Dat zat er dik in. Ook Google zal op termijn bedrijven toelaten tot hun nieuwste social media-speeltje, Google+. Nu is dat nog niet mogelijk, behalve voor Ford dan. En die hebben daarmee de primeur.
In de loopgravenoorlog tussen Google en Facebook is Google+ het nieuwste wapenfeit van de gigantische zoekgigant. Het is een soort anti-Facebook waar heel veel mensen dolgraag bij zouden willen horen, maar (nog) niet naar binnen mogen. Het project verkeert immers nog in de bètaversie. Voor nu kunnen alleen personen kunnen ‘lid’ worden van Google+, om vervolgens onbegrijpelijke dingen te doen met kringen, hangouts en sparks. Of zoiets.
Ford heeft het al wel voor elkaar gekregen om een bedrijfspagina te ritselen. Op dit moment heeft de autobouwer 1.761 leden aldaar en doen ze iets met een livechat, geven ze tips en dumpen ze games. Want wie onder DIT bericht de meeste +1’s op zijn of haar caption krijgt, wint een versie van DiRT3.
De rest van de wereld krijgt later dit jaar de kans om bedrijfspagina’s aan te maken op het sociale medium dingetje, zoals dat ook op Facebook het geval is. Dan zullen we zien welk automerk het massaalst zal gaan spammen in contact probeert te komen met de consument, maar voor nu heeft Ford Europe de voorsprong. (bron: cnet)
Oh, en mocht je al actief zijn op Google’s Facebook-concurrent, voeg dan ook Autoblog even toe aan je kringen.
Imagecredit: Lutz Beyer
bigcar zegt
…. oorlog is oorlog hè… al begrijp ik er niet veel meer van…
MAB zegt
vett, ik hoop dat google beter wordt dan facebook
GOD zegt
Schrijf iets over Biebers piemel wat niet grappig is en wat al eens gezegd is door 100 miljoen anderen en je hebt de meeste thumbs up. Zo gaat dat bij Youtube namelijk ook.
dennisr zegt
als ik bedenk hoe hopeloos sommige mensen op youtube over komen, die smeken om thumbs up.. dan denk ik dat ik maar niet mee ga doen..
autoblogger zegt
@dennisr: youtube = google ;)
the-budel-guy zegt
ben ik nou de enige die nog niet op google+ kan -.-
robbie zegt
@the-budel-guy: ik denk het wel ;)
kingdecay zegt
Ik begrijp het allemaal niet meer. Iedereen maar zagen over gestresseerd zijn, geen tijd hebben en dit en dat, maar ze gunnen verdomme zichzelf niet eens een seconde rust met allerhande bullshit zoals deze.
Wat willen we toch allemaal zo graag populair zijn, alles betere dan een eigen identiteit, nietwaar?
lincoln zegt
@kingdecay:
aandacht mijn beste ..
meer hebben we niet nodig ..
heb vandaag mijn bruutste oldtimer van stal gehaald ..
en kreeg van enkele wildvreemde voorbijgangers een thumbs up ..
een “goedkeuring” van mensen die ik nooit van mijn leven meer zal zien ..
een stoplicht sprintje met een kwibus in een hagelnieuwe challenger ..
dat soort dingen kan ik van genieten ..
gewoon een beetje aandacht .. meer niet ..
daarom zijn we met meerdere mensen op deze planeet ..
(als ik alleen op de wereld was had mijn auto gewoon oud ijzer geweest .. zelfs in mijn optiek) ..
kingdecay zegt
@lincoln: true that. Maar dat is aandacht omwille van dingen gelinkt aan individualiteit. Niet omwille van dingen die zogezegd “horen” omdat ze deel uitmaken van “populariteit”.
Maar goed, jij bent wel de laatste aan wie ik dat moet uitleggen… ;)
lincoln zegt
fucking sell out ..
gelukkig laat autoblog.nl zich door niemand op/aan/om of afkopen ..
autoblog.nl blijft teminste independent ..
vincenzo zegt
Wow echt supercool man…wie wil er nu lid zijn van de frod site?
Brutus zegt
Nou.. kijken of ik win dan! Aangezien het nog in beta-versie is zijn er nog maar ‘weinig’ Google+ leden dus ben benieuwd ;)
FIAT127 zegt
Ik hou van Google en van Ford maarruh…
Wordt Google+ een even groot succes als Google Wave?
Hoe zit dat zometeen met SYNC in mijn nieuwe Focus. Gaat Microsoft geen fittie krijgen wanneer Ford en Google best buddies blijken te zijn?
Megakix zegt
Doelgroep tot 14 jaar…of eventueel een tandje ouder als je er een auto mee kunt winnen ;-).
@Kingdecay @Lincoln …you both mark my words…