Zo kan een bedrijfswagen ook zijn! Ford Ranger Platinum
Met een bedrijfswagen denken mensen al gauw aan een busje. Logisch, de meest bedrijfswagens zijn ook busjes. Er zijn echter meer soorten waarvan de pickup verreweg het leukst is. Ze zijn er erg stoer uit, hebben veelal krachtige motoren en niet onbelangrijk, ze zijn er vaak als ‘crew cab’, dus je kan het gezin meenemen.
Perfect als je een wat groter budget hebt, een wat groter gezin en niet al te veel eisen qua spullen die je mee moet nemen. Vaak zien we dit soort auto’s bij strandtenthouders en marktkooplui. Je kan er namelijk uitstekend een flinke kar mee trekken en je komt in elk type ondergrond uit de voeten.
Ford Ranger Platinum
Natuurlijk zijn de Amerikaanse pick-ups als de RAM 1500, Ford F-150 of Chevrolet Silverado vaak net even te veel van het goede. Je kan ze wel kopen in ons land, maar het is lastig om ze te verantwoorden. Ondanks fiscale voordelen verbruiken ze extreem veel, om maar te zwijgen over de aanschaf. Nee, dan is deze Ford Ranger Platinum een betere optie. Dan wordt je ook niet met een dikke nek aangekeken.
De Platinum is de mest luxe variant van de Ranger en heet ook wat visuele aanpassingen qua chroomwerk om er chiquer uit te zien. Het is daarmee een iets geciviliseerde versie ten opzichte van een Wildtrak, Raptor of XLT (om een paar zijstraten te noemen). De Platinum heeft niet alleen een bijpassend uiterlijk, maar ook een bijpassende motor. In dit geval ligt er een lekker dikke 3.0 V6 turbodiesel in. Deze is goed voor 250 pk en maar liefst 600 Nm. Met name dat laatste is erg prettig en niet eens zoveel minder als de grote modellen uit hun grote V8’s halen.
Speciale transmissie-steunen
Speciaal voor de Platinum heeft Ford Pro de automatische transmissie voorzien van andere steunen die moeten zorgen voor een vermindering van trillingen en geluiden. Naast het extra chroomwerk zijn er ook speciale 20 inch lichtmetalen velgen, nieuwe grille en andere dagrij-LEDs . Leuk detail is de soft-close achterklep. Het gaat niet om een premium-badge maar premium-beleving, nietwaar?
In het interieur is de Ford Ranger Platinum beduidend luxer dan alle andere Rangers. Zo zijn er elektrisch bedienbare stoelen met verwarming én verkoeling. Uiteraard zijn deze zetels bekleed met leder en is er extra sfeervolle ambiance-verlichting.
Hopelijk hebben ze permanent zo’n open haardvuurtje op het infotainmentscherm staan. Daarnaast zijn er ook items als Active park assist, 360-graden-camera en blind sport alert standaard, alhoewel dat ook kennen van andere Rangers.
De Ford Ranger Platinum komt aan het einde van de lente in 2023 naar Europa, aldus Ford. Prijzen en dergelijke worden later bekendgemaakt.
Meer lezen? Dit zijn 13 elektrische youngtimers op een rij!
Vreddy_B zegt
Mooie bak (niet dat ik ooit voor zoiets in de markt ben). Is dit dan een eigen V6 (AJD-V6) die ook in de Britse auto’s te vinden is of is dit dan de V6 TDI van VAG? Gezien de gezameklijke ontwikkeling met de Amarok?
Ot92 zegt
Het is het hun eigen V6 diesel motor. De V6 TDI van VAG is beter qua performance, maar helaas hebben ze ervoor gekozen om in beide modellen de Ford motor te gebruiken.
neal zegt
is de Powerstroke V6 die sinds 2016 in de USA in de F150 zit. maw Ford motor
neal zegt
Bij 4-MOTION hebben we er zondag 11/12 al eentje in absolute preview staan!!!! (van 10 tot 16u)
Wildtrak 2.0 biturbo uitvoering
marh zegt
Quote: “ optie. Dan wordt je ook niet met een dikke nek aangekeken.”
Boeie!
Binnen nu en een half jaar heb ik de overtreffende trap van een”dikke nek”: een GMC Sierra AT4X AEV V8 6.2L.