Als het aan de CEO van Ford ligt gaat de V8 helemaal nergens heen.
Je zou Ford kunnen betichten van naamsverloedering met de Mustang Mach-E. Hoe durft het merk de naam Mustang zo te grabbel te gooien met deze laffe elektrische crossover? Dit heeft helemaal niks met de Mustang te maken!! Boos zijn doet!1!1!!
Ford Mustang V8
Je kan ook andersom redeneren. Er gaan nog steeds verhalen dat de Chevrolet Camaro het pad van de Mach-E gaat volgen en de volgende generatie Dodge-modellen in navolging van de Charger en Challenger wordt ook elektrisch. Ondertussen zijn de rivalen van de Mustang als muscle car, de Challenger en Camaro, gecanceld in hun huidige vorm. Dat terwijl Ford naast de Mach-E de ‘reguliere’ Mustang gewoon blijft verkopen. Zelfs als gloednieuwe S650, de generatie die vorig jaar onthuld werd. En deze blijft ook nog wel even. Sterker nog: Ford is vastberaden als het aan CEO Jim Farley ligt.
V8 blijft
Bij de aankondigingen van Ford Performance in het nieuwe raceseizoen, bevestigde Jim Farley dat de V8 heilig is voor het merk. “De Mustang bestaat nu 60 jaar. De rivalen kwamen en gaan. Wij niet: de Mustang blijft bij ons.”
Hij gaat zelfs nog verder: “we blijven altijd investeren in de Mustang. Zelfs al is het de enige goedkope sportwagen met V8, dan nog blijven we ze bouwen.” Ford is dus bereid om door te gaan tot het bittere eind.
Cayenne-effect
Ford bewijst dus dat je ook net zo goed de Mustang-naam ’te grabbel kan gooien’ en alsnog de sportauto met V8 kan blijven bouwen. Farley zegt dat de Mustang Mach-E een essentiële rol speelt in het bestaan van de Mustang V8. De Mach-E is wat dat betreft de Cayenne van Ford: fans noemen het verloedering, marketingtechnisch is het heel slim. Je mag de SUV van Ford dus dankbaar zijn.
Kortom: de Mustang blijft. Zo lang als fysiek mogelijk is. Of net zo lang tot Jim Farley wordt afgelost door een paarse broek die de V8 zo snel mogelijk overboord wil gooien. (via CarThrottle)
O plaat zegt
The last one standing, zo als het ook de voorbije decennia nog geweest is. De challenger hadden we na de jaren 70 niet meer en ook de camaro verdween na 2000 ook voor een een decennia. Leuk dat Ford blijft volhouden, al hadden zij ook de beste verkoop cijfers. Maak van die V8 een Efuel variant en je kan hem hier ook nog de volgende eeuw blijven verkopen. Laat de EV fanboys maar lullen de vinyl verkoop (achterhaalde oude technologie) boomt in 2024 ook nog.
Fernando zegt
Heb een 1972 Mustang Mach !, een 2017 Mustang 5.0 GT en daar komt dit jaar een Mustang Dark Horse bij.
Mij krijg je niet in een SUV of EV
O plaat zegt
Goede smaak, hier staat er één uit 1966 met een licht opgevoerde 289 V8. Maar als gezinswagen heb ik wel iets moeten kiezen met 4 deuren en waar de vriendin ook me wil rijden. Een goed uitgevoerde Cadillac CTS was dan de beste keuze gezien ford geen sedans meer maakt.
Fernando zegt
Ben zelf van 66 maar zet mijn dochtertje van 4 nog in haar kinderstoel achterin de Mustang en geps haar vast zonder problemen
MarcoM zegt
Schitterende auto en gelukkig blijft de V8.
Nico zegt
Grote benzinemotoren zijn fantastisch, maar vooruitgang en verduurzaming kan niet voor altijd worden genegeerd. Jammer dat de belasting op een dergelijke auto disproportioneel hoog is in Nederland. Vind het altijd leuk om een Mustang te zien op gele platen.
mark997gt3 zegt
Verliest Fors niet iets van 8000 dolllar per EV die verkocht wordt?
audirs3 zegt
Zo waren er ook paardenkoets bouwers die dachten dat ze eeuwig door konden gaan zonder zich aan te passen, of Nokia die dacht dat de smartphone een onding was… Klinkt heel leuk, blijven hangen in het verleden, maar de geschiedenis leert dat de consument daar vrij weinig om geeft.
slowland zegt
Was er niet zo’n ‘regeling’ voor autobouwers dat als genoeg EV’s verkopen dat er dan iets ‘smerigs’ naast mag staan?
Als het gemiddelde vanhet totaal aantal verkochtte units maar binnen de normen blijft ofzo.
Daarom hebben ze die naam Mustang op een EV geplakt.
Iemand?