Ze lopen wat achter aan de andere kant van de plas hoor. Rijden we hier al weer bijna twee jaar in Ford’s volume-hok rond, komen ze nu met een intro-modelletje in de US. De basis is hetzelfde, maar op details verschillen de auto’s, en de US krijgt een sedan(vies!).
Downsizing dus, ook in Amerika moeten ze aan de kleine auto geloven. In een poging de drempel wat lager te leggen voor klanten, is er behoorlijk geknipt en geplakt met het bumper-design. De grille is wat gekrompen en de Fiesta heeft geyle chreaume luchtinlaten gekregen op de flanken. Niet nuttig en de mistpitjes zijn er door vervallen, maar hé, ze houden daar nu eenmaal van glimmers. Bij de sedan is nog iets meer glim te vinden op de neus. Zo is het net een Crown Vic (not). Ford is gelukkig nog niet van plan deze wijzigingen ook in Europa door te voeren. (bron: autoblog.com)
rob zegt
geen slecht idee
de crisis slaat ginder immers harder toe dan hier in belgie
kunnen ze meteen werk maken van een slurp bakken schredder.
kleine zuinige autos in plaats van autos met veel pk en zware motoren die veel verbruiken, da zou pas een goede beslissing zijn voor USA. mss minder voor GM maar als GM wa moderner word en verstandiger dan stoppen ze met zware wagens en pks te produceren, zo zou de uitstoot in amerika beke per beke worden terug gedrongen.
1 probleem de amerikaan is een luxe beest, houd enkel van luxe en prestige dus of men dan hun corvette met 600 pk zal willen ruilen voor een ford fiesta is de vraag zo zie je alles heeft een keerzijde.
bakkerst zegt
@rob:
ik begrijp dat je belg bent, maar je spelling klopt ook naar nederlandse maatstaven niet helemaal ‘..beke bij beke..’? wtf? gelukkig is er de context nog
DRU zegt
Grappig zeg, die kleine aanpassing in de grille maakt die auto meteen USA. En meteen moeten ze een sedannetje maken. Ik zie ze al op de parkeerplaats van de mall bij de ingang van Macy’s staan. Ik zie mezelf al vechten om een parkeerplaats met zo een USA Fiesta, dan zal ik aan dit moment denken dat ik dit schrijf.
Timmie zegt
Die sedan vies noemen vind ik hier erg ongepast, want smaken verschillen zoals geweten van continent tot continent!!!
RDS zegt
@Timmie:
Oke smaken verschillen maar dit is gewoon lelijk. Van een kleine auto een sedan maken kan maar dan moet je niet de achterkant van een Mondeo gebruiken…..
DRU zegt
@ Timmie chill.. drie uitroeptekens vind ik ook ongepast in deze context. Bovendien is het volgens mij een goed bedoelde Joraneske vies.
Wesley zegt
Europa gaat er ook aan geloven hoor: http://www.spyshots.nl/SpyShots/Europese_Ford_Fiesta_Sedan_test_open_en_bloot
Treff zegt
laat ze hem maar inderdaad aan de andere kant van de oceaan houden! Die hoeven van mij hier niet rond te rijden!
Als je kijkt naar het concept en het design van de sedan-versie, vind ik het niet eens lelijk!
clijde zegt
Te veel negativiteit in dit topic… Dit is gewoon een leuke auto, of je het went of keert.
Hans Lurvink zegt
Wat een verschrikkelijke auto die sedan. De verhoudingen aan de achterkant kloppen niet helemaal…
mrtn zegt
Ik weet nog dat ik van’t zomer bij een Amerikaanse Ford-dealer was en dat ze helemaal lyrisch waren over de EU-spec Fiesta. En dat ze niet snapten dat wij al iets van 20 jaar in zulke gevallen rondreden.
enveekaa zegt
jak :)
Sander zegt
Gek dat sommige merken altijd moeten aanpassen. De duitse wagens die daar rondrijden zijn zo goed als hetzelfde!
Ahura zegt
ook niet allemaal. VW krijgt straks een eigen Jetta en Passat. En ze hebben er een MPV op basis van de Voyager. Ford heeft sowieso meer modellen die wij niet hier hebben. Zelfs een eigen Focus
MRStephan zegt
Ik vind hem niet eens zo lelijk, al lijkt het mij wel vreemd als ze die sedan hier uit gaan brengen, tenzij er van het nieuwe model Focus geen sedan versie komt en ze die opvangen met een sedan Fiesta. Op zich zou het niet verkeerd zijn voor Ford om de USA en EU modellen wat te integreren, krijgen ze daar handige hatchbacks en kunnen wij gewoon een Mustang bij de dealer bestellen :D
MRStephan zegt
Dit heb ik trouwens ook altijd wel een gave Ford gevonden die niet zou misstaan in het europese autolandschap;
majinstar zegt
Wordt vast net zo lelijk als de ford focus sedan.
AMG Powerrr zegt
@MRStephan,
dan moet je toch beter kijken, ik heb al aardig wat van die Edge’s zien rijden in Nederland.
MRStephan zegt
@AMG Powerrr: Ja ik heb hem ook wel eens zien rijden, net als een Mustang, maar ze staan beiden niet in de folder van Ford NL wat op zich wel jammer is.
VolvoXCseries zegt
Ik vind de wijzigingen eigenlijk niet eens zo verkeerd, dat snorretje bij de Europese Fiesta ziet er niet zo best uit
jorden zegt
wel grappig dat wij in west-europa van die hatchback liefhebbers zijn en zo’n beetje de rest van de wereld een sedan prefereert!
lincoln zegt
@jorden: da komp omda hunnie geen smaek nie hebbe nie ..
fiestafeest zegt
ik vind de onze mooier al ben ik altijd wel een fan geweest van sedan’s
Frank zegt
toch wel knap, hebben ze een klein goudmijntje in Europa lukt het ze nog om het design te verknallen in de States…
Esprit_de_Flandre zegt
Als het dan toch een kleine sedan moet zijn, doe mij dan maar de Mazda 3 sedan. Toch wel de mooiste onder de kleintjes.
Dat opgeplakt Amerikaans Ford-grilleke (met die drie reepjes) is natuurlijk een beetje belachelijk. Overduidelijk er achterna opgezet. De veranderde bumper van de 3/5deurs is niet perse slecht, maar het zijn weinig flatterende foto’s.
@Jorden: ja eigenlijk zijn wij de freaks!
Kyanite zegt
@mrtn
In de USA was eind jaren 70, begin jaren 80 gewoon een Fiesta (MK1) te koop. Dat de meeste mensen in de USA de Fiesta niet kennen is gewoon een gebrek aan Europese autokennis ter plaatse (net als hier de ontbrekende Amerikaanse autokennis).
(engelse Fiesta met een USA-neus)
OT: Persoonlijk denk ik dat de sedan versie van de Fiesta op de foto’s weinig flatteus overkomen, maar dat deze in het echt best wel eens heel fraai kan zijn.
Mr. Dj M. zegt
Ik denk dat hij erg tegenvalt Kyanite, ik heb ook al genoeg foto’s gezien van de sedan aangezien die ook in Azië rondrijd. Van mij hadden ze hem daar mogen houden! Die wig vorm werkt niet op een sedan, bij de Mondeo is het al net op het randje en versterkte men het nog eens extra met de achterlichten, bij de Fiësta gaat het over de rand aangezien dit ontwerp duidelijk niet apart van de hatchback is getekend.