Kunnen ze een lange siësta houden.
Vroeger was het leven zo makkelijk, in elke klasse stond er een Ford tot je beschikking. Je begon in een Fiesta of Escort, om zo via de Taunus/Sierra op te klimmen naar de Granada/Scorpio. Groter dan dat was niet nodig, zelfs het koningshuis zweerde lange tijd bij grote Fords. Voor de sportieve deugnieten was er de Capri. Hoe de tijden zijn veranderd.
Het gaat niet al te best met de grotere modellen van Ford in Europa. Dit in tegenstelling tot in de Verenigde Staten. Daar zijn de F-150 en Explorer niet aan te slepen. Zelfs de productie van de GT is opgeschroefd. Dat terwijl in Europa alles boven het C-segment (dat is de Focus in dit geval) al een lastig verhaal is. Dankzij de afnemende belangstelling zal Ford wederom de productie van deze auto’s verlagen, zo kondigde het merk aan.
De productie van auto’s wordt in oktober stilgelegd met een tijdspanne van 9 dagen. De productie van motoren wordt zelfs voor 13 dagen stilgelegd. Dat lijkt niet echt bijzonder, maar onthoud dat de fabriek in Almussafes enorm is. Er werken 7.500 mensen en per dag worden er 1.840 auto’s geproduceerd. In deze fabriek worden de Transit Connect, Tourneo Connect, Kuga, S-Max, Galaxy en Mondeo geproduceerd. Die laatste drie passeerden afgelopen maand al de revue. De Mondeo wordt binnenkort gefacelift. De S-Max en Galaxy worden niet meer in Nederland geleverd. De enige echt populaire personenauto uit die fabriek is dus de Edge. Omdat er zo lang geen motoren gemaakt worden in Spanje, komen de blokken voor de populaire crossover uit Canada overgevlogen.
utregcity zegt
In plaats van een lange siësta houden, kunnen ze zich beter focussen op hun Europese modellen gamma.
cloverleaf zegt
@utregcity: i see what u did there ?
mashell zegt
Dat die dure en grote Edge zo populair was. Ik had de Kuga als populairste verwacht.
granlusso zegt
@mashell: Vooral omdat de Kuga relatief netjes geprijsd is. Ik zag regelmatig nieuwe voorbijkomen voor 32-33.000 euro. Dan koop ik liever een Kuga in plaats van een ‘volle’ Captur voor 28.000 euro.
nautique206 zegt
@granlusso: kuga heeft een aardige tik gekregen van de wltp. Edge wordt in NL nauwelijks verkochte
piebepost zegt
Nu rij ik eigenlijk nooit in Fords maar er staat mij toch bij dat dat best hele goede auto’s zijn?
Alfarobert zegt
De grotere modellen zijn hier net als elke auto eigenlijk gewoon te duur.We zijn het enige land dat BPM kent.Het zou toch worden afgeschaft omdat het tegen de Europese regels is?Andere naam WLTP en we gaan er gewoon mee door.Doet me altijd denken aan reclamespotje van Ford X mas dat gast van duikplank door de ramen duikt.Hier op RTL vanaf 19,995 euro.5 seconden later op Duitse RTL precies dezelfde reclame 14,995 euro.Maw we betalen er 5000euro meer voor.