Grijp je kans.
Het is geen geheim dat er mogelijk meer exemplaren gingen komen van de GT dan de nu reeds bekende 500 stuks. Al in 2016 werd gesproken over een verlenging van het productiestadium en het onderwerp komt wederom ter sprake.
Volgens berichtgeving van Motor Authority opent Ford later dit jaar weer de wachtlijst voor de GT. Gegadigden die de eerste ronde niet in aanmerking kwamen voor een slot, krijgen straks een tweede kans. Enkel klanten die nog een order open hebben staan komen in aanmerking voor dit proces. Geïnteresseerden die de order hebben geannuleerd kunnen fluiten naar een slot. Dit is goed nieuws voor sommigen, want door het annuleren van orders zijn diverse wachtenden een plekje opgeschoven in de lange wachtrij.
Mensen vinden die een GT willen is geen probleem. Ford ontving in eerste instantie meer dan 7.000 aanmeldingen van klanten die een GT wilden kopen. Details over de heropening van het proces zijn nog niet bekend. Zo is niet duidelijk hoeveel kopers straks de kans krijgen om de GT alsnog te kopen. In de herfst krijgen we mogelijk meer informatie van Ford.
ericc zegt
Hoeveel van die 7000 gaan er ook mee rijden? Meer dan de helft zijn investeerders die de wagen wegzetten en daarna proberen te verkopen. Hoop dat Ford hier rekening mee houdt alvorens een wagen aan te bieden.
mikje90 zegt
@ericc: hoezo zou ford hier rekening mee moeten houden?. Ik vind het zulke onzin dat een merk denkt te gaan bepalen wat jij met je auto moet gaan doen.
RubenPriest zegt
@ericc: “Meer dan de helft zijn investeerders die de wagen wegzetten en daarna proberen te verkopen” heb je concrete cijfers of is dit gewoon een aanname ;)? Ford kiest zelf de klanten uit en probeert de investeerders eruit te filteren.
MaartenD zegt
@ericc: Leef jij in dromenland? Denk je nu echt dat het Ford ook maar iets uitmaakt wat er met de Ford GT gebeurd als hij verkocht is?!?! Tis allemaal PR. Als Ford 7000 GT’s kan verkopen zullen ze het zeker niet nalaten. Het is geen non profit organisatie
woudloper zegt
@maarten020: ik denk van wel. Dit soort auto’s kosten doorgaans meer dan ze opleveren en dienen vooral ter promotie van het merk.
Dat is ook de reden dat “influencers” (lees mensen met groot sociaal media netwerk) de dag van vandaag vaak voorrang krijgen op speciale modellen.
focusrs1 zegt
@maarten020: dat proberen ze wel ja daarom hebben ze ook een clausule waarin staat dat je hem niet mag verkopen binnen 2 jaar na aankoop
rolov zegt
Als ze er meer maken wordt het voor investeerders al minder interessant .
dirkv zegt
@rolov: Precies! Maken en verkopen die auto’s.
Een schilderij is om naar te kijken en een auto om in te rijden.
jannemaneke zegt
Had Ford geen clausule ingebouwd dat kopers hun GT in de eerste twee jaar niet mochten verkopen?
Ik vind de GT alvast een prachtige verschijning.
berlinetta zegt
@jannemaneke: Klopt, maar ik kan me ook een artikel herinneren waarbij een van de kopers dat wel had gedaan en Ford daarna met lege handen stond.
spykerboy zegt
@berlinetta: en terecht
rolov zegt
@berlinetta: John cena had dat gedaan vlg mij
jrmpower24 zegt
Wordt nog steeds onderschat die nieuwe Ford GT. Een van de allerbeste, meest puur rijdende nieuwe supercars