• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford GT by GeigerCars

Auteur: rotorhead, gepost 12 oktober 2007 om 21:10 – 30 Reacties

Ford GT by GeigerCars

Aan het begin van deze ochtend liet mijn collega Wouter jullie een Hummer H3 GT door GeigerCars zien. Nu is het mijn beurt om een GT te laten zien en wel de… Ford GT by GeigerCars. Ditmaal geen bling bling en meer van die bende, zoals men meestal laat zien, maar een musclecar die z’n muscle niet onder stoelen of banken steekt.

Nu is een GT standaard al niet misselijk natuurlijk, dat weten we allemaal. Extremer kan het echter altijd. Dat moet men bij GeigerCars ook gedacht hebben. Daarom werd het motorblok voorzien van een grotere compressor, een aangepaste ECU, aangepaste luchtinlaat inclusief een nieuwe throttle body en om het af te maken een aangepast uitlaatsysteem. 721 pk en een top van bijna 340 km/u is het resultaat. Om het uiterlijk wat beter passend te krijgen bij deze brute aanpassing werden er achter 21″ en voor 20″ wielen geplaatst, is de auto 60 mm lager gezet en zorgt een nieuw setje high-performance remmen voor het stoppend vermogen. Afgezien van de achterbumper is de rest gelukkig gelijk gebleven. De achterbumper moest namelijk wijken om het uitlaatsysteem een plek te geven.

De standaard sprint gebeurd in 3.5 seconden en de kwart mijl zou in 10. 9 seconden geklaard moeten zijn. Toch nét geen 10 second car…

Ford GT by GeigerCars
Ford GT by GeigerCars
Ford GT by GeigerCars
Ford GT by GeigerCars
Ford GT by GeigerCars

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, geiger, tuning

Vorig bericht: « Nissan lanceert multicamera inparkeersysteem
Volgend bericht: Aston Martin DBS, achterwerk van het jaar? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Brecht zegt

    12 oktober 2007 om 21:13

    Mooi gemaakt, velgen zijn ook wel knap ;)
    Al ben ik toch geen fan van deze wagen, toch valt hij mee…

    Login om te reageren
  2. Jan zegt

    12 oktober 2007 om 21:18

    heel vet.
    @brecht: de velgen zijn inderdaad knap, echt wel vet
    mag voor mijn garagepoort staan

    Login om te reageren
  3. vla zegt

    12 oktober 2007 om 21:19

    als je er wat NOS in spuugt dan haaltie minder dan 10 seconden gemakkelijk

    Login om te reageren
  4. NLX zegt

    12 oktober 2007 om 21:23

    Best mooi

    Login om te reageren
  5. jochem zegt

    12 oktober 2007 om 21:36

    geiger is weer goed bezig

    Login om te reageren
  6. Xemurai zegt

    12 oktober 2007 om 21:38

    Die velgen! Dat hoorden de productie velgen te zijn :) Veels te vet

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    12 oktober 2007 om 21:44

    heerlijke auto, alleen nog een “Go Baby Go” button op de pook en peper en zout kleur

    Login om te reageren
  8. Davidov zegt

    12 oktober 2007 om 21:47

    Briljante velgen, maar de prestaties zijn er vreemd genoeg nauwelijks op vooruitgegaan (+171 pk, +10 km/h) :o

    Login om te reageren
  9. Chip zegt

    12 oktober 2007 om 21:55

    Boven de 300km/h gaat het natuurlijk niet meer zo makkelijk om 10km/h harder te gaan hé. De luchtweerstand is dan moordend.

    Login om te reageren
  10. Rick zegt

    12 oktober 2007 om 22:03

    Ik wil niet overdrijven, maar di twist ik al een dag na dat ik terug kwam uit spanje en dat is ruim 3 maanden geleden (net als die hummer H3)
    Maar het is echt een brutte bak soort WCC maar dan in Duitsland ;)

    Login om te reageren
  11. Mr. V8 zegt

    12 oktober 2007 om 22:15

    Ziet er heel erg dik uit, die velgen staan er ook erg mooi onder!

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    12 oktober 2007 om 22:15

    Die velgen: prachtig!

    Login om te reageren
  13. sjor zegt

    12 oktober 2007 om 22:23

    hmm lekker bakkie ;)

    Login om te reageren
  14. subaruliefhebber zegt

    12 oktober 2007 om 23:15

    mooi en prachtig!¡

    Login om te reageren
  15. Gerben zegt

    13 oktober 2007 om 00:25

    even tegendraads dan maar

    vind die velgen juist niets.
    Iets te futuristisch voor een GT40 met een retro body.

    Login om te reageren
  16. gijsss zegt

    13 oktober 2007 om 03:15

    hmmmm volgens mij is er weinig retro aan deze bak. behalve de fijne kont dan. enkel retro omdat de term goed past bij een eerder ontwerp uit de tijd waarvan alle invloeden nu retro worden genoemd. mgoed, wel een zeer mooie voiture! idd, de velgen passen er niet helemaal bij, maar ik zou hem wel willen hebben!

    Login om te reageren
  17. Peter zegt

    13 oktober 2007 om 08:58

    @gijss
    Niet retro?? De Ford GT is juist compleet retro! Een leek kan de originele Ford GT40 en een nieuwe GT nauwelijks uit elkaar houden op een plaatje…

    Login om te reageren
  18. stijn zegt

    13 oktober 2007 om 09:56

    ik vind hem zonder al die tuning al zo ziek mooi. maar die velgen passen der eg nie bij

    Login om te reageren
  19. NISmo zegt

    13 oktober 2007 om 11:31

    Die 60mm verlaging lijkt me sterk, dan schraapt dat ding gewoon over de straat. Niemand TopGear gezien op Veronica gisteren, met die parkeergarage? ;)

    Login om te reageren
  20. Leejon zegt

    13 oktober 2007 om 12:12

    Hebbuh!!! Heeeeerlijk ding :D

    Login om te reageren
  21. Benny1 zegt

    13 oktober 2007 om 12:18

    Hoe zal die klinken met het aangepaste uitlaatsysteem? :)

    Login om te reageren
  22. SimonMc zegt

    13 oktober 2007 om 13:00

    Een woord : magnifiek !

    En toch zou ik willen weten hoe het nu verder verlopen is met de GTTT.Iemand daar wat meer over?Heeft hij nu ondertussen al zijn nieuwe motor?

    Login om te reageren
  23. NLX zegt

    13 oktober 2007 om 14:39

    Weet je wat ze zouden moeten doen. Een targa-dak! Ziet er denk ik heel mooi uit. En makkelijk te maken aangezien de deuren toch al zo zijn en je dus niks aan het dak zelf hoeft te doen.

    Login om te reageren
  24. Rob USA zegt

    13 oktober 2007 om 17:58

    Ik wil heeeel graag een filmpje. Wat en heerlijke wagen is dit en 100x
    exclusiever als porsche en ferrari samen.

    Login om te reageren
  25. Racer X zegt

    13 oktober 2007 om 18:08

    @ RobUSA

    http://youtube.com/watch?v=rjESxqKytYs

    Login om te reageren
  26. Kennie zegt

    13 oktober 2007 om 20:39

    @ Racer X

    Wat een geluid! o_O!
    Wat een geile wagen.. Echt een droomwagen.

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    13 oktober 2007 om 22:35

    Dodelijk mooi.

    Login om te reageren
  28. The Devil Tuner zegt

    13 oktober 2007 om 23:51

    geigercars….
    jullie hebben mijn goedkeuring. :D
    het ziet er erg goed uit. :D
    die velgen staan echt perfect en hij is ook echt getuned!
    toppie…..

    Login om te reageren
  29. Robin zegt

    14 oktober 2007 om 11:40

    Kijk dit noem ik nou echt kikke… echt gaaf gemaakt!

    Login om te reageren
  30. rider zegt

    15 oktober 2007 om 11:26

    hoe vaak zal deze bij een tankstation staan? (inhoud tank 55liter) als je bedenkt dat de standaard versie ook maar 300km kan halen op een tank. (zie verslag van Top Gear)!
    Ik moet wel toegeven dat deze versie er heel erg goed uit ziet. prachtige velgen ook. zoveel ik had begrepen zou de auto nog veel harder kunnen maar zijn de banden de limiterende factor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North