntjes tekenen en uitvoeren. Ik doel dus ook op keuzes in het ontwerpproces die inderdaad ook afhankelijk zijn van het PVE (pakket van eisen) de mate van invloed van irrelevante hierarchie binnen het bedrijf etc. En natuurlijk zijn doelgroepen allemaal verschillend.
Maar het neemt niet weg dat de afkomst van auto’s altijd te zien in aan de kwaliteit van het ontwerp.
Natuurlijk is het zo dat ontwerpers internationaal opereren en zich zo mondiaal ontwikkelen. Maar het is natuurlijk pertinent onwaar dat er geen typisch Duits of typisch Koreaans ontwerp zou zijn.
Waarom denk je dat ze bepaalde ontwerpers (de meest succesvolle zijn europeanen) naar andere landen halen om daar te onwerpen? Denk aan Luc Donckerwolke uit Belgie die bij Lamborhini zit, de Nederlandse Adriaan van Hooydonk bij BMW en Henrik Fisker die de Aston Martin V8 ontwerpt.
En waarom denk je dat Citroen zo succesvol denkt te gaan zijn met de nieuwe C5?
De vormgeving in de autoindustrie hangt aan elkaar van cultuurgebonden stylegevoel en hokjes-denken.
mashell zegt
“De vormgeving in de autoindustrie hangt aan elkaar van cultuurgebonden stylegevoel en hokjes-denken.”
Een waarheid als een koe.
“Maar het is natuurlijk pertinent onwaar dat er geen typisch Duits of typisch Koreaans ontwerp zou zijn.”
Nou dat had ik wat duidelijker kunnen stellen. Want er is wel typisch Duits design (laag, breed, relatief kleine ruiten, weinig decoratie op de flanken) maar dat ligt zo vast dat ook buitenlanders dat kunnen ontwerpen (precies wat Citroen met de nieuwe C5 gedaan heeft).
Mijn stelling: de nationaliteit van de designer maakt niet uit voor het ontwerp, wel het eisen pakket van de opdrachtgever. Ik vind Murat Günak een mooi voorbeeld, de Turkse Duitser heeft voor heel verschillende opdrachtgevers heel verschillende auto’s gemaakt. Voorbeeld de 307, 1e SLK, VW EOS. Erg sterke ontwerpen perfect passend bij het merk en de doelmarkt maar onvergelijkbaar.
JH zegt
Aziaten zijn erg sterk in overstylen. Het is voor mij niet de vraag welke nationaliteit de ontwerper heeft maar hoe goed het management is. Als ontwerper kan je je in een merk inleven dus het hangt sterk van de briefing af wat je ontwerpt. De BMW 3 serie is getekend door een Japanner, de Alfa Kamal kwam ook van de hand van een Japanner…je inleven is het credo.
Iedereen zweert altijd bij het Italiaans design maar het meeste van de laatste 10 jaar kan je ook weggooien hoor je echter niemand over.
De Honda Civic laat zien dat het kan (fris en anders) en bij Koreanen moeten we afwachten of bijvoorbeeld een Schreyer het voor mekaar krijgt om er iets van te maken.
De manga stijl klopt zeker, maar zo heeft de Italiaan een stijl (alle lijnen treffen zich in een punt) en de Duitsers, etc. Als je echter deze manga stijl abstraheerd kan het interessant worden.
Simcajet zegt
Ja hoor, de banden lijken op die van een Lexus, de dashboardverlichting op een Primera. Lijkt een Citroën C1 niet erg veel op een Toyota Aygo? Dan is die laatste zeker ook gekopieerd? Lekker ver gezocht, enkel omdat het een Hyundai is?
Ik vind het gewoon een schitterende auto is! Laat maar komen hoor en dan ook in de kwalitiet die de laatste tijd gebruikelijk is voor Hyundai!
monk zegt
achterkant: briljant
voorkant (bumper): bedenkelijk
SimonMc zegt
@Simcajet: een citroen C1 en een toyota Aygo zijn één en dezelfde auto, alleen met een andere batch…
Scooperdepoep zegt
Toen de opperbaas van Toyota enkele maanden geleden zomaar zie dat Hyundai een niet te onderschatten concurrent zou kunnen worden, krabte ik mezelf even achter m’n oren….. nu begrijp ik hem beter.
Toppertje hoor!
En die jankers die er een kopie-design in zien, raad ik Pearl aan.
Patrick zegt
@SimonMc: en daarmee is de C1 gelijk de meest betrouwbare Citroën.
Simcajet zegt
@ Simon Mc:
Klopt! Maar ik las laatst in een tijdschrift dat de verslaggever schreef dat het autootje echte Franse levensvreugde uitstraalde. Ik vroeg me toen af of ie dat van de Aygo ook gezegd zou hebben. Mensen zijn zo gevoelig voor marketing en merken dat ze zo’n auto al bij voorbaat in een hoekje plaatsen. Zegt natuurlijk meer over hen dan over die auto’s, maar toch……
Maar letterlijk genomen heb je natuurlijk helemaal gelijk!
sebastian zegt
het is ook de gemiddelde autoblogger die moeite heeft om zich in te leven in het ontwerp. hier wordt veelal geroepen dat de hyundai lelijk is, een kopie van een kopie, overstyled, etc, etc.
maar vergeten wordt dat de auto een doelgroep aanspreekt die niet per se bij het gemiddelde autoblogpubliek aansluit. deze auto heeft zijn eigen markt en in die markt is dit waarschijnlijk een mooie auto. als je kennis neemt van dit soort markten dan zou je zo’n auto misschien kunnen waarderen op zijn kwaliteiten.
JD zegt
Hehe altijd weer dezelfde reacties. Elke keer als er een andere auto als een VAG of Mercedes komt is het meteen een gestolen design en lelijk. Naja wat kan mij het ook schelen dat sommige mensen gewoon niet een andere auto mooi kunnen vinden.
Persoonlijk vind ik dit een heel erg mooie auto, maar ik denk dat we bang moeten zijn dat het qua prijs vast in een duurder segment gaat komen dan de vorige coupe.
IlCuoreSportivo zegt
Sinds wanneer is alfist zijn meezeulen met de meute, das een goeie :)
BMW en audi lopen bejubelen is in mijn ogen meezeulen met de menigte.
En verder is de 8C een schitterende wagen, dat is mij ook al zeer veel gemeld door mensen die een hekel aan alfa hebben (zielig gezever natuurlijk)
Ik vind het alleszins de auto van de eeuw, tot nu toe.
IlCuoreSportivo zegt
Idd Sebatian, niet iedereen heeft goede smaal en verstand van auto’s natuurlijk. Ik vind dit echt een auto voor onwetende wanabe’s, toch zeker de vorige modellen. En dan gaan ze m vaak nog erger maken door er 10 kg goedkope plastiek her en der aan te hangen.
Jesper zegt
Ben ik de enige die die achterruitjes een rip-off vind van de Z4-coupé?
Dotternetta zegt
Jammer, net of hebben ze 2 modellen aan elkaar geplakt. De kont is veel te dik t.o.v. de neus.
peter zegt
Mensen die voorbeelden geven van gejatte ontwerpen, en dan 5 merken noemen. Geven eigenlijk al toe.. dat dus elk merk wel gejatte lijnen heeft.
===============================================
pepeid schrijft,
16 March 2008 om 16:34
achterkant: mazda, bmw, audi, infiniti
================================================
Dus eigenlijk heeft bmw gejatte lijnen van audi, mazda en infiniti
of de Audi heeft gejatte lijnen van al die andere..
Zo heeft elke auto wel bepaalde kenmerken van een andere merk.
Jandepandaman zegt
Ik herhaal domweg maar mijn commentaar van bij http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/08/hyundai-genesis-coupe-naakt-gespot
Jandepandaman schrijft,
8 November 2007 om 16:12
Saai, nietszeggend.
Geen spannende lijnen- Allemaal erg veilig en degelijk. Type auto voor de saaie slaperige burgerman die eens uit de band wil springen maar dan vooral niet Te, anders valt hij op bij zijn buren en g… verhoede dat dát zou gebeuren… Zo’n soort auto is dit. Bijna het equivalent van vroegah een zo normaal mogelijk Dafje maar dan met …een aflopend achterkantje….! Ja ja- Wij Doen Ruig…!
Alleen dat hangende achterzijruitje valt wat op. En dan wat mij betreft in negatieve zin- ik stoor mij er aan omdat ik meer van een bol lijntje houd op die plek in plaats van een hol lijntje.
Damoklets zegt
@Jandepandaman:
Je slaat wat mij betrefd de spreekwoordelijke spijker op zijn kop!
Tuscani zegt
Mooie bak. Jammer van de kleur want dat maakt de auto een beetje saai. In oranje/zwart zou het net zo vet tonen als de concept.
BMW zegt
HEEL mooi ding, maarja hyundai…
dus kopen zou ik hem niet
naamwijziging misschien van hyundai??;p
Patrick zegt
Dat is pas intriest, een auto heel mooi vinden maar omwille van een naamplaatje toch maar niet kopen.
Sérgio zegt
ziet er goed uit. Hyundai mag dan wel niet de reputatie hebben van flitsend, snel en kwalitatief….. in mijn studenten tijd een Pony gehad…. nou deze was niet kapot te krijgen. Half Europa doorgekrost en 200.000 op de teller van een 1.5 met 75 pk…..
Citrofiel zegt
Mooie verschijning! Toch moet ik ook even zeggen dat de voorkant wel van Lexus komt, en de achterkant van Infiniti. Dat gezegd hebbende, kan ik er gewoon van genieten. :) Die knik van de zijruit vond ik eerst ook nog leuk, maar nu vind ik hem toch een beetje te druk van opzij, met die lijnen en de knik.
Rick dos zegt
Ik durf ‘m wel aan:
Hyundai is goed bezig de laatste tijd.
Het plastic klokkenspel is wat minder. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Patrick zegt
@Rick Dos: bij welke auto is het klokkenspel niet van plastiek?
Rick dos zegt
@Patrick
Das waar. Maar waar ik totaal niet van hou is het hardplastic uiterlijk. Had het dan wat gecamoufleerd.
The Honda Spirit zegt
Op de een of andere manier kloppen de proporties gewoon niet. En het lijnenspel, de designer wist vlgs mij niet goed wat ie wilde.
Ik vind de huidige gewoon mooier, al is dat natuurlijk een Ferrari 456 GT kloon.
DVB9 zegt
Hyundai is gewoon per definitie een auto waarvan vanalles is afgekeken.
rider zegt
hier druipt de kwaliteit bijna vanaf. schitterend mooi design. die koreanen gaan het steeds beter doen. eerst zijn ze met de betrouwbaarheid al op het goede spoor en nu hebben ze het designverhaal ook al onder de knie.
Turbo zegt
Tsja, wat kan je hier nou over klagen. Als er ook nog een spannende motor in komt met voldoende PK’s, dan kan Hyundai een nieuwe hit weer niet ontgaan.
Allesbepalend voor deze auto: een aantrekkelijke prijs. We zullen zien.
Patrick zegt
@Turbo: een V6 of V8 naar keuze.