De dikste Ford Mustang Mach-E is de GT en nu is de prijs bekendgemaakt.
Een Audi e-tron GT of Porsche Taycan is tof, maar voor zo’n dikke 10.000 euro minder heb je de Ford Mustang Mach-E GT op je oprit staan. Ford heeft namelijk de prijzen van de Mustang Mach-E GT bekendgemaakt. Het begint bij 75.490 euro als aankoopbedrag of een leaseprijs vanaf 937 euro per maand (60 maanden en 10.000 km/jaar). Voor dat geld heb je in elk geval een rappe crossover met een gespierd uiterlijk.
De Mustang Mach-E GT accelereert in 3,7 seconden naar de honderd. De elektrische SUV is goed voor 487 pk en 860 Nm koppel. Leveringen van de gewone Mach-E GT zijn dit jaar al gestart. Maar pas eind dit jaar komt de hetere Mach-E GT. Het laatste kwartaal verwacht Ford de snelste uitvoering van de elektrische SUV bij de dealer.
De Ford Mustang Mach-E GT heeft een batterijcapaciteit van 88 kWh. Daarmee ligt de actieradius van 500 kilometer WLTP. Opladen kan met een maximum van 150 kW. Daarmee is de accu binnen 10 minuten gemiddeld weer 99 kilometer bijgeladen. De accu heeft 45 minuten nodig om van 10 tot 80 procent te laden.
Ford Mustang Mach-E GT prijzen en concurrentie
Vanaf vandaag zijn de orderboeken geopend. De prijzen van de Ford Mustang Mach-E GT concurreren ongeveer met de Audi e-tron GT en, in iets mindere mate, met de Porsche Taycan. Een Tesla Model Y Performance is een kleine 5.000 euro goedkoper, maar komt pas in 2022 op de markt.
maarteno zegt
Voor welke koper is het echt serieus Taycan vs Mustang Mach-E…? beide EV maar lijkt me toch niet dat daar nu echt overlap zit in kopers…?
Chauffeur zegt
Leuke opvolger voor de Model 3 Performance…
Pallas zegt
Beetje van mijzelf, en een beetje van Mach-e
goedverhaal zegt
@pallas: ik zag vanmorgen een vogel.
Instyle zegt
80kg mens in beweging zetten 487Pk, 800 NM koppel en 2300Kg batterijen top die vooruitgang…
Pascal zegt
En dit dan cradle-to-cradle alsnog schoner doen dan een ICE met een 2-liter. Inderdaad mooi die vooruitgang.
goodvibrations zegt
Dan moet je wel heel veel KM rijden met die BEV…
En als je het verschil in subsidie in CO2 besparing stopt, dan is de ICE vele malen “schoner”…
En de kinderarbeid voor de aardmetalen en vernietiging van de natuur voor de winning.. laten we ook buiten beschouwing begrijp ik…
Ik ben wel voor BEV op den duur, maar het mag wel wat duurzamer aangepakt worden.. Terecht dat o.a. Tesla wordt aangeklaagd vanwege het kopen van kobalt uit de “kinder arbeid mijnen” etc.
henkhekje zegt
subsidie? help me even. Mustang Mach e heeft geen subsidie.
En aardmetalen? dan heb je vast ook geen telefoon in je broekzak en andere huishoudelijke spullen met Li-ION accu’s? Of ben je soms vergeten dat we allemaal meedoen aan het verneuken van de aarde.
MarcoM zegt
Prachtig die naam, maar als ik aan een Ford Mustang denk, dan kan ik in mijn meest wilde dromen, niet deze EV tevoorschijn halen. Ongetwijfeld zal deze EV zeer snel zijn en heerlijk rijden, maar een echte Mustang met V8 is een auto met beleving en degene die wel eens in een V8 hebben gereden, die weten waarover ik het heb.
clubbtraxx zegt
Geloof me, meer dan 800Nm koppel geeft een hele hoop beleving.
Ook met een EV kan je een boel rijplezier hebben, mensen die het tegendeel beweren hebben er meestal niet in gereden.
MarcoM zegt
@clubbtraxx: het gaat om de beleving van het geluid in combinatie met vermogen en ja, een EV gaat als een raket, ik heb zowel in een Tesla gereden alsmede Mustang en ja, de Tesla was vele malen sneller, maar ik heb meer met de Mustang gewoon vanwege het totale plaatje.
V300amg zegt
@Charles Taycan 4s dit pik je toch niet? Is een Ford tegenwoordig jou concurrentie???? Dit kun je toch ook niet maar een beetje vergelijken met jou wonderschone Taycan??🤣🤣
Instyle zegt
Charles heeft ook witte Fiesta 100 Pk
Charles Taycan 4S zegt
@v300amg, @instyle, haha! Leuke auto deze Ford en rijdt zelf ook idd een Fiesta ST- Line zoals instyle zegt. Het prijsverschil tussen deze Ford en de Taycan is met €10K niet heel groot mi dus dan zou ik persoonlijk de Taycan prefereren.😉
Pascal zegt
Ik boycot structureel gewoon alle rare hoge modellen. Van Model Y, tot ID.4, tot deze Ford, ja zelfs tot de Polestar die raar hoog op z’n poten staat. Voor mij alleen laag spul graag. Als ik ruimte nodig heb neem ik wel een touring (BMW uiteraard).
raoufff zegt
Wow 487 pk!! Dikke brulpijp eronder en gaan met die banaan!!! Oh wacht.
alcantara zegt
Eens, alle hoge auto’s moeten dood! Funest voor de stance ook.
PortRo zegt
Hopelijk is deze wat beter op de wielen dan degene die ik al rond heb zien rijden. Die hebben hele smalle bandjes, kleine velgen in een soort vuilniszak grijs en zien er een beetje als een bolhoed op stelten uit als ze je tegemoet komen. Zeker als ze ook nog eens zwart of donkergrijs zijn, dan is het contrast weg en gaan de lijnen van de auto verloren in de toch al forse massa (waarom wil heel Nederland toch in die saaie zakelijke kleuren rondrijden?)