En dat is een interessante beslissing nu president Trump aan het roer staat.
De POTUS heeft het namelijk voorzien op Amerikaanse fabrikanten die op wat voor manier dan ook de werkgelegenheid in eigen land schaden en da’s precies wat Ford nu van plan is. Het concern is van plan om 10 procent van het personeel werkzaam in Azië en de Verenigde Staten op straat te zetten, om zo flink wat dollars te besparen.
Alles bij elkaar hoopt het merk dat het snijden in het personeelsbestand een besparing van drie miljard dollar oplevert. Alleen al in Amerika worden naar verluidt 3.000 werknemers ontslagen. Het is trouwens best apart dat Ford zo’n rigoureuze beslissing neemt. Het gaat aardig goed met het merk, maar het lijkt erop dat de verkoopgroei stagneert en dus zoekt men naar andere manieren om de winst te laten toenemen.
Foto: de sappige Ford GT
lincoln zegt
Regeren is vooruitzien ..
rulefollower zegt
@lincoln: Klopt, de hele wereldeconomie staat op in elkaar donderen en Ford weet dat. Potus is niet de schuldige, zelfs niet de vorige Potus maar de vinger moet gewezen worden naar de Centrale Banken met hun gratis geld beleid en het manipuleren van elke markt. Helaas heeft Potus amper iets te vertellen over de FED.
desjonnies zegt
@rulefollower:
Maar ‘ZE’ zeggen allemaal dat het goed gaat, vanmorgen nog werd het gezegd, bouw, huizenmarkt, economie, allemaal door Rutte !
ruben83 zegt
@rulefollower: Ben het helemaal met je eens, de Centrale Banken over bijna de hele wereld zijn privaat eigendom van de familie Rothschild. En die laten de het maar al te graag klappen omdat Trump niet een marionette is van hun. Kijk maar naar Frankrijk met Macron die directeur is geweest van Rothschild&Co. Maar nu maar gauw terug naar autos
dracae zegt
@ruben83: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/26-01-2015/burgerinitiatief-ons-geld/
ruben83 zegt
@dracae: Goeie link trouwens, dank je. Alleen zullen regeringen altijd de kant van de centrale banken kiezen omdat bijna elke regering miljarden schuld heeft daar. Dit is zo’n 200 jaar geleden begonnen met lenen aan verschillende landen door deze banken. Zo zijn de regeringen volledig afhankelijk van dit belastingstelsel en de leningen. Als je nagaat dat Rothschild&co 10 jaar geleden al 500 biljoen dollar bezat en de gehele goudmarkt. En dat is alleen maar verdubbeld en verdubbeld. Lang leve de EU. We doen maar braaf mee.
pomoek zegt
@ruben83: één keer googlen:http://www.snopes.com/rothschild-family-wealth/ dan was je erachter gekomen dat je hier antisemitische propaganda aan het opdissen bent. Fijne avond verder en slaap lekker in je aluminium tent.
ruben83 zegt
@pomoek: Je hebt gelijk dat dit niet de plek is om het daar over te hebben. Laten we het fijn over autos hebben. Ik ben zelf overigens niet antisemitisch, maar wel denk graag realistisch. En was heet in de tent vanacht joh. Helemaal opgewarmd dat alu.
pomoek zegt
@ruben83: Ik zeg ook niet dat je een antisemiet bent. Ik ken je niet. Maar je opmerking klopt niet en is antisemitische propaganda. Eeuwenoud zelfs. En ik praat ook liever over auto’s maar reageer op jouw bericht.
ruben83 zegt
@pomoek: Dan gaan we het inderdaad maar niet hier over dat onderwerp hebben. Net als jij reageerde ik op een eerdere opmerking. En dit is daar niet de plaats voor. Sorry daarvoor
pomoek zegt
@ruben83: afgesproken!
ff40 zegt
@pomoek: euh?
Wat klopt klopt toch?
pomoek zegt
@ff40: klopt. En wat niet klopt klopt niet. En tikt meestal ook niet.
ff40 zegt
@ruben83: joodse familie toch?
ff40 zegt
@rulefollower: juist juist
Het is allemaal nep door geld drukken en lage rentes
Er hoeft maar wat te gebeuren en we hebben echt een crisis als nooit tevoren
ruben83 zegt
@ff40: Ja klopt, samen met bijv hongaar George Soros maken zij de dienst uit. Je kan daar genoeg betrouwbaar materiaal over vinden. Google de naam maar op interviews.
pomoek zegt
@ruben83: http://www.snopes.com/?s=george+soros
Edge zegt
Het zal wellicht ook deels met robotisering te maken hebben. Technologie ontwikkelt zich, en de automatisering van bedrijfsprocessen is daar geen uitzondering op. Even heel zwart op wit, waarom nog investeren in een werknemer die maar een aantal uur per dag inzetbaar is, vakantiedagen heeft, ziek kan worden (van fysieke klachten tot burnouts), wellicht zelfs een bedrijfsongeval kan meemaken? Een robot kost je initieel wat meer, maar is 24/7 inzetbaar, wordt niet ziek en heeft geen vakantie nodig.
henk123456 zegt
@edge: Een robot kost je initieel wat meer, maar is 24/7 inzetbaar, wordt niet ziek en heeft geen vakantie nodig.
Nou ‘wat meer’ is een understatement. En een robot kan defect raken en heeft onderhoud nodig. Ik ben het met je eens dat robots veel taken efficiënter doen, maar het brengt ook risico’s met zich mee. Als degene die de schroefjes van het dashboard aandraait zich ziekmeldt, dan kun je dat werk betrekkelijk eenvoudig door iemand anders laten overnemen. Met robots ligt dat een heel stuk lastiger.
lekbak zegt
@Edge: ze noemen het “vooruitgang” dus dan mogen we niet klagen dat er banen kwijt geraakt worden aan robots. We moeten wel hier in het westen want anders gaan ze naar het oosten, zegt men dan. Dat maakt het niet goed, dat maakt het een noodzakelijk kwaad.
mrrallycross zegt
@Edge: je hebt helemaal gelijk op 1 ding na. Die robot is niet volledig 24/7 inzetbaar, ook deze heeft onderhoud enzo nodig…
pjjmv zegt
They took errr jerrrrbs!
Author zegt
Tebber derrrrrrrp!
str8six zegt
@MauritsH: dur terkerderrrrrrr
Author zegt
@str8six: https://www.youtube.com/watch?v=O98_P3CfrHg
str8six zegt
@MauritsH: ?
Frenkyboy zegt
@pjjmv: https://www.youtube.com/watch?v=rUTnNKhF-EU :)
trustmeiamanengineer zegt
Tja, misschien kunnen ze nu in de opnieuw geopende mijnen van Trump gaan werken?….
pomoek zegt
@trustmeiamanengineer: voor Trump geen probleem. Ford heeft naar hem geluisterd. Slechts 3.000 ontslagen in de VS. De meeste,17.000, in het buitenland. America is winning again!
Dutchdriftking zegt
Tja ze moeten wat he.
slot123 zegt
Die ford GT is wel heerlijk uitgevoerd
w0o0dy zegt
Voor zover ik het kan zien loopt Ford achter met het ontwikkelen van elektrische voertuigen..om globaal een wereldspeler te blijven moet er dus ondanks prima cijfers nu geïnvesteerd worden in de omschakeling. Naast kostenreductie mag je ook verwachten dat de elektrische auto’s wat minder onderdelen en complexiteit bevatten. Dan heb je dus ook nog eens minder productiepersoneel nodig.
pomoek zegt
@w0o0dy: precies, net als wat VAG doet, assemblage jongens eruit, electro jongens erin.