
Rupsje nooitgenoeg.
Voor de aanstaande Autosalon van Genève staan er weer voldoende SUVs en crossovers op het programma. We zitten midden in het SUV-tijdperk en daar lijkt voorlopig nog geen einde aan te komen. Vandaag heeft Ford bekendgemaakt 25 miljoen dollar te gaan pompen in de productie van SUV’s in de Kentucky-fabriek.
Het geld zal worden gebruikt om nog meer robots aan te schaffen en om computersystemen verder te ontwikkelen. De 25 miljoen komt bovenop de 900 miljoen van een eerdere investering. Uiteindelijk moeten er 25 procent meer SUV’s van de band rollen in vergelijking met de huidige situatie.
De fabriek in Kentucky draait letterlijk op volle toeren. Er werden 8.400 medewerkers. De productie draait zes dagen, 24 uur per dag. Vorig jaar werden gemiddeld 1.000 voertuigen per dag geproduceerd. Dat nu al indrukwekkende aantal moet dus omhoog. In de fabriek rolt onder meer de Ford Expedition, Ford Super Duty en de Lincoln Navigator van de band.
Oh, plotseling ben ik niet meer zo’n Ford-fan.
@jochempie:
Tis idd belachelijk ..
25 miljoen investeren in een betere werkplek voor je personeel ..
Volgens mij is er niet eens zoveel geld op de wereld ..
@lincoln: Ze hadden het beter kunnen besteden aan omscholing voor het personeel.
@jochempie:
Omscholen in wat ..
In robot monteurs ofzo ??
@lincoln: In iets wat een robot voorlopig nog niet kan :)
@jochempie:
Simpele vraag .. werk jij ??
Zo ja .. dan is het louter en alleen omdat jij goedkoper ben dan een robot ..
@lincoln: Ik bedenk en bak nieuwe fietsjes. Heb nog zeker twee jaar voordat er een robot op de deur klopt.
@jochempie:
Retro maat ..
Robot-angst stamt uit 1966 ofzo ..
Nog ouwer dan neutronenbom buttons ..
Amerikanen en SUV’s hé, onafscheidelijk.
Ik ben in september in de F150 plant in Detroit, MI geweest. Het blijft mij verbazen hoe bizar veel handwerk er nog steeds aan te pas komt bij de productie van de modernste truck momenteel te koop.
@thomasbol: handmatig knopjes indrukken?
@fouadski: handmatig monteren letterlijk, ja.
@thomasbol:
Doen ze bij Rolls Royce ook ..
@lincoln: bij Roller hebben ze de lopende band niet uitgevonden, stilstand is achteruitgang.
@thomasbol: goed voor de werkgelegenheid. Beter dan alles automatiseren.
@maxidyne: Oneens. Automatisering is al 300 jaar aan de gang. 99% van alle beroepen sindsdien bestaat niet meer. En toch gaat het ons beter en beter af. Omscholing is de prijs van progressie.
@jochempie:
Yep .. zijn inmiddels in staat om 7 miljard mensen te voeden kleden en huisvesten ..
Flinke prestatie ..
@lincoln: volgens mij is dat alle 3 niet waar.
@drdre1: ironie noemen ze dat.
Klinkt meer als “de lopende band fabrikant wil het robots laten regenen” ..
Voorstel: een Raptor SUV
Leuk dat ze het doen blijkbaar is er veel vraag naar.. kan er zelf niet warm van worden.. doe mij maar een hothatch of een leuke sedan(RS3).
@focusrs1:
Het merendeel van de wereldbevolking heeft geen behoefte aan een F-250 F-550 Expedition of Navigator ..
Iemand anders die zich ook afvraagt waarom men 6 dagen per week 24u per dag werkt en niet 7 ?
@b00g1e: Het gaat hier trouwens om de Lincoln Navigator en Ford Expedition die in deze fabriek gebouwd worden. https://www.freep.com/story/money/cars/ford/2018/02/12/navigator-expedition-ford-production/326282002/ voor meer info.
@B00G1E: onderhoud?
@B00G1E: zondag heilige rustdag? Goede vraag eigenlijk
@B00G1E: zondagsrust… de SGP en ChristenUnie zijn overzees nog machtig ;-)
1000 auto’s per dag is toch redelijk doorsnee voor een beetje autofabriek?
SUV nieuws presenteren met een pick-up als titelfoto..
@rikus: precies mijn gedachte.
@rikus: Goed lezen de Super Duty staat er ook bij en is een Pick-up toevallig. plusjes weer afgenomen sorry. :)
@RobUSA: Sorry, maar dit ontgaat me een beetje? Er staat toch in de titel dat Ford het SUV’s laat regenen? En op de titelfoto staat toch een pick-up en geen SUV? Oftewel ik heb het over de titel in combinatie met de foto. Ik denk laat ik het maar even uitleggen. Misschien kun jij nu aan mij je punt uitleggen?