Goed nieuws voor diegenen onder ons die nét misgrepen in een poging ‘LaFord’ te bemachtigen.
Er gloort een sprankje hoop aan de horizon voor diegenen die hun zinnen gezet hadden op een Ford GT, maar die door de Ford-bonzen aanvankelijk niet waardig geacht werden om een GT te mogen kopen. Ford verlengt de productierun van de Le Mans winnende bolide namelijk met twee jaar en dus worden er dus toch meer dan de aanvankelijk geplande 500 exemplaren gebouwd.
De belangrijkste beweegreden achter deze move is volgens Ford dat ze hierdoor twee jaar langer kunnen gaan racen met de GT in het WEC en de Amerikaanse IMSA-klasse. Maar wat ongetwijfeld ook meespeelt is dat ze weten dat ze met schaamteloos gemak nog een aantal klanten kunnen blij maken met GT’s en dus wat centjes kunnen verdienen. De mallen liggen er nu toch al. Enfin, meer GT’s in de wereld is goed nieuws voor elke autoliefhebber.
Productiejaar drie is bedoeld voor mensen die al een GT besteld hebben maar op de wachtlijst zijn gezet door Ford. Maar, ook als je pas na de aankondiging van de GT flink geld bent gaan verdienen krijg je nu een kans op het recht een GT te mogen kopen. In productiejaar vier is er namelijk nog wat ruimte voor totaal nieuwe klanten die zich tot nu toe niet bij Ford gemeld hebben.
Val je in die laatste categorie en ben je groot fan van de blauwe ovaal wees er dan wel snel bij, want je weet hoe snel dit soort auto’s tegenwoordig opgeslokt worden door speculanten. Die zullen ongetwijfeld weer verwoede pogingen doen om de ballotagecommissie van Ford op het verkeerde been te zetten en zodoende een quick buck te scoren.
trolle zegt
Salomondrin zal nu kunnen stoppen met de zieligaard af te hangen
racerx zegt
@trolle: Ik heb slechts via de zijlijn op autoblog wat over die vent meegekregen, maar het lijkt me sterk dat hij na zo’n publiekelijke zeikbeurt nog een GT krijgt…
rickvanbuuren zegt
@trolle: heb je wel goed geluisterd naar hem? Het is ook wel zielig om mensen hier te gaan afkraken trouwens.
kilum zegt
@trolle: Ik geloof niet dat hij er een wil hebben nog. Hij heeft de Aston Martin Red Bull net besteld en omdat te bekostigen zijn CGT en 911 4.0 verkocht. Denk dus niet dat hij nog even het geld te voorschijn tovert om een GT te kopen.
berlinetta zegt
Vanmiddag toch maar eens in mijn beste kleertjes naar de bank gaan en daar een paar mensen lief aankijken.
pomoek zegt
@berlinetta: in je Ford Escort anders gaat het feest niet door.
sportevo zegt
@pomoek: die moet hij dan ook meenemen naar de lokale Ford dealer.
mrrallycross zegt
Vraag mij af of ze wel winst maken op die auto. Waarschijnlijk niet
berlinetta zegt
@mrrallycross: Winst hoeft niet altijd in geld uitgedrukt te worden. De GT heeft zichzelf al bewezen als succesvolle racer. Dat is ook veel waard.
mrrallycross zegt
@berlinetta:klopt maar ik bedoelde geld
87sandyd zegt
@mrrallycross: uiteindelijk wel denk ik, het zal het merk een positieve boost geven. Techniek die uiteindelijk in een Focus komt (is natuurlijk marketingpraat maar daar geloven veel noobs nou eenmaal in) en het maakt het merk Ford begeerlijker. Ik geloof dat dit soort succesvolle projecten uiteindelijk wel geld oplevert
granlusso zegt
Yeaaaaah, wat chill! Dan kan ik m nog niet betalen
uncivilsum zegt
Fijn dat ze er meer van gaan produceren, hopelijk meer dan 1000 stuks in totaal want anders rijdt men die auto niet of verdwijnt de ford in een garage vanwege de “restwaarde”
fmgarcia zegt
@uncivilsum: Dat is een van de eisen van Ford. Je moet de auto gebruiken waarvoor het bedoelt is. Hoe ze dat gaan checken geen idee, maar de eerste 500 kopers zijn daarop geselecteerd!
uncivilsum zegt
@fmgarcia: dat klopt, ik had eigenlijk moeten doelen op andere “speciale/limited edition” wagen die nauwelijks worden gereden vanwege hun “restwaarde”
pomoek zegt
Ik had eerlijk gezegd een beetje gehoopt/ verwacht dat Ford de gt meer bereikbaar zou maken voor minder gefortuneerde Ford liefhebbers. Een soort working class supercar idee. Beperkte productie tegen een geringe prijs zoiets. Dat was pas een image builder geweest.
carwax zegt
@pomoek: dan koop je een mustang
trustmeiamanengineer zegt
@pomoek: of een Focus RS
jochempie zegt
Hmm ik ben benieuwd of de initiële kopers nu van de auto afzien, de waardevastheid neemt natuurlijk wel af als er meer van worden gemaakt..
apriliarsv zegt
@jochempie: ik voel wat Amerikaanse claims aankomen ;)
Dutchdriftking zegt
Ik had er graag eentje voor de deur gezet.
broekhoest zegt
Ik ben groot fan van de blauwe ovaal, alleen denk ik dat het financiële gedeelte een beetje moeilijk gaat worden :(
clarkson zegt
Zo dan heb ik 2 jaar extra om het juiste kraslot te vinden.
trustmeiamanengineer zegt
Ben je mooi klaar mee, in een klap je auto half zo exclusief. Maar verder goed nieuws natuurlijk, hoe meer gave en speciale auto’s op de weg hoe beter.
kilum zegt
Nou daar gaat de restwaarde voor alle investeerders die er 1 hebben aangeschaft. Limited edition? No way we maken er gewoon in 4 jaar zoveel mogelijk. Lekker afschrijven jongens in plaats van bijschrijven.
dutchcorvette zegt
En hij wordt 3 ton goedkoper!
pinut187 zegt
Hoe meer hoe beter..
ukbob zegt
Lekker nieuws natuurlijk voor de mensen die er nu nog geen toegewezen hadden gekregen..
Máár ook wel f behoorlijk balen nieuws voor de mensen die wel uitkeken naar een gelimiteerde productie van 500 stuks.
apriliarsv zegt
De achterkant doet mij nog altijd denken aan zo’n varken van Angry Birds, met die uitlaten.