De Ford Mustang Mach-E is een stukje bereikbaarder geworden.
Twee grote nieuwsfeiten van Ford deze ochtend. En ze hebben allebei te maken met de Mustang Mach-E. Het automerk heeft de productie van de elektrische auto opgevoerd. Ford spreekt over een verdubbeling ten opzichte van 2022. Het tweede nieuwtje is dat de prijzen verlaagd zijn.
Ford Mustang Mach-E goedkoper
Begin dit jaar verlaagde Ford al de prijzen van de Mach-E in de Verenigde Staten. Dat was destijds een antwoord op Tesla, die ook een prijsverlaging doorvoerde. De Model Y is een belangrijke concurrent van de Ford Mustang Mach-E.
De oude vanafprijs eerder dit jaar lag op 58.100 euro voor de Mustang Mach-E. Dat is nu 53.900 euro. Daarmee is de elektrische auto enkele duizenden euro’s goedkoper geworden. De Tesla Model Y was goedkoper en is nog steeds voordeliger met een vanafprijs van € 46.990.
Het zijn niet de enige twee nieuwtjes voor de Ford Mustang Mach-E. De Extended Range-varianten heeft nu een trekgewicht van 1.500 kg, met uitzondering van de GT. Ook heeft het Quick Acces-menu een update gehad, met nu een snellere toegang tot onder andere Apple Carplay en Android Auto.
Voor de vanafprijs van €53.900 scoor je een Ford Mustang Mach-E met de 75kWh grote accu. Het opgegeven rijbereik is 440 kilometer. Ook de Premium 98kWh Extended Range heeft een nieuw prijskaartje. Deze variant, met een opgegeven rijbereik van 610 km, is er vanaf €59.400.
Robert zegt
In Nederland zie je die Mustang-E eigenlijk zonder uitzondering in lease-antraciet of lease-zwart. Terwijl die auto er in een felle kleur zó veel beter uitziet.
Maar goed, vooral de leasemaatschappijen zullen wel balen, dit betekent namelijk dat de reeds aangeschafte exemplaren een flink hoger afschrijven dan begroot.
lecomte zegt
Nee hoor, hier in de regio zie ik regelmatig een rode, blauwe en ook een oranje rijden.
hanso zegt
*Ford Mach-E
PunicaOase zegt
Die GT op de plaatjes is wel leuk, maar die kost je minimaal EUR 80K :-(
flatsix010 zegt
Vind het een gaaf ding maar obv technische specificaties is het niet de beste keuze, ookal is de prijs verlaagd.
mashell zegt
Als we auto’s selecteerden op basis van technische specificaties hadden we allemaal een Bugatti Chiron. Het is een mix tussen specificaties, prijs/kwaliteitsverhouding, design, merkbeleving, relatie met de dealer, etc.
rollingstoned zegt
“Als we auto’s selecteerden op basis van technische specificaties hadden we allemaal een Bugatti Chiron.”
Welnee, dat doen alleen mensen die op specificaties/cijfertjes geilen.
William zegt
Alleen al in 2022 heeft FORD 2,1 miljard usd verloren op EV’s. In 2023 zou dat kunnen oplopen naar 3 miljard dollar verlies:
cnbc.com/2023/03/23/fords-plan-for-2026-ev-profitability.html
Ford verwacht eind 2026 EV’s winstgevend te kunnen verkopen.
Geen wonder dat bepaalde autobouwers niet zo happig zijn op EV’s..
CYBRTRK zegt
Tesla laat zien dat als je het op de juiste manier aanpakt je prima geld kan verdienen aan elektrische auto’s. Maar net zoals bij Tesla zal dat niet gebeuren in de eerste paar jaar dat je elektrische auto’s verkoopt.
steephh zegt
@cybrtrk
Dat en Tesla heeft het voordeel dat ze geen legacy shit hebben. Die zijn from scratch begonnen met alléén EV’s. Het is erg lastig om als autofabrikant vooraf te bepalen wat nu het optimale moment is om “in te stappen” en welke je juiste investeringen je doet voor de meest optimale situatie. Pas achteraf weet je of dat een goede keuze geweest was.
560pk zegt
Lightyear 2.0 denkt het met een werkkapitaal van 8 miljoen vanuit het niets prima voor elkaar te krijgen (**kuch**)
milanomt zegt
Ik rij er ook een, een rode Standard Range met RWD, alleen die van mij staat voor €52k op kenteken, dus alsnog duurder dan sinds de introductie?
blogie zegt
Bij de introductie is een eenmalige korting gegeven op de standaard prijs omdat ze later werden uitgeleverd waardoor de bijtelling omhoog ging.
deeeef zegt
ik hoorde dat onderhoud nogal kostbaar is van dit model, wat zijn jouw ervaringen?
PunicaOase zegt
Dit model is er nog niet zo lang, lijkt me dan veelal onder de garantie vallen.. maar belooft niet veel goeds voor de toekomst natuurlijk.. Heb het overigens zelf niet gehoord..
MarcoM zegt
Leuk de naam Mustang, maar ergens slaat dat nergens op. De Mustang is voor mij nog steeds de ultieme V8 in coupe vorm.
tijntje2 zegt
Prijs verlagen mach ook wel. Hij was gewoon te duur tov wat je krijgt en de concurrentie. Er mag nog wel 4/5k af om weer wat te verkopen. Komt nog wel, niemand komt een Ford voor een (kleine) 60k en elecktrisch. Net als de Edge of Explorer, veel vinden hem leuk maar te hoog in de prijs.