Een Mustang kan zoveel gezichten hebben. De ene is agressief en heel fout, de andere elegant en verrassend mooi. Deze Mustang Convertible valt in die laatste categorie.
Check eens even hoe de passie van deze auto afspat. Deze eerste generatie Mustang Convertible werd door jiry97 gespot in Bordeaux, Frankrijk. Niet zijn thuisbasis, maar wel een ontzettend goede plek voor zo’n auto. Met de dobbelstenen om de binnenspiegel cruise je door het platteland, langs de boulevard en naar je werk, genietend van een brullende V8. Weg van alle sores, even je hoofd leeg maken.
Dat is wat deze auto uitstraalt. Pure YOLO. In de aanschaf zijn ze niet eens waanzinnig duur en een vrolijk kleurtje doet ‘m goed. Let niet op het verbruik, je leeft maar één keer dus geniet ervan en koop een onverwoestbare oude (of nieuwe) Mustang Convertible. Net zoals de eigenaar van deze smurf deed. Zie het op autojunk.nl
toyotafortuner zegt
Prachtig mooi! Echt waar, het staat hem zeer goed!
rovalo zegt
Heel apart, zelfs niet lelijk. Al vind ik deze kleur vooral mooi op ’t “nieuwe” model Ford Thunderbird. “Nieuw” tussen aanhalingstekens, want al van ’t eind van vorige eeuw.
4x4wheels zegt
Wauw.. Dit is voor mij toch wel een financieel bereikbare droom. Please tell me there is a manual transmission available!!??
heidi zegt
@4x4wheels: There is a manual transmission available.
betonstaal zegt
@4x4wheels: available in 3- or 4-speed manual (older models).
desjonnies zegt
@4x4wheels:
You don’t need a manual transmission.
This is a “there’s no substitute for cubic inches” engine and it works perfect with an auto-tranny.
If it were a straight six I’d say yeah, but with a V8 and a slushbox you’ll have the perfect combo. The best combo actually.
Coz these V8’s are no revvvers, but torque, torque torque.
Believe me, I know what I’m doing.
Yeelen zegt
@desjonnies: Heh. Tranny.
deladude zegt
Oké, dit is dus niet de eerste generatie Mustang Convertible. Dit is sowieso de 2e of de 3e generatie alweer.
Elegant durf ik dit ook niet te noemen maar is uiteraard wel erg ‘indrukwekkend’ en het kleurtje staat haar fantastisch
carsandmore zegt
@deladude: dit is een 71er mustang, kleur staat hem geweldig.
betonstaal zegt
@deladude: nee, eentje uit begin jaren ’70
toyotafortuner zegt
@deladude: het is wel de eerste generatie. Van de 2de generatie zijn er geen cabriolets. De 2de generatie vind ik de Mustang naam onwaardig. Maar zonder die 2de generatie was de Mustang nu misschien dood, of liep het model niet onafgebroken sinds ’64.
deladude zegt
@toyotafortuner: @carmaster:Wauw, nooit geweten dat het originele model en deze van dezelfde generatie waren.
Toen waren facelifts nog écht ingrijpend zullen we maar zeggen…
carmasterr zegt
@deladude:
Dat is het dus wel. ’64-’73 hebben allemaal dezelfde technische basis. Het model erna was een viercilinder abortus op Pinto (die rijdende brandbom) basis. Vandaar de naam Mustang II.
E34M5Touring zegt
Niet de knapste Mustang ooit. Kleur kan ie zeker hebben. Maar liever een eerder model.
mrcabdrivert zegt
Zoiets noem je een Mustang Mach One (Convertible).
zimmer zegt
@mrcabdrivert: Fout. De mach 1 uitvoering was een sportsroof, voor velen bekend als de ‘fastback’. De sportsroof benaming vervangde de naam fastback vanaf 1969.
mrcabdrivert zegt
@zimmer: Godsamme, ik wist het gewoon zeker. Het is inderdaad een convertible maar dan met een Mach One Trim…. (spoilers, wielen en stickers).
carsandmore zegt
@zimmer: klopt mijn oom heeft een 71er mach 1 :)
Ash zegt
Like a boss
smurffie88 zegt
Cool dude!!
Hupke zegt
De kleur past bij de wagen maar die generatie mustangs waren toch echt wel lelijk.
Maarja wie ben ik? (een van die mensen die de 3e en 4e generatie de minst mislukte vind, mustangkenners sidderen en beven van die mening)
gv93 zegt
Deze is toch eigenlijk iets te jong. In zijn laatste jaren was er weinig over van de charmes van de eerste mustang als je het mij vraagt. Dan liever een iets oudere, een Fox body of een van de huidige generatie.
bredaas zegt
in mijn opinie gaan de woorden passie en elegant toch echt totaal niet samen met deze auto. Zou überhaupt geen amerikaan kunnen bedenken waar deze woorden bij passen..
ej20g zegt
@bredaas: passie ook niet? Zelfs bij mij als Japanner liefhebber roepen de namen als Charger en Superbird de nodige emoties op!
bredaas zegt
@ej20g: Ik heb ook wel gevoel/emotie bij dit soort auto’s, maar denk dan aan stoer, krachtig en roadpresence
desjonnies zegt
@bredaas:
Buick Riviera 1963
Chevrolet Corvair
Corvette met split rear window
Chrysler Newport uit de zestiger jaren.
Groot ja, maar best wel elegant en stylish
De enige reden dat ik zelf nooit een Riviera heb gekocht, is dat het net lijkt alsof je hier in Europa in auto rondrijdt met een groter schaalmodel,
Soort van Burago schaal tussen de Dinky Toys.
De Amerikaanse vormgeving begon af te glijden eind zestiger jaren, zoals deze Mustang tegen het orgineel.
bredaas zegt
@desjonnies: Qua smaak ligt het dicht bij de mijne, maar toch heb ik hier andere gevoelens bij dan elegantie of passie. Stuk voor stuk prachtige auto’s dat wel..
Hupke zegt
@bredaas:
In de 20s-50s (met het summum in de 30s) waren de amerikanen goed bezig naar mijn mening.
Auburn, Deusenberg, hudson, ….
En zelfs de chevy’s en oldsen van die tijd zien elegant uit en hier en daar zit er zelfs passie in.
O plaat zegt
Toch een van de meest iconische en mooiste auto’s die er bestaan daarom dat ik er ook eentje beginnen restaureren ben een 66 coupe, zwart met gouden strepen, 15 inch torq thrust velgen, modernere ophanging en remmen, en de 5L V8 opgedreven tot 350PK, als mijn restauratie af is word dit zo ie zo ook een dreamcar
67firebird zegt
Gewoon een mooie Mustang is de originele kleur (Grabber Blue)
Novio zegt
Over smurfblauw gesproken, hier een Saab Sonett III in dezelfde kleurstelling, ziet er best geinig uit zo: http://lekkersturen.nl/zweedse-kleine-smurf-saab-sonet-iii-1974/