
Tijd voor een portie onvervalste tuning vanaf de Amerikaanse beursvloer. In de hoofdrol twee opgekalefaterde Mustangs, want veel Amerikaanser dan deze bolides wordt het voorlopig niet.
Als eerst de Mustang Boss 302. Deze ‘Stang is gebaseerd op de Ford Mustang Boss 302R en heeft onder de kap een 5.0 liter V8, goed voor een vermogen van 446 pk en een koppel dat uitkomt op 514 Nm. Onderhuids zijn veel raceonderdelen gebruikt (remmen, schokdempers, uitlaatsysteem), maar optioneel kun je ‘m ook als Laguna Seca-versie laten uitrusten. Oftewel, een racewagen zonder achterstoelen en een stijver chassis. Wie graag wat meer plak in de bochten heeft kan bij deze Ford ook terecht voor een Torsen limited-slip differentieel. Lekker, luidruchtig en snel. Plaatjes vind je HIER!
Ook heeft Ford de Mustang DUB Edition 2011 meegesleept. De gangbare versie heeft een 3.7 V6 met 309 pk en 379 Newtonmeters aan boord, maar voor rapmeneer Nelly heeft het Amerikaanse DUB ook een versie met een 5.0 V8 aangepakt. Een afzichtelijke widebody, 24″ jetservelgen op de achteras en 22″ exemplaren aan de voorkant, donkere achterlichten, angel eyes en een interieur vol leer, suède en speakers, dat somt het wel zo’n beetje op. En natuurlijk te bestellen als cabrio. Foto’s in de gallery!
Die Boss 302 schijnt zo snel te zijn als een M3… Mind you, da’s op het circuit. Geen idee hoe dat dagelijks te rijden is. Toch niet mijn soort auto, ik ben Europeaan. Ik wacht liever op de 63 AMG versie van de nieuwe C-klasse coupé.
@Jochempie: en ik liever de mustang… liever een ster in me ruit dan op de kap voor mij ;)
Ja die zwarte is wel mooi natuurlijk (maar o god die speakers :()
Het is wel heeeeeel overdreven allemaal :P
Ik wacht op de challengers :D
@Laue: Ik wacht op de Camaro’s…
@Jokkebrok: ik wacht met je mee :D
Ik zou er toch erg graag eens mee rijden…
Klinkt allemaal zo spectaculair en ze zien er zo stoer uit. Enkel dit rood kleurtje staat me niet aan, liefst in blauw met witte strepen. :)
Nog een paar maanden en dan hebben we hem staan, rood met zwarte strepen. Die op de foto hierboven is de 302 Laguna Seca (gelimiteerde productie, en nog meer afgeleid van de 302R).
toch men favoriete auto van 2011 hoor voorlopig!
Sjeenk
@VW-GROUP: Da’s toch geen woord, man.
Patserbakjes. Wat een hazenlip op die Boss.
doe mij de laguna seca maar :D damn wat vet… maar als ik echt moet kiezen voor een amerikaan… dodge charger SRT-8 of een 300C srt-8…. dat zijn echt de titel kandidaten voor mij :D
Die DUB cabrio ziet er wel heeel dik uit, stukje typisch amerikaanse tuning, soms mag ik het wel :D
met die 302 hoef je maar iemand aan te rijden en dan verwijder je de slachtoffer zijn voet met die voor spoiler. de vooraanzicht doet mij denken aan die oude treinen die dienen als sneeuwschuivers :p
Voor mij een Boss Laguna Seca aub. leuk om te zien dat de Amerikanen een goed alternatief bieden voor de Europese krachtpatsers (de Corvette was er natuurlijk al) Nu nog de Camaro en de Challenger afwachten, en hopen op mooie upgrades voor deze waggies en dan een ubertest maken. M3 vs C63 AMG vs RS4/5 vs ZR1 vs deze Boss en de vetste versies van de Challenger en de Camaro. Fapfapfap
Die Boss is wel mooi enzo… maar niet met dat grijs en dat rood… is niet echt een mooie kleurcombo… :s
Die DUB-creaties zijn toch ook echt altijd hetzelfde eh. Kunnen ze niet ‘ns iets origineels in elkaar schroeven?
Amerikanen en hun definitie van stoer… Blijft een “bijzondere” combinatie.
@Jochempie
De standaard Mustang 5.0 is al net zo snel als een M3 op het circuit.
Deze Boss maakt gehakt van de Beemer denk ik.
Alleen die kleurencombinatie… Niet helemaal mijn ding.
Nou, de eerste versie ziet er super uit! Alleen die DUB versie vind ik maar niks. Boss klinkt ook wel lekker!
Boss is gewoon lekker.