Wie ooit in het Louwman Museum is geweest weet hoe verschrikkelijk sexy de D-Type is die daar opgesteld staat. Jaguar probeert met de Project 7 deze Le Mans-overwinnaar nieuw leven in te blazen, en dit zijn de livefoto’s van dat snoepje op Goodwood.
We weten niet hoe hoog het loon is van Jaguars designbaas Ian Callum, maar hij is het elke pond waard. Wát een machine. Als basis voor de Project 7 dient een F-Type met een ingekorte voorruit, opgetuigd met koolstofvezel accenten en een fairing achter de hoofdsteun van de bestuurder. En géén passagiersstoel, maar een opbergplekje voor je helm. Prioriteiten, Jaguar heeft ze op orde.
Zonder de aanwezigheid van anderen de tot 550 pk en 680 Nm opgevoerde 5.0 liter V8 laten roffelen dankzij de aangepaste sportuitlaat, en razendsnel door de Quickshift-transmissie raggen terwijl je de oprijlaan van Lord March aflegt. Ian Callum doet het. Leventje!
Helaas zal Jaguar van de Project 7 – vernoemt naar de zeven Le Mans-overwinningen van het Britse merk – geen productiemodel bouwen. Zeggen ze. Maar alleen die motorupgrade doorvoeren in de F-Type zou al een leuk begin zijn, Jaguar.
timmr2 zegt
Vind hem eigenlijk niet heel bijzonder. Dan liever een gewone f-type.
StijnB zegt
@timmr2:
En het zal nog steeds aan obesitas lijden, een beetje all show and no go vrees ik…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@StijnB: precies, is echt behelpen met die 550pk… Zou je in het moderne verkeer wel mee kunnen komen?
StijnB zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Er is véél meer in het (auto-)leven dan straight line speed…
4x4wheels zegt
De opengewerkte nieren aan de voorzijde staan ‘m goed!
norge zegt
Ziet er eigenlijk vrij sjonnie uit .
gerjan zegt
Die achterkant is lelijk !!!
lemans96 zegt
@gerjan: Die achterkant vind jij lelijk. ;-)
Foramen zegt
Ik snap het niet helemaal, het is niet alsof er geen plek is voor een passagiers stoel… had er dan echt een éénzitter van gemaakt.
notsobig zegt
@Foramen: Precies mijn gedacht, dit is het gewoon net niet… Ik vind het een beetje half werk.
jordyvn zegt
@Foramen: exact had dan ook de voorruit alleen de breedte van de bestuurder gegeven, dit is een beetje slap, had meer van de jongetjes en meisjes verwacht
notsobig zegt
Ik zei het in vorig artikel ook al, jammer dat ze niet een smaller raampje hebben geplaatst en de bijrijderskant dicht hebben gemaakt aan de bovenkant… Dat zou veer beter gestaan hebben!
notsobig zegt
@notsobig: *veel
MilleMiglia zegt
Cool zelfs ventilatieroostertjes om je helm te luchten
lacker zegt
Hoe heeft eigenlijk zo’n welving achter de bestuurder? Vroeger was het populair in de racesport, je ziet het nu ook weer vaker. Ze zijn voor geleiding van de wind, toch?
mashell zegt
@lacker: woord van 3 letters met een i en 2x een t, je mag ze zelf in de goede volgorde zetten.
lacker zegt
@mashell: doe ik het voor :-)
lemans96 zegt
@lacker: In de tijd van de D-type dacht men dat het de wervelingin achter de bestuurder zou verminderen en de rechte lijn stabiliteit ten goede zou komen.
Tegenwoordig hoopt men dat het(met name race)auto’s sneller afremt als ze zijdelings de lucht in vliegen
mrB zegt
Ik vind het teveel een F type met addons. En de F-type heeft die helemaal niet nodig, want die is prachtig.
Desalniettemin, Jaquar is in het algemeen goed bezig de laatste tijd en het zou toch mooi zijn als ze dit en vooral die prachtige CX75 zouden uitbrengen!
RobGTR zegt
@lacker: Volgens mij heet dat een ‘bubble’. Ben hier niet zeker van, zou het anders ook wel graag willen weten hoe het dan wordt genoemd!
rkooyman zegt
Jaguar D-type blijft mooier, hoewel de F-type erg mooi is…
amglover zegt
Prachtigg :) !