Ik zal beter m’n best doen in de kwalificatie.
Ik zal beter m’n best doen in de kwalificatie.
Ik zal beter m’n best doen in de kwalificatie.
De Fin die in permanente staat van onderkoeling lijkt te verkeren, heeft de flow nog niet 100% te pakken dit jaar. Z’n baas dreigt zelfs met heus strafwerk. Tegenover Sky Sports grapte teambaas Maurizio Arrivabene (goeie voornaam trouwens) dat Kimi wellicht 100 keer bovenstaande strafregels neer moet pennen.
In races presteert Raikkonen immers naar behoren, maar tijdens de kwalificaties laat-ie het een beetje afweten. Afgelopen zaterdag kon de Fin daar niet heel veel aan doen vanwege langzamer verkeer op de baan, maar toch is het gat met de koplopers en vooral met teamgenoot Vettel te groot.
Gas erop dus Kimi, als je die contractverlenging wilt. De steriele Formule 1 heeft kleurrijke figuren als jij nodig!
Dutchdriftking zegt
Hmm jammer maar helaas.
oranje123456789 zegt
Deze man, zero fucks given.
swordfish zegt
@oranje123456789: hij denkt gewoon: nog (paar) jaar cashen en ik ga weer lekker naar het noorden waar het buiten koeler is dan m’n karakter.
jrk68 zegt
@oranje123456789:
Het leukste is nog dat hij er naast dat hij er geen bal om geeft, hij dat gewoon in het Nederlands kan schrijven
Kimi heeft in zijn kartingperiode een hele tijd in Vlaardingen gewoond.
jobberns zegt
Haha die foto is precies wat hij doet als z’n baas tegen hem praat
donvincenzo zegt
@jobberns: Kimi ‘leave me alone, I know what I’m doing’ Raikkonen…
norge zegt
Zou hij de lol er van in zien?
gtwillem zegt
Kan die mooi het stoeltje voor Max warm houden!
oranje123456789 zegt
@gtwillem: lol
vr6audi zegt
@gtwillem: Dit artikel gaat 0% over max, en toch presteer je het weer een bruggetje te vinden naar hem. Ben je verliefd op de jongen? Kunnen we niet gewoon een keer over iemand anders in de formule 1 praten zonder dat max verstappen er via via bijgehaald wordt?
gtwillem zegt
@vr6audi: presteer ik het ‘weer’ om Max erbij te betrekken? Eerste keer dat ik hem er bij haal terwijl hij niet genoemd is in de tekst.
Ik koester geen homo-seksuele geboelens jegens Max. Het is een mooi menneke, maar niet mijn type ;-). Zijn moeder daarentegen…
Daarnaast acht ik de kans absoluut niet onmogelijk dat zowel Sainz als Verstappen binnen niet al te verre tijd bij een van de topteams in een auto van een van hen op de grid verschijnen. Dus zo raar is mijn bruggetje niet.
Verder wilde ik zeer vriendelijk doch duidelijk meedelen dat ik je beticht buitengewoon onsymphatiek vindt. Niet alleen omdat het volkomen ongeterecht is, zie verklaring hierboven, maar vooral omdat je een toon aanslaat welke mij niet bezigt.
arii zegt
@gtwillem: Torro Rosso laat minstens 2/3 seizoenen Sainz en Max niet gaan. Tost zei al dat ze 3 jaar de tijd hebben. Ze zullen waarschijnlijk allebei een 2+1 jaar contract hebben oid.
gtwillem zegt
@arii: ze hebben een contract voor zo lang, maar dat kan altijd ‘afgekocht’ worden.
wif1 zegt
@vr6audi: Dit artikel gaat 100% over F1 dus is het niet vreemd dat de naam Max, bottas of die van een andere coureur voorbij komt. Het lijkt er eerder op dat jij een uit jaloezie voortkomende frustratie richting max probeert te botvieren met een dergelijke opmerking
gillesvda zegt
@gtwillem: 0% kans, Kimi zal worden opgevolgd door Bottas of Hülkenberg.
gtwillem zegt
@gillesvda: ik zie het ook niet direct gebeuren, maar als Kimi totaal niet presteert zal er zeker een prestatie clausule in zijn contract staan. Of je gewoon niet houden aan het contract, zal niet de eerste keer zijn.
Dus het is zeker geen nul procent, want er is kans. Maar je hebt zeker een punt dat het niet aannemelijk is.
gillesvda zegt
@gtwillem: Toch wel, de eerst volgende jaren althans, want Max ligt onder contract bij Red Bull. Na zijn toro rosso periode gaat hij eerst gewoon enkele seizoenen bij Red Bull rijden. Ze hebben in zijn opleiding, de opstapklasses naar de F1, veel geld gestoken in hem. Wat er daarna gebeurt valt natuurlijk onmogelijk te voorspellen.
Maar voor de mensen hier dat denken dat Kimi er snel gaat buitenvliegen is gewoon verkeerd. Men is bij Ferrari blij dat er een duidelijke hiërarchie is tussen hun rijders. Ferrari kiest al lang niet meer voor een superduo, en dat doen ze bewust. Ze hebben liever 1 superman en 1 competitieve rijder met wat ervaring die wat kan bijdragen aan de ontwikkeling van de auto en die ook wat punten pakt voor de constructeurstitel.
Edge zegt
@gtwillem: Max ligt vast tot eind 2016, Kimi maar tot eind 2015. Ik zou mijn geld eerder op Max naar Red Bull of Max naar Mercedes (vanwege dat enorme flirten van Mercedes) zetten
MaartenD zegt
Laatste seizoen van Raikonen bij Ferrari
berlinetta zegt
@maarten020: Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
trustmeiamanengineer zegt
@maarten020: ik vrees het ook. Hij kon Alonso al vrijwel nooit bijhouden. Maar nu heeft ie een auto naar zijn smaak ontwikkeld en is ie nog steeds behoorlijk langzamer dan Vettel. Wordt wellicht tijd voor een nieuw jonger talent.
arii zegt
@maarten020: mwa, wie zou er (realistisch gezien) op zijn plek moeten komen? Bottas is (nog) geen Ferrari materiaal, Vettel zal vast een clausule hebben dat Ricciardo er niet mag komen, Guttierez wil je niet, misschien Vergne maar Kimi is beter, voor de rest weinig keuze denk ik zo. Ik denk dat Kimi nog 1 seizoen blijft omdat hij helemaal niet zo slecht is als het lijkt hij geeft goede feedback samen met Vettel waarmee hij ook naast de baan is bevriend. Ohja ik was nog Hulk vergeten maar zijn lengte zit hem tegen.
MaartenD zegt
@arii: ik verwacht dat Bottas het stokje volgend jaar van hem ovverneemt
gtwillem zegt
@maarten020: Bottas is zeker goed, maar ook zeker geen buitencatogerie. Dus moet het zo’n Tweede Rijder Van Ferrari Rijder worden. Maar qua karakter zie ik dat niet zo snel gebeuren.
gtwillem zegt
@arii: die lengte is de reden dat ik ook geen F1 coureur ben.
Tonnie zegt
@arii: vergne is echt van het kaliber ricciardo, die zou best eens dat plekje van raikkonen kunnen krijgen. En bottas draait ook al lang genoeg mee.
arii zegt
@Thijsj: klopt, Vergne is zo goed als aan Ricciardo gemeten, maar hij heeft nu wel een jaar pauze wat over algemeen al een hele grote minpunt is. Tis Bottas zijn 3e jaar nu toch? Ik mag hem wel maar hij zal dit jaar echter wel Massa ver achter zich moeten laten. Vorig jaar had hij wel meer punten maar Massa miste ook wel een paar door oa. koprol actie (Duitsland dacht ik) en ook in Canada vorig jaar.
Het mooiste zou zijn als ze Kimi nog 1 jaartje houden en daarna Max afkopen. Volgend jaar is te vroeg (te weinig ervaring + RedBull laat hem niet gaan), maar wie weet, als hij komende 2 jaar zo doorgaat…
clarkson zegt
@arii: Nasr. 100%
arii zegt
@clarkson: meestal neemt Ferrari alleen rijders aan met 2+ jaar ervaring dacht ik
Rick-dos zegt
Ik heb al eens onder een andere topic geroepen dat Kimi, hoewel leuk om er bij te hebben, geen echte topper is. Vorig jaar kon hij Alonso geen weerstand bieden en dan kun je hem dat nog vergeven omdat het zijn eerste jaar terug bij Ferrari was, maar ook dit jaar kan hij Vettel geen weerstand bieden. Ook stelde ik dat Raikkonen moet oppassen voor z’n stoeltje.
Toen werd ik voor idioot uitgemaakt en dat ik uit mijn nek lul of iets in die trant. Vond ik niet leuk, heb er nu nog steeds psychische problemen van…
Maar goed, het feit dat dit wordt geroepen door de teambaas kun je wel afdoen als geintje, maar tegelijk is het wel een teken aan de wand en volgens mij zelfs een verhulde waarschuwing richting Raikkonen.
nestas zegt
goeie achternaam ook trouwens. Arrivabene= goed aankomen
motoragent zegt
@nestas: Die hele man schreeuwt Italië. Moddervet accent, vol van passie en enthousiasme. Bovendien poeslief en vriendelijk totdat je ‘m tegen je krijgt, dan moet je heel erg op gaan passen… Die blik in zijn ogen, ik vertrouw hem gewoon niet. Had zo mee kunnen spelen in The Godfather.
Toch, een betere teambaas had Ferrari niet kunnen vinden. De juiste man op de juiste plaats.
Dizono zegt
Bij Ferrari hoeven ze geen absolute topper in auto 2, ze doen niet aan twee klassementsrijders. Nummero due moet in dienst rijden van uno. Barrichello en Massa waren prima tweede rijders, he zag ze maar af en toe maar waren nooit ver weg van MSC. Dat is soms lastig, zoals in 1999, toen Irvine opeens voor de titel moest gaan. Wat net niet lukte omdat hij zich in de races voorafgaand aan de crash van Micheal te veel had weggecijferd.
Author zegt
Dat + Schumacher deed in Japan echt niet z’n stinkende best om Hakkinen een lesje te leren. Zou ook wat zijn, halen ze Schumacher voor XXX miljoen naar Ferrari, gaat tweede rijder Irvine er met de eerste rijderstitel in 20 jaar vandoor ;)
ter zegt
@mauritsh: Schumi had toen Hakkinen van de baan moeten rijden..
motoragent zegt
@dizono: Ik denk dat Ferrari op dit moment maar één doel voor ogen heeft, namelijk weer races gaan winnen. Het zal hun aan hun Italiaanse reet roesten of dat nu Vettel of Raikonnen (of welke coureur dan ook) is. Pas als je zo ver bent kun je weer na gaan denken over zo’n strategie. Bovendien zitten er op dit moment totaal andere personen aan het roer bij Ferrari die er misschien wel anders over denken.
baasbas zegt
@motoragent: Ik weet zeker dat Ferrari wel voorkeur heeft
kees66 zegt
De leukste grap uit dit artikel is Raikkonen een “kleurrijk figuur” te noemen…
gtwillem zegt
@kees66: wat moet je dan zeggen? Spraakzaam?
slaapmutsje zegt
Het zou mooi zijn als Kimi zich wat beter zou kwalificeren ja. Ferrari heeft echter al Vettel, die hooguit wordt geëvenaard door de andere rijders in het veld. Als Vettel al tekort komt tegen de Mercedessen, heeft Kimi vervangen ook weinig nut lijkt me. Kimi hoort qua racepace en racecraft ook bij de besten van het veld. Ideaal om data en strategiën tussen twee rijders te vergelijken.
Denk eerder dat Ferrari Kimi wil motiveren om 2e rijder te blijven. Ferrari is zich ook wel bewust lijkt me dat ze het beste rijdersduo hebben op het moment.
thefmanl zegt
jammer dit maar ik zal altijd fan blijven van raikkonen. de tijden van raikonnen & schumacher waren goeden tijden. trouwens nu ik erover denk waren alle tijden met schumacher geweldig.
p.s. heb je ooit raikkonen over de radio gehoor zo’n droge gast.
mrrallycross zegt
Je hoeft Kimi niet uit te leggen dat hij meer gas moet geven hoor.
Ce zegt
Ik zal altijd fan blijven van Kimi. Herinner me nog de tijd zonder tractiecontrole, in Bruxelles/Pouhon te Francorchamps in de regen, naast de baan kon je zien én horen welke rijders met b*llen de bocht uit accelereerden en welke niet. Daar maakte jonge Kimi echt het verschil.