Ook de Kuga is nu superdeluxe.
Ford introduceerde in 2013 de Vignale-serie. Een extra aangeklede Ford voor een vaste prijs. De Mondeo was het eerste model dat de make-over kreeg en Ford kondigde dit jaar aan dat ook de Edge, de Kuga en de S-max een Vignale-jas zouden krijgen.
Vandaag toont Ford de Kuga als luxe model. De SUV beschikt over een speciale parelmoer lak en vanbinnen zien we fraai lederen stoelen met stiksels. Ook zijn er uitgebreide mogelijkheden op het gebied van personalisatie. Een Kuga Vignale wordt leverbaar met twee benzinemotoren en vierwielaandrijving. Het gaat hier om de 1.5 150 pk sterke EcoBoost en de 182 pk variant. De Vignale zal te bestellen zijn bij speciale FordStores. Daarvan zijn er nu 10 in Nederland gevestigd.
Het model is later dit jaar leverbaar. De Mondeo en de S-Max zijn reeds te bestellen met het Vignale-sausje. Prijzen van de Kuga Vignale zijn niet bekendgemaakt.
werf76 zegt
Ziet er best goed uit.
gregorius zegt
Misschien hadden ze de buitenkant ook een meer ‘vignale’ koets kunnen geven. Nu lijkt het net een kleine Transit.
stfu zegt
Is dit niet gelijk ook een facelift of heb ik die gemist?
Edge zegt
@stfu: Die heb je volgens mij gemist, ik meen mij te herinneren dat die een paar maanden geleden is getoond.
freezzr zegt
Vindt die Kuga echt helemaal niks, nakkes, nada hebben. Face-lift of niet.
raoufff zegt
Die vaginale kleur staat em ook goed
raoufff zegt
@raoufff: ik bedoelde Vignale ;)
thomasthomas zegt
Een premium Ford die niet premium is.
mashell zegt
Geen Vignale diesel? Gemiste kans lijkt me.
Edge zegt
Weet je, ik vind die Vignale-lijn van Ford prachtig, maar ik vraag me tegelijkertijd ook af in wat de Vignale-modellen nou qua afzet doen. Hier in Nederland zit je met een Mondeo Vignale al snel tegen of zelfs in het prijsgebied van de Duitse drie, en hoe mooi die Vignales ook zijn, het blijven Fords. Mij persoonlijk zou het niks uitmaken, maar driekwart van het koperspubliek heeft liever geen Ford als ze voor datzelfde geld ook een premiummerk als Audi, Mercedes of BMW kunnen rijden.
berlinetta zegt
@Edge: Daar heb je wel gelijk in, maar voor het geld van een Mondeo Vignale met 240 pk en full options en kun je ook een redelijk kale Duitse met minder pk rijden. De statusrijder kiest Duits, de rationele koper kiest voor de Mondeo. Ik zou een Alfa kiezen.
berlinetta zegt
Valt me trouwens op dat dat pookje wel heel dichtbij het dashboard zit. Wellicht een vertekend beeld door de foto’s of heeft er iemand zitten slapen bij Ford?
Verder vind ik de Kuga niet echt een geschikt model voor de Vignale-lijn. Hou dat lekker voor de grotere modellen. Past er beter bij vind ik.
mrrallycross zegt
@berlinetta: vertekend breld
misterdrogba zegt
@berlinetta: je hebt gelijk, ik vind het pookje ook een beetje ongelukkig geplaatst. Kijkend naar andere merken mag de dag vandaag een versnellingspook wel wat mooier ontworpen en gepositioneerd worden.
fortuna zegt
@misterdrogba: is om bij het in P schakelen ineens de airco mee te kunnen afzetten. Eco ofzo.
mrrallycross zegt
Niks mis mee
misterdrogba zegt
Meh.. Met of zonder Vignale jasje, de Kuga heeft mij nooit kunnen bekoren.
Rossi zegt
De toegevoegde waarde van een Vignale ontgaat mij een beetje. Waarom die bedragen uitgeven aan een Fordje?
mrrallycross zegt
@rossi: omdat anders als een merkgeile niet nadenkende mafkees een uitgekleed Duits “Premium” hok, dat je geen Premium kan noemen omdat er geen enkele optie op zit, gaat rijden…
berlinetta zegt
@Rossi: Zoals @mrrallycross al aangeeft: waarom zou je dat bedrag wel uitgeven aan een Duitse auto die minder te bieden heeft?
mazdarx zegt
De Vignale Mondeo is echt een plaatje maar deze Kuga is meer iets met aap, gouden ring, lelijk ding…
Dutchdriftking zegt
Ik vind het wel wijs.
mrrallycross zegt
@dutchdriftking: eens. Heeft wel wat van de Edge aan de voorkant
VolvoXCseries zegt
Waarom wordt deze alleen verkocht via een speciale “ford store”? Een all-in aanbieding als deze, voor een rationele koper, zou toch meer kans maken als ie aangeboden zou worden tussen de “normale” fords? Het lijkt mij niet zo 1-2-3 vanzelfsprekend dat deze Ford een dusdanige X-factor heeft dat je er een uur rijden voor over hebt om dat uit te vinden
eefie zegt
Ze hadden het doek er voor mij niet af hoeven te halen. Het blijft een hok