
De Ford Kuga valt op, de compacte SUV rijdt sinds een tijdje rond op onze snelwegen. Wil je echter wat meer opvallen dan heeft het Duitse WOLF een leuk alternatief.
Het vermogen van de Kuga wordt opgepompt naar 158 pk en 375 Nm (standaard 136 pk en 320 Nm). Daarnaast worden er nette 20-inch sloffen onder gezet. Wolf weet ons tevens te melden dat deze lichtgewicht velgen zorgen voor een lager brandstofverbruik… Uh, juist ja.
The Ford Kuga is an emotionally and technically perfected vehicle which can now even be further enhanced by the exclusive Wolf styling programme. The Ford specialist already devised a power enhancement which improves the serial performance from a standard 136 hp with 320 Nm to 158 hp with 375 Nm. The (German) retail price is 795 euros. The Wolf Race rims measuring 9 x 20“ ET40 in a silver design with high-grade steel outer rim are not only elegant, but also sportive. The set comes with 275/30 R20 Pirelli tyres. The overall price for the light alloy rim set by Wolf is 2,850 euros (Germany). The Wolf sport springs which lower the car by 40 mm render optimal road holding and can be obtained at any Ford dealer or directly at the company Wolf Racing Neuenstein GmbH & Co. KG for 199 euros (Germany).
The light alloy rim programme for the Ford Kuga is also available in the measures 8,5 x 18“ and 8,5 x 19“. The light alloy rims which were exclusively developed by Wolf stand out by their lower weight compared to the serial rims. This does not only reduce the unsprung masses and renders more comfort, it also minimises the fuel consumption, as every additional and unnecessary load leads to a higher total weight and therefore also to a higher fuel consumption. The light alloy rim programme by Wolf is available in various surface finishes. The complete Wolf styling programme can be directly ordered from Wolf Racing, Neuenstein or from your local Ford dealer.
ik vind hem wel iets hebben. Zou het nooit kopen natuurlijk, maar toch :-)
Zeer lekker!
niet slecht!
Ziet er zeker goed uit.
Vooral de brandstofbesparende wielen zijn ook zeer handig (?)
Zouden ze die wielen ook aan een blanke medemens verkopen?
Zijn ze er ook zonder chroom?
het ontwerp staat hem voor de rest wel goed!
@ beem bim bop
hha xD
het kon idd misschien iets subtieler, 19 inch? :p
Heeel mooi !
Is die Kuga nou zo een lompe bak dan? Ik kan toch niet zeggen dat ik die patta’s als 20 inch vind ogen onder dit ding… ze vullen de wielkast leuk… maar dik? Neuh…
heeft iemand al een Kuga gespot die al verkocht is?
papa, uit welk jaar komt u ik heb er al 15 ong gezien, logisch met zo’n mooie auto
een wannabe-pimpcar
totaal mislukt met zulke te grote velgen. De originele Kuga is al niks, dit is nog minder
Nice, alleen dikkere uitlaat graag :)
‘sport springs which lower the car by 40 mm’
Kan iemand mij uitleggen waarom je een terrein auto gaat verlagen? Heb je dan niet gewoon t verkeerde modelletje gekocht?
@ beem bim bop
opnieuw goeie opmerking =P
hha
Het is en blijft een lelijke auto die Ford Kuga…
Het blijft een wannebee SUV met maar 1 moter in de prijslijst. Heb gehoord datie wel mooi stuurt en strak op de weg licht trouwens. Maar verder heb niets extra’s. Net zo’n typje als de Opel Antara.
De meeste verkochte modellen zijn waarschijnlijk FWD en niet AWD. Om dit ding ultiem te vernederen rij je dus (met je 4×4) gewoon een besneeuwde bergpas op…
het stoerste van de Kuga is .. dat ie maar in 1 uitvoering te koop is ..
@Tommy .. je hebt toch maar 1 motor per auto nodig .. knullie ..
@ lincoln; Nu nog wel, maar zogauw de productie omhoog kan en Nederland meer auto’s krijgt toegewezen komen er nog heel veel andere varianten…
@lincoln: En als ik nou een benzine wil? Zoek ik tevergeefs bij de dealer. Wat Timmie zegt, Ford moet zich schamen om dit gevan met FWD aan te bieden. Als je zo’n auto koopt moet er verplicht 4×4 onder anders geen Kuga. Ik zou me kapot laggen als ik met m’n Golf 4motion deze kuga er uit rij in de oostenrijkse sneeuw.
Ik vind dit zeker wel geslaagd!