• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford met V8 blijft bestaan tot het bittere eind

Auteur: Loek, gepost 21 januari 2024 om 13:04 – 9 Reacties

Als het aan de CEO van Ford ligt gaat de V8 helemaal nergens heen.

Je zou Ford kunnen betichten van naamsverloedering met de Mustang Mach-E. Hoe durft het merk de naam Mustang zo te grabbel te gooien met deze laffe elektrische crossover? Dit heeft helemaal niks met de Mustang te maken!! Boos zijn doet!1!1!!

Ford Mustang V8

Je kan ook andersom redeneren. Er gaan nog steeds verhalen dat de Chevrolet Camaro het pad van de Mach-E gaat volgen en de volgende generatie Dodge-modellen in navolging van de Charger en Challenger wordt ook elektrisch. Ondertussen zijn de rivalen van de Mustang als muscle car, de Challenger en Camaro, gecanceld in hun huidige vorm. Dat terwijl Ford naast de Mach-E de ‘reguliere’ Mustang gewoon blijft verkopen. Zelfs als gloednieuwe S650, de generatie die vorig jaar onthuld werd. En deze blijft ook nog wel even. Sterker nog: Ford is vastberaden als het aan CEO Jim Farley ligt.

V8 blijft

Bij de aankondigingen van Ford Performance in het nieuwe raceseizoen, bevestigde Jim Farley dat de V8 heilig is voor het merk. “De Mustang bestaat nu 60 jaar. De rivalen kwamen en gaan. Wij niet: de Mustang blijft bij ons.”

Hij gaat zelfs nog verder: “we blijven altijd investeren in de Mustang. Zelfs al is het de enige goedkope sportwagen met V8, dan nog blijven we ze bouwen.” Ford is dus bereid om door te gaan tot het bittere eind.

Cayenne-effect

Ford bewijst dus dat je ook net zo goed de Mustang-naam ’te grabbel kan gooien’ en alsnog de sportauto met V8 kan blijven bouwen. Farley zegt dat de Mustang Mach-E een essentiële rol speelt in het bestaan van de Mustang V8. De Mach-E is wat dat betreft de Cayenne van Ford: fans noemen het verloedering, marketingtechnisch is het heel slim. Je mag de SUV van Ford dus dankbaar zijn.

Kortom: de Mustang blijft. Zo lang als fysiek mogelijk is. Of net zo lang tot Jim Farley wordt afgelost door een paarse broek die de V8 zo snel mogelijk overboord wil gooien. (via CarThrottle)

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang GT3 laat V8 nog altijd bulderen
    Nieuwe Ford Mustang GT3 laat V8 nog altijd bulderen
  • Video: Ford Mustang crasht bij verlaten event
  • Video: Vrouw sloopt Ford Mustang tijdens rijles
    Video: Vrouw sloopt Ford Mustang tijdens rijles
  • Ford Mustang GTD heeft een bizar grote spoiler

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, V8

Vorig bericht: « Volkswagen T-Cross is nu een badeendje
Volgend bericht: Autoblog Spot van de Week: WiLL Cypha »

Lees Interacties

Reacties

  1. O plaat zegt

    21 januari 2024 om 13:16

    The last one standing, zo als het ook de voorbije decennia nog geweest is. De challenger hadden we na de jaren 70 niet meer en ook de camaro verdween na 2000 ook voor een een decennia. Leuk dat Ford blijft volhouden, al hadden zij ook de beste verkoop cijfers. Maak van die V8 een Efuel variant en je kan hem hier ook nog de volgende eeuw blijven verkopen. Laat de EV fanboys maar lullen de vinyl verkoop (achterhaalde oude technologie) boomt in 2024 ook nog.

    Login om te reageren
  2. Fernando zegt

    21 januari 2024 om 15:39

    Heb een 1972 Mustang Mach !, een 2017 Mustang 5.0 GT en daar komt dit jaar een Mustang Dark Horse bij.
    Mij krijg je niet in een SUV of EV

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      21 januari 2024 om 16:58

      Goede smaak, hier staat er één uit 1966 met een licht opgevoerde 289 V8. Maar als gezinswagen heb ik wel iets moeten kiezen met 4 deuren en waar de vriendin ook me wil rijden. Een goed uitgevoerde Cadillac CTS was dan de beste keuze gezien ford geen sedans meer maakt.

      Login om te reageren
      • Fernando zegt

        22 januari 2024 om 10:01

        Ben zelf van 66 maar zet mijn dochtertje van 4 nog in haar kinderstoel achterin de Mustang en geps haar vast zonder problemen

        Login om te reageren
  3. MarcoM zegt

    21 januari 2024 om 16:35

    Schitterende auto en gelukkig blijft de V8.

    Login om te reageren
  4. Nico zegt

    21 januari 2024 om 17:24

    Grote benzinemotoren zijn fantastisch, maar vooruitgang en verduurzaming kan niet voor altijd worden genegeerd. Jammer dat de belasting op een dergelijke auto disproportioneel hoog is in Nederland. Vind het altijd leuk om een Mustang te zien op gele platen.

    Login om te reageren
  5. mark997gt3 zegt

    21 januari 2024 om 22:40

    Verliest Fors niet iets van 8000 dolllar per EV die verkocht wordt?

    Login om te reageren
  6. audirs3 zegt

    21 januari 2024 om 23:16

    Zo waren er ook paardenkoets bouwers die dachten dat ze eeuwig door konden gaan zonder zich aan te passen, of Nokia die dacht dat de smartphone een onding was… Klinkt heel leuk, blijven hangen in het verleden, maar de geschiedenis leert dat de consument daar vrij weinig om geeft.

    Login om te reageren
  7. slowland zegt

    22 januari 2024 om 00:11

    Was er niet zo’n ‘regeling’ voor autobouwers dat als genoeg EV’s verkopen dat er dan iets ‘smerigs’ naast mag staan?

    Als het gemiddelde vanhet totaal aantal verkochtte units maar binnen de normen blijft ofzo.
    Daarom hebben ze die naam Mustang op een EV geplakt.

    Iemand?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North