Bijslijpen, op een niet geheel Amerikaanse manier.
“Somewhere, Carroll is smiling,” zo begint de directeur van Ford Performance zijn oordeel over de nieuwe Shelby GT350. Gelijk heeft hij zeker, want hoewel de GT350 (rijtest) geen extra paard onder kap krijgt, is de Mustang er wel degelijk op vooruit gegaan. De aanpassingen zijn misschien niet zozeer zichtbaar, maar wanneer je achter het stuur zit, moet het verschil zo duidelijk zijn als dag en nacht.
Ford Performance heeft de vernieuwde GT350 vooral weten te verbeteren op het gebied van wegligging. Dit dankzij informatie te implenteren die de autofabrikant heeft opgedaan in de racerij. De Mustang Shelby GT350 geniet alle ontwikkelingen die Ford Performance heeft gedaan op het circuit, maar ook in de simulator. Dit komt o.a. terug in de vorm van een verbeterde MagneRide-ophanging en slimmere stabiliteitscontrole, die opgedeeld is in drie modi. De GT350 is tevens voorzien van aerodynamische delen van de Shelby GT500 en heeft een viertal Pilot Sport Cup 2 banden, die in samenwerking met Michelin zijn ontwikkeld.
Hoewel we hoopten op meer vermogen, gaan er onder de motorkap van de Shelby GT350 zoals hierboven al aangegeven geen extra trappelende paarden schuil. Dat gezegd hebbende beschikt de agressieve Mustang nog altijd 526 pk en 580 Nm aan koppel. Het enige verschil is dat het vermogen, in tegenstelling tot zijn voorganger, nu piekt op een toerental van 8.250 RPM.
daihatsucuore zegt
Wat blijft dit toch een gaaf apparaat. Helaas niet eentje die we veel op de Nederlandse wegen gaan zien maar dat geldt voor het leeuwendeel van de auto’s die hier de revue passeren.
cr33p zegt
“Sla nu rechtsaf” gaat nu dus wel lukken? Jammer, ging altijd wel aardig stuk van die filmpjes op Youtube…
gitaarknul zegt
@cr33p: het infameuze ‘mustang season’ idd, genieten
lincoln zegt
hele plaatje klopt gewoon ..
bijna jammer dat ik mezelf een antipathie heb aangepraat betreft de mustang ..
dan had ik em kunnen begeren ..
hplh zegt
@lincoln: bijna he.
w0o0dy zegt
@lincoln: stijgt boven jezelf uit en rij eens met zo’n ding (en koop em).
tjongejongejonge zegt
@lincoln: dan blijf je toch lekker doorrijden in je twingo
autodrop zegt
Hebben. Hebben. Hebben. Ooit. Naast een 65′ convertible en een 68′ fastback.
rolov zegt
@autodrop: je mag elk jaar wel een miljoen rijker worden wil je die “ooit” kunnen kopen.
Jochempie zegt
I need this in my life.
michiel_vandelft zegt
Ben ik nu gek of is dit het pre facelift model? Gek dat ze hier dan nog mee komen toch
Jochempie zegt
@michiel_vandelft: Misschien is alleen het uiterlijk pre-facelift. Ze verkopen er niet veel van, en het is stervens duur om voor een gelimiteerde versie nieuwe bumper- motorkap- en verlichtingsmatrijzen aan te schaffen. BMW deed dat destijds met de E46 M3, daar kwam ook geen facelift van, qua uiterlijk.
mopar zegt
@Jochempie: Er bestaat idd geen facelift versie van de GT350 op dit moment.
detroitv8 zegt
@mopar: geldt ook voor bijvoorbeeld de Raptor. Deze heeft ook nog het oude (doch fraaiere imho) front.
Edge zegt
@jochempie: Maakt ook niet uit, in mijn ogen. Het pre-facelift model oogt toch even wat mooier dan het huidige model.
berlinetta zegt
@michiel_vandelft: Vind ik alleen maar mooier. Ik vind de pre facelift de mooist Mustang ooit. De facelift versie vind ik een van de lelijkste ooit.
phaeton zegt
Hm, misschien toch wel iets voor die fictieve persoon van vorige week.
mopar zegt
Auto’s zoals dit maken dromen waar. Deze Shelby en bijvoorbeeld ook de Corvette zijn auto’s die een persoon met een normale baan nog kan ambiëren (weliswaar niet in Nederland maar wel daarbuiten). Iedereen wil natuurlijk een Ferrari of Lambo hebben maar tenzij je de lotto wint is dat vrijwel onmogelijk.
In normale landen kan je met een paar jaar sparen een auto zoals dit kopen die 80% van de ervaring van een supercar geeft voor een vijfde van de prijs. Dat alleen al maakt dat we deze auto’s moeten koesteren zolang het nog kan. Durf te wedden dat dit de laatste generatie mustang zal worden met een ongeblazen V8.
RobUSA zegt
@mopar: 1000% eens en vergeet ook niet de Camaro ZL1 (1LE) zelfde verhaal en het is niet alleen de aanschaf maar ook het onderhoud erna ook nog eens. Olie verversen van deze wagens $85.00 en van een Lambo/Ferrari $….,.. ??
RobUSA zegt
@robusa: (brand lol) verzekering /onderdelen het type chick die je ermee aantrekt is ook vele malen duurder ook !! Gucci / champagne ontbijt elke dag ga er maar aanstaan.
mopar zegt
@RobUSA: Die champagne zou ik juist laten staan bij het ontbijt anders merk je later niets meer van het scherpe stuurgevoel van je Ferrari ;)
SuperspeedersRob had trouwens een tijdje geleden een video gemaakt over wat je realistisch kwijt bent voor een beurt van een 360 modena….bizar.
racerx zegt
Pracht van een wagen, 100% zekere aankoop als ik in de States zou wonen!
bmwe46m3balling zegt
Wat een brute bak, Ik ejaculeerde vroegtijdig aaaahhhh
ikleesookoverautos zegt
Heerlijke bak. Jammer dat ie in NL zo duur moet zijn.
basr32 zegt
@ikleesookoverautos: Moet helemaal niet, maar onze linkse roverheid wil dat.
toyotafortuner zegt
Superdik dit! Inderdaad dit, samen met een oude Mustang erbij!
berlinetta zegt
Deze auto heeft sowieso een vaste plek in mijn droomgarage. Echt een fantastisch ding. Alles klopt aan deze auto.
clubbtraxx zegt
Bijslijpen gaat niet, afslijpen wel…