De toch wel controversiële Ford Mustang Mach-E is een auto die je nog vaker gaat zien dan een echte Mustang!
Voor de mensen die huilen bij het zien van de Mustang Mach-E hebben we slecht nieuws. De crossover verschijnt straks op de Nederlandse wegen. De reserveringen verlopen wat Ford betreft uitstekend.
De meest luxe versie is de First Edition. Daar zit alles op en aan, maar daar staat dan ook een stevig prijskaartje tegenover. Voor 70.940 euro was deze variant te reserveren. Was, want de First Edition is uitverkocht. Mind you: prijzen voor de Mustang Mach-E beginnen bij 49.925 euro. 30 procent van de orders betreft een First Edition. Deze variant komt met vierwielaandrijving en een actieradius van 540 kilometer.
De Nederlandse leveringen van de elektrische Ford zijn in het vierde kwartaal van dit jaar. Om er zeker van te zijn dat je tot de eerste groep leveringen hoort is het mogelijk om de auto te reserveren. En dat hebben al aardig wat klanten gedaan. Ford zegt inmiddels meer dan 1.500 Nederlandse orders te hebben mogen schrijven voor de Mustang Mach-E.
De Mustang Mach-E heb je met 337 pk of als ‘GT’ met 465 pk. Met de optionele extended range accu van 98,8 kWh heb je een actieradius tot 600 kilometer WLTP.
Tot nu toe blijken Shadow Black en Carbonized Grey de populairste kleuren. Reserveren gaat middels een online configuratie en een aanbetaling van 1.000 euro.
Edge zegt
Over het gebruik van de naam Mustang kun je terecht je bedenkingen hebben, maar deze Mach-E lijkt gewoon een goede elektrische auto te worden met prima styling (voor een crossover), genoeg ruimte, genoeg comfort en een zeer bruikbare range. Ik heb eigenlijk altijd al een zwak voor Ford gehad, dus het doet mij deugd om te zien dat de Mach-E zo goed ontvangen wordt en men ook daadwerkelijk reserveringen plaatst. Vooral ook omdat je voor iets meer dan de prijs van die First Edition een Mercedes EQC op de oprit hebt staan. Niet per sé een betere auto, maar wel een meer premium uitstraling en dat weegt voor veel gemiddelde kopers ook zwaar.
seba zegt
@Edge: heb net even gekeken maar… top uitvoering 60maanden/30k km kom op ~€880/€1250, wel grote verschil tussen de mach-e en eqc. Als ik kijkt naar de basis uitvoeringen dan zitten de verschillen wat kleiner maar nog steeds groot genoeg om te zeggen dat de eqc geen vergelijking is met de mach-e. ?
Edge zegt
@seba: Dan vergelijk je inderdaad de topuitvoeringen met elkaar, en dan is er zeker een groot verschil tussen de Mach-E en de Mercedes EQC. Ik ben uitgegaan van de Mach-E First Edition zoals ‘ie in het artikel beschreven staat, versus de instap-EQC die voor 77k in de prijslijsten staat. Qua uitvoering zijn het totaal verschillende auto’s, maar je onderschat de drang naar erkenning en uitstraling van de medemens als je denkt dat die twee varianten niet in elkaars vaarwater zitten. Om nog zo’n voorbeeld te noemen: Kijk eens naar hoeveel kale instappers er van de Mercedes A-klasses en BMW’s 1-serie op de diverse occasionsites staan. Het gros daarvan komt van leaserijders die enorm veel waarde hechten aan een merk dat luxe uitstraalt, terwijl ze voor hetzelfde leasebudget ook een veel rijker uitgeruste VW Golf of Ford Focus hadden kunnen rijden.
brammetjedeb zegt
@Edge: of een fully loaded skoda of hyundai…
seba zegt
Hier heb je wel een punt waar ik helemaal mee eens ben.
nietcreatief zegt
Aan de kleurkeuze te zien is ie dan maximaal gereserveerd door leasemaatschappijen.
karhengst zegt
@nietcreatief: Die graag dat bestellen wat de tweedehandsmarkt vraagt, omdat dat beter is voor de restwaarde.
Dat hele gedoe met kleur heeft veel weg van een self fulfilling prophecy.
sonnybonds zegt
help nog meer suv crossover meuk. houd het dan nooit op?
senwedural zegt
Nee
joki zegt
Geen paniek, die gedrochten a la Renault Scenic zijn er ook vanzelf uitgegaan… Het is even wachten tot iemand een nieuwe “kip met gouden eieren” vindt en we zijn er vanaf. Vraag is natuurlijk of het dan beter wordt…
moveyourmind zegt
Ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet. Op foto’s vind ik het nogal wisselend, vooral de voorkant, maar dat zegt niet altijd alles.
Dizono zegt
Op deze foto vind ik de voorkant juist bijzonder goed uit de verf komen.
misterBo zegt
Zijn de deurhendels in de produktieversie nog steeds die rare kledinghaken? Ziet er werkelijk niet uit op zon auto
joost1234 zegt
@misterbo: achter zitten ze sws niet, en voor zijn ze vrijwel onzichtbaar
kminne zegt
Al verkopen ze er 150.000, dit ding is geen Mustang en zal het nooit worden ook.
mashell zegt
Mustang is maar gewoon een naam. En daar zijn in het verleden heel treurige versies van geweest. Daarbij vergeleken is de Mustang E een topper, die de naam toekomst geeft.
mpgc zegt
@kminne: de Mustang wordt tegenwoordig gezien als het voorbeeld van een Amerikaanse muclecar. Maar toen de Mustang op de markt (1964) kwam bestond dat segment nog niet (dat begon pas te komen in 67/68). De Mustang werd aanvankelijk een Ponycar genoemd. Dit om aan te geven dat het een voor het behoudende Ford onverwacht fris en nieuw design was dat jonge mensen aansprak en een enorme boost gaf aan het Imago van Ford. De oorspronkelijke V8’s waren ook niet bijzonder krachtig, dat kwam in de jaren er na. Als je er zo tegen aankijkt is de naam voor de nieuwe juist heel passend.
Dutchdriftking zegt
Tja, voor 70k 500km range en 460pk is ook gewoon een hele goeie deal, op benzine ga je het niet vinden. Dus ik snap wel dat er al behoorlijk wat orders uit zijn.
ericc zegt
Jammer dat de batterijen verscheept worden van Polen naar de USA en vervolgens de wagen met batterij terug komt naar Europa per schip. Klimaatneutraal??? Na 15 jaar ongeveer!?
joost1234 zegt
@ericc: helemaal gelijk heb je, te gek voor woorden. Aan de andere kant, dat schip vaart toch wel
sonnybonds zegt
precies tijd dat de scheepvaart ook elektrisch wordt