En dat voor een schijntje.
De Golf VII is inmiddels niet meer leverbaar, maar we moeten nog eventjes wachten op de snelle versies van de nieuwe Golf VIII. Uiteraard zullen deze ook weer arriveren. Heel kort door de bocht: alles wat er was, komt terug, maar dan met net weer meer vermogen.
Mocht je nogal haast hebben in het verkeer én om een nieuwe snelle Golf aan te schaffen, heeft M52 een oplossing voor je. M52 is de Volkswagen tak van Mountune. Mountune kunnen we weer van diverse snelle Fords op basis van de Fiesta ST, Focus ST en Focus RS. Ze hebben nu een speciale actie voor de Golf GTI die we je niet wilden onthouden.
Het gaat namelijk om de Stage 1-kit van M52. Dat is een combinatie van een ECU-kit en een M52-sportuitlaat met naar keuze aluminium of koolstofvezel eindpijpen. Ondanks de eenvoudige modificaties, is het resultaat uitstekend te noemen. De motor levert 310 pk aan vermogen en maar liefst 475 Nm aan koppel! Dat is meer dan de Golf R heeft.
De modificaties zijn mogelijk op de versie met handbak en automaat. Het goede nieuws is dat het tijdelijk zeer scherp geprijsd is. Voor 1.000 pond (1.180 euro) schroeven ze de uitlaat ervoor je op en pakken zie de ECU van de GTI aan. Het resultaat is dat je nu niet in 6,4 seconden naar de 100 km/u kunt sprinten, maar in 5,4 seconden. Over de topsnelheid wordt met geen woord gerept.
Over de garantie wordt wel gesproken. Je krijgt namelijk 12 maanden en 19.312,128 kilometer garantie.
kjeld012 zegt
De jongens van Mountune hebben wel verstand van zaken, ze leveren weer mooi spul.
cossiekiller zegt
Die garantie km’s zijn wel heel precies bepaald. ?
Btw; Ford mag nu wel met een Fiesta RS komen met hun driecilinder. Wat breder, een sper en 260pk… Die Yaris mag toch niet het rijk alleen houden zeker.
robert110 zegt
@cossiekiller Dat is omgerekend precies 12000 miles. Het blijft een Brits bedrijf
Gulli zegt
Die zijn op tijd met wennen aan de VW bouwtechnieken. Aangezien Ford straks hun MEB-platformen gaat gebruiken
mashell zegt
@gulli: ze denken er al over na hoe ze zo’n uitlaat kunnen inpassen in het MEB platform.
mpgc zegt
Mountune, goede tuner. Leverde voor Fordproducten in GB zelfs via de Forddealers tuningkits. Destijds nog 1 overwogen voor mijn Fiesta ST150
maxidyne zegt
@mpgc: hier in de straat staat een Fiesta ST met Wolf Racing tuning. Ook een oude Ford tuner. Leuke wagens die ST’s.
Dutchdriftking zegt
Niks spannends natuurlijk, maar voor een uitlaat en chip inclusief montage is het natuurlijk geen geld.
3246cm252kw zegt
Dan hebben ze ook niet veel vertrouwen in hun eigen product door zo’n korte garantie te geven op zo weinig vermogenswinst.
tanzanitef30n zegt
Kan die DSG bak van VW meer koppel aan dan 450nm? Dat verrast mij enigzins. Dat halen sommige ZF bakken niet eens…
tfsi zegt
@tanzanitef30n:
De dsg is zeer sterk kwa koppeling sterker dan een handbak. 500 nm kan probleemloos.
Visje66 zegt
@tanzanitef30n: Alles kan, maar het zal uiteindelijk stuk gaan. De 7 GTI’s hebben de DQ250, die krikken ze op tot ongeveer 550nm. De 7.5GTI performance de DQ381, die is nog een stuk sterker.
Maar goed, wat een nieuwsbericht. Sinds de 7 GTI op de markt is kun je al 300+ pk met een chipje eruit halen, dat Mountune dat nu pas kan…. ;)
langejohn zegt
@Visje66: Vind het ook weinig toevoegen, het stikt van de VAG tuners. Aan de andere kant, het is wel een goede cash cow lijkt me gezien het aantal Golfjes.
Onehp zegt
Met dat koppel zal je de koppeling op de manuele heel snel mogen vervangen. Kan nauwelijks het standaard koppel houden. Als er een tiental aftermarket opties zijn, dan weet je dat het nodig is… Mijn Cupra hield het 50000km uit met 430Nm en dat was al bijna een record…