Het is een Ford, het is een Jeep, het is eeneh…
Bij het bouwen van een eigen auto is het belangrijk welke kant je ermee op wilt. Simpelweg “sedan” of “cabrio” is niet genoeg. Je wilt toch dat alles op elkaar past en goed samen werkt, waardoor je al snel aan één merk en eigenlijk ook hetzelfde platform vast zit.
Echter, er zijn altijd van die waaghalzen die besluiten om onderdelen van allerlei verschillende merken en zelfs types voertuigen op één stapel te gooien.
Een aparte creatie die te koop staat op Craigslist moet ongetwijfeld een 4×4 terreinwagen voorstellen, maar daar is verder alles wel gezegd. De carrosserie bestaat deels uit een Ford Courier pickup / bestelbusje aangevuld met wat plaatstaal. Dit staat op een Jeep CJ-5 frame met Toyota assen en rolt op 36 inch Swamper banden.
De aandrijflijn ontbreekt nog, dus dit is aan de gek die hier 800 dollar voor neer wil tellen de keuze. Een lekker dik GM blok, of toch liever een motor van Nissan om het geheel een beetje in balans te brengen?
danmar zegt
Topzwaar ding. Leuk mee om over het strand te rossen als er een dikke V8 voorin ligt.
zijnekoninklijkelinearalgebraischehoogheid zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Henk_he zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
mopar zegt
Kan d’r een rock crawler van maken. Alleen nog een rolkooi en een aandrijflijn en hij is af.
rennsport6 zegt
@mopar: daar is hij veel te hoog voor!
mopar zegt
@rennsport6: Juist niet, kijk maar op YT naar wat videos van die dingen. Deze is er juist geschikt voor.
tjorque zegt
het “plaatstaal” is alu traanplaat ;)
een creatie waar alle verhoudingen zoek van zijn, ik zeg neen danku :)
bmwe46csl zegt
Niet voor mij, hij is niet eens gaaf!