• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford introduceert twee nieuwe hybride types C-MAX

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 januari 2011 om 15:20 – 25 Reacties

C-MAX Hybrid


Ford heeft zojuist een tweetal ‘next-generation’ hybride C-Maxen onthuld voor de Noord-Amerikaanse (2012) en Europese markt (2013): de C-MAX Energi en C-MAX Hybrid. De eerste is een plugin hybride, en de tweede is een volledige hybride. Het verschil tussen de twee is dat er in de Energi een stekker kan, en in de Hybrid niet.

De Energi combineert een lithium-ion batterij met een hoog voltage met een efficiente Atkinson-cycle 2-liter benzinemotor als range-extender. Hiermee moet hij een bereik van meer dan 800 kilometer halen, meer dan welke plug-in of EV met range-extender dan ook. De Energi kan volgens Ford in een nachtje weer volledig opgeladen worden.

De C-Max Hybrid heeft dezelfde motor in het vooronder, en kan eveneens elektrisch rijden, echter uiteraard niet zo ver als de Energi. Erg veel laat Ford over dit model trouwens nog niet los, maar aangezien het nog even duurt voordat hij op de markt komt hebben ze hier nog alle tijd voor. In 2012 rollen de Noord-Amerikaanse modellen in Wayne, Michigan van de band, en in 2013 gebeurt hetzelfde voor Europa in Valencia.


Ook interessant!

  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon
  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!
  • Ford luistert naar klanten met nieuwe Ranger
    Nieuwe Ford Ranger, inclusief lekkere dikke diesel
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

c-max, concept, detroit-2011, Elektrisch, energi, Ford, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « Chevy Volt is Car of the Year. In Detroit dan.
Volgend bericht: Ford Vertrek Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. ErikkNL zegt

    10 januari 2011 om 15:23

    Oké aardig goed nieuws en de nieuwe C-max ziet er goed uit, veel meer up to date, maar waarom moet er een range-extender van 2 liter onder die kap liggen. Het hoeft toch alleen maar stroom op te wekken? Daar heb je toch niet zoveel motorinhoud voor nodig?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2011 om 17:23

      @ErikkNL: volgens mij is dit niet range extender als in de Ampera maar meer een gewone benzine motor voor buiten de stad zoals in de Prius.

      Login om te reageren
      • ErikkNL zegt

        12 januari 2011 om 12:25

        @mashell:

        Dat zou het verklaren ja.. Maar mag het dan nog steeds range extender genoemd worden. Dus in basis zou een Prius ook de 1.8 als range extender hebben om het feit dat hij volledig elektrisch voor een korte periode kan lopen en hierna overgaat op benzine.

        Login om te reageren
  2. towi1989 zegt

    10 januari 2011 om 17:21

    En het volgende nieuwsbericht wordt: ‘aston martin staakt productie cygnet, verkoopt onderdelen aan diverse autofabrikanten’.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    10 januari 2011 om 17:25

    2013 datduurt nog erg lang. Tegen die tijd is er waarschijnlijk geen 14% bijtelling of houdershapsbelasting vrijstelling meer.

    Login om te reageren
  4. Jipp zegt

    10 januari 2011 om 17:28

    denkt ford nu echt dat mensen in dit gedrocht willen hebben?

    Login om te reageren
    • davidve zegt

      10 januari 2011 om 17:43

      @Jipp: Het meerendeel van AB wil deze auto waarschijnlijk niet hebben, maar er is echt wel een markt voor deze auto.

      Login om te reageren
    • supasweet zegt

      10 januari 2011 om 20:18

      @Jipp: mensen met families die in of bij een stad wonen denk ik dat dit goed gaat aanslaan, en meestal zullen het wel mensen zijn met 2de auto

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        10 januari 2011 om 20:54

        @supasweet: nou, een touran, en zelfs een toyota ziet er beter uit. de mooiste tot nu toe is nog een meriva.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 januari 2011 om 22:15

          @Jipp: dat is een mening. De touran is een rechthoekige nep Zafira. Dit is gewoon een kleine S-Max, wat de gewoon de mooiste MPV op de markt is. Ik heb deze nu meermalen gezien en zou deze best willen hebben. De buitenkant is heel goed te doen en et interieur is briljant, en dat is het belangrijkste van een auto, het interieur.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            11 januari 2011 om 11:45

            @mashell: ik ben het hier op geen enkel front met je eens. de zafira heeft helemaal geen enkele gelijkenis met een toeran, daarbij is het algemeen bekend dat VAG zeer goede intereuren maakt. overigens vind ik de grandis de mooiste, daar heeft ford goed naar gekeken bij de s-max. overigens kan de nieuwe sharan nu goed mee met dit stel. liever hoogwaardig plastic in het interieur dan gespoten plastic.

            Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 januari 2011 om 20:41

      @Jipp: Wacht maar tot je zelf tussen de 1,5 en 2,5 kinderen hebt.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        10 januari 2011 om 20:54

        @Esprit_de_Flandre: Mijn vriendin is zwanger van onze eerste, en toevallig mag ik leaseauto gaan rijden, maar dan dus niet dit ding, nee keuze is niet zo moeilijk, een a4. En liever een touran dan dit gedrocht.

        Login om te reageren
  5. monk zegt

    10 januari 2011 om 18:02

    he dikzak kom van die aston af en wel nu meteen!!!!! wat denkt ie wel niet

    Login om te reageren
    • supasweet zegt

      10 januari 2011 om 20:20

      @monk: heeft idd iets weg van een aston, net also ze hem naar boven hebben getrokken

      Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    10 januari 2011 om 20:39

    Hybrid vindt eindelijk z’n weg naar ‘normale’ auto’s, maw. geen speciaal-daarvoor-ontworpen modellen, en geen grote luxe-sedans. Prijs is de grootste vraag nu natuurlijk…

    Login om te reageren
  7. monk zegt

    10 januari 2011 om 22:45

    ik weet denk ik wat jey voor mij verpest, het is namelijk alsof zo een focus gepakt hebben, die toen verhoogd hebben en toen dachten… dr moet nog een laag auto onder

    Login om te reageren
  8. yup923 zegt

    10 januari 2011 om 23:05

    Heb even een photoshopje gemaakt. (vind hem zo al een heel stuk mooier)

    Login om te reageren
  9. yup923 zegt

    10 januari 2011 om 23:09

    Heb even een photoshopje gemaakt. (vind hem zo al een heel stuk mooier)

    Login om te reageren
  10. MichaelvdBroek zegt

    11 januari 2011 om 01:10

    ford gaat er steeds beter uitzien! net zoals opel, die nieuwe astra is een grote verbetering

    Login om te reageren
  11. boygeorge zegt

    11 januari 2011 om 03:21

    Ford weet precies wat verkoopt en daarom zullen er van deze 2 Fordjes makkelijk 1 miljoen verkocht worden.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 januari 2011 om 13:23

      @boygeorge: 1 miljoen fordjes, van dit model, na 20 jaar in productie te zijn geweest misschien, hou het op 400000. Zo goed zijn ze niet bij ford.

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        21 januari 2011 om 20:32

        @Jipp: Zoals altijd heb je gelijk Jipp.
        Moet zijn 2 Miljoen x Ford. Sorry.

        Login om te reageren
  12. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 16:57

    leuke velgen/.

    Login om te reageren
  13. vegazosten zegt

    13 september 2011 om 14:45

    leuke antenne lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North