Zijn debuut was in Detroit, maar de Ford GT heeft Motown inmiddels verlaten om vandaag neer te strijken op de Zwitserse beursvloer. Iets dat Ferrari niet ontgaan kan zijn.
We kennen de specs inmiddels: in het midden ligt een 3.5-liter EcoBoost V6, gevoed door twee turbo’s. Ford gaat nog niet heel specifiek in op de vermogensafgifte, en houdt het voorlopig op ‘meer dan 600 pk’. Schakelen gaat via een zeventraps bak met dubbele koppeling. De body en de monocoque zijn uit carbon opgetrokken, met twee subframes voor en achter van aluminium. Verder kreeg de GT pushrod-vering, hetzelfde systeem waarmee ook Formule 1-auto’s (en de Aventador) zijn uitgerust, met instelbare rijhoogte. Om de 20″-wielen liggen speciale Michelin Pilot Super Sport Cup2-banden.
Omdat Ford zijn geschiedenis niet is vergeten, werd er ook een oude GT40 van stal gehaald en op de beursvloer gezet.
Rest ons nog om Ford een staande ovatie te geven voor de poster die ze buiten hebben opgehangen. Mooi, hoe de jaren zestig rivaliteit tussen Ford en Ferrari weer springlevend is.
agera zegt
Haha geinig
wouteraerox zegt
Sorry even of topic. Het is een blog en er wordt over geschreven wanneer men dat wil, maar ik vraag me af waar het bericht over de ontwikkelingen omtrent het alcoholslot blijven? Toch niet iets om niets over te schrijven, na alle eerdere berichten op deze blog.
Verder super dat jullie zo uitgebreid verslag doen over het nieuws op de beurs! Mijn complimenten.
jrk68 zegt
@wouteraerox:
Hoezo…?
Dat is een puur juridische kwestie en de uitkomst daarvan is niet meer dan logisch.
Zelfs voor een moord kan je maar 1 keer gestraft worden maar als je met een bakkie op een fuik in rijdt wordt je dubbel gestraft en jaren achtervolgt met herkeuringen die je zelf moet betalen.
Zelfs de meest geschifte TBS’er hoeft dat niet te ondergaan.
Zoiets heet rechtsongelijkheid en is in strijd met de wet.
Ik ga daar hier geen zinloze discussie over starten, ik geniet liever van het echte nieuws….
bofkont zegt
@jrk68: het is wel duidelijk dat je geen verstand hebt van het tbs stelsel. Na een vastgestelde tbs termijn behandeling.kan dit elk jaar verlengd worden wat in theorie kan betekenen levenslang.
Dus elk jaar wordt dit getoetst.
jrk68 zegt
Briljant, ik hou wel van dit soort grappen….
sr20det zegt
Hoe vaker ik m zie hoe mooier die wordt! Man wat een brute machine is dit.
dennisjuh95 zegt
@sr20det: Ik heb het zelfde! Eerst was het: oke oke. Nu is het meer: de tering wat een pr0n.
richman zegt
Eerlijk gezegd de ford is sexier dan de Laferrari die allen bekend is voor zn naam…
jpoers zegt
@richman: kan niet anders zeggen dan: EENS!
henkhupelschoten zegt
Geniaal!
Ram-G-maN zegt
Grappig hoor Ford, totdat je daadwerkelijk opneemt tegen de hypercar laffe Arie. Dan is Arie opeens niet zo laf meer. Ik kan me alleen nog voorstellen dat Ford op geldbedrag en verbruik kan winnen van Ferrari…
Ram-G-maN zegt
@AutomotiveDesigner: Oh wacht en op uiterlijk. Hoewel dat laatste een kwestie van smaak is. Ik vind zelf een laffe Arie net zo gedrochtelijk als z’n naam.
rolov zegt
@AutomotiveDesigner: het is gewoon stangen. Ze weten zelf ook wel dat de gt het verliest van de laferrari.
lamborgfan zegt
@AutomotiveDesigner: Zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat iemand of ford, een betere / snellere auto kan bouwen dan Ferrari met hun Laferrari?
Ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is. Ben benieuwd wat de Rednecks uit de kast trekken
ikbenmnzus zegt
@lamborgfan: Kuch, Koenigsegg….
87sandyd zegt
@AutomotiveDesigner: sneller is niet beter in sommige gevallen
carmasterr zegt
@87sandyd:
Sneller is alleen beter als “premium” merken het doen.
Is er iets anders sneller dan telt dat opeens weer niet.
gtwillem zegt
En nu is het wachten op eerste GT in Gulf uitvoering…
Gave auto, hopelijk weten ze de prijs net onder die van de 488GTB te krijgen en er is weer een reden minder om een Ferrari te kopen…
Vincegail zegt
@gtwillem: Helaas. Aventador money….. http://jalopnik.com/ford-will-make-250-gts-every-year-priced-around-lambo-1689236425
gtwillem zegt
@Vincegail: Serieus? De vorige GT zat keurig qua prijs rond de 360 Modena en Gallardo. Iets eronder zelfs volgens mij (alhoewel ze nu wel flink meer waard zijn).
Maar als het zoveel kost als een Aventador, mag ie van mij wel iets specialer zijn. Veel geld voor een V6 Ford, dan.
Dutchdriftking zegt
Heerlijk apparaat!
vwally zegt
nooit gedacht dat ze de gt nog mooier konden maken!
kaasdevies zegt
Toll lol lol lol
deora zegt
Het ontwerp is prachtig maar ik snap nog steeds niet waarom hier geen V8 in ligt. Biturbo V6 is ook erg leuk, maar dit kaliber van Ford verdient een V8. De Mustang wordt nog wel voorzien van een lekkere Amerikaanse V8, waarom deze niet?
mrrallycross zegt
@deora: mogelijke race ambitie en waarschijnlijk omdat dit soort modellen ook vaak worden gebruikt als uithangbord voor techniek. Het is dan goed dat het merk laat zien tot waar ze toe in staat zijn en in welke richting zij gaan ontwikkelen.
carmasterr zegt
@mrrallycross:
Misschien (hopelijk) komt er nog een V8 versie, zoals Audi altijd met de R8 V8 en V10 deed.
Na een tijdje kunnen ze dat uithangbord voor die straks overbekende V6 wel inklappen lijkt me.
kaeser zegt
@deora: ik las ergens door een gebrek aan ruimte. De taille zou anders niet zo mooi naar achteren lopen. Maar een V8 zie ik er ook liever in, we hebben het tenslotte over een US machine.
norge zegt
LaKia !…….Nee, klinkt niet…
mrrallycross zegt
Ik zou toch liever de ford gt hebben dan de laffearie
rolov zegt
@mrrallycross: tuurlijk. Als ze ze voor de deur zetten met de keuze tussen beide neem jij gewoon de Ferrari.
st33fie zegt
Als er een ding is waar die yankee’s goed in zij. Is het wel commercie
mazdarx zegt
Ik moet Ford toch credit geven… Ik als “hater” van Amerikaanse auto’s ben ZEER onder de indruk van deze nieuwe Ford GT. Ik kan ook wel lachen om zulke grapjes, Ferrari begint bij mij steeds minder in de smaak te vallen met hun arrogante houding.
Rick-dos zegt
Eindelijk een auto uit Amerika die wel begerenswaardig is.
gt500eleanor zegt
Hahaha geniaal!