Ford geeft ook de beste carrosserievorm hybride aandrijving.
“In Engeland rept een woordvoerder over een verbeterde hybride-uitvoering van de Mondeo, maar daar is officieel nog niets over bekend,” zo schreven we in een artikel waarin we ons afvroegen wat er met de Ford gaat gebeuren. Wel, vanaf vandaag kunnen we zeggen hoe de vork in de steel zit. Ford heeft namelijk niet alleen een verbeterde versie van de hybride-uitvoering gepresenteerd, ook de Mondeo Wagon krijgt een deels-elektrische aandrijflijn.
Wie kiest voor de hybride uitvoering van de aankomende Ford Mondeo (rijtest), krijgt er een auto voor terug met een lager verbruik dan voorheen. Dit is volgens Ford te danken aan een aantal zaken. In eerste instantie komt het door de ontwikkelde 2-liter Atkinson-benzinemotor. Hiervan kan Ford het vermogen naar eigen zeggen nog niet vertellen. Wel weten we dat de motor in combinatie met de elektromotor goed is voor een systeemvermogen van 187 pk. De daaraan verbonden, door Ford ontwikkelde continu variabele automatische transmissie drukt het verbruik verder omlaag.
Ford deelt momenteel nog geen beelden van de volgende generatie van de hybride Ford Mondeo sedan of Wagon. We kunnen alleen speculeren hoe de bolide eruit gaat zien. De Amerikanen vertellen alvast wel hoeveel je ervoor mag gaan betalen. De sedan wordt leverbaar vanaf 35.090 euro. Hoeveel de Wagon gaat kosten is vooralsnog niet bekend. De auto komt begin volgend jaar op de markt.
gove zegt
lekker boeiend, sexloze leasebak, waar blijft de rs?
mopar70 zegt
@gove: Zet die sexloze leasebak maar op de oprit hoor.
dromedaris zegt
@gove: ik vind de Mondeo één van de mooist vormgegeven wagens op dit moment, ook al is het Ford.
Interieur blijft wel saai.
gove zegt
@dromedaris: denk dat ik de smaakpolitie f naar je stuur :p
cloverleaf zegt
@gove: ben het wel met hem eens… een simpele cleane wagen zonder veel opsmuk. Maar jij duikt waarschijnlijk ook liever boven op Barbie?
gove zegt
@cloverleaf: man man man – rob geus
maar zonder gekheid lig liever op barbie dan op zo’n doorsnee dooie doos, zelfde heb ik met auto’s mag liever iets apparts dan deze standaard meuk
bischero zegt
@gove: ik ken je niet maar krijg het beeld van ‘Michael’ niet uit mijn hoofd, in zijn M5 diesel .. hahahaha
flutterby zegt
@cloverleaf: Zonder teveel opsmuk? Die schouders zijn veel te breed en met de standaard velgen lijkt het wel een bodybuilder die legday overslaat.
gregorius zegt
Dit is toch gewoon de normale hybride en plug-in hybride aandrijving van de Amerikaanse Fusion?
Weinig bijzonders: gewoon aan Ford of ze hem hier willen leveren of niet. Blijkbaar was dat de afgelopen 5 jaar of zo niet.
tvr1974 zegt
ben zeer benieuwd naar de auto en het “trekgewicht”? Wordt het een plugin of een “gewone” hybride zoals de voorganger? en, gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom koppelen ze de 1.6 ecoboost + de DSG bak niet aan die electromotor voor nog betere specs? Ik heb overigens wel een gereden met de hybride en rijdt verder prima. Heb uiteindelijk voor de Lexus IS300h gekozen vanwege de bagageruimte maar als de mondeo nu dus als Hybride Station komt met vernieuwde specs ben ik zeer geïnteresseerd want auto rijdt verder top.
mashell zegt
Dus van de volgende generatie Mondeo weten we dat de hybride als sedan en als station komt en deze minstens €35090 kost.
remontabel zegt
Buurman rijdt al een jaar deze hiebriede, maar wel met D kenteken. Hij is tevreden mee