Niks geen elektromotor, maar een heerlijk ouderwetse 5.0-liter V8. Dat gaat deze Ford Mustang Mach 1 krijgen.
De Ford Mustang Mach-E is zo’n auto die Autoblog-lezers in twee kampen weet te verdelen. Kamp A vindt het bizar dat Ford er ook maar aan denkt om die Mustang-naam aan een elektrische crossover te koppelen. Kamp B maakt het eigenlijk niet al te veel uit, maar is allang blij dat Ford zo’n elektrische crossover gaat bouwen.
Voor die eerste groep: good news! Ford gaat namelijk speciaal voor jullie nóg een Mustang Mach-iets bouwen. Alleen gaat deze geen elektromotor krijgen, maar een heerlijke, ongeblazen 5.0-liter V8. Ze noemen het de Mustang Mach 1, uiteraard een verwijzing naar die klassieke muscle car.
Volgens Ford gaat deze Mach 1 het topmodel van de ongeblazen 5.0-liter-V8-Mustangs zijn. Deze gaat dus het stokje overnemen van de Bullitt. Of de Mach 1 meer pk dan de Bullitt (464 pk) krijgt, is nog niet duidelijk. Ford is namelijk niet bepaald scheutig met details. Alleen dat het ‘de meest circuitbekwame Mustang met 5.0-liter V8’ gaat zijn.
Wel heeft Ford wat plaatjes gedeeld, waaraan we het een en ander kunnen afleiden. Het eerste dat opvalt zijn de twee ronde gaten in de grille. Je zou kunnen denken dat dit luchtinvoergaten zijn voor de compressor, maar de Mach 1 gaat geen compressor krijgen. Ook heeft deze ten opzichte van de gefacelifte Mustang van onze rijtest luchtinlaten onder de koplampen en een ander maas-ontwerp voor de grilles.
Aan de achterkant zien we vier imposante stortkokers die groter lijken te zijn dan wat de huidige Mustang heeft. De spoiler is eveneens gewijzigd, met wat lijkt een scherpere hoek en een middelstuk dat de spoiler met de achterklep verbindt. Een plaatje van de wielen verraadt tot slot dat de Mach 1 Michelin Pilot Sport Cup 2-banden gaat krijgen en flinke Brembo-remklauwen. Wat natuurlijk een fijn idee is, als je met ruim 450 pk onder je rechtervoet over Zandvoort rijdt.
Prijzen en beschikbaarheid geeft Ford niet. Of deze Mustang naar Nederland komt, is dan ook niet duidelijk. Ford wil de Mach 1 deze lente nog debuteren. Vermoedelijk volgen ze daarbij de astronomische kalender, in dat geval hebben ze nog een drietal weekjes om de Mach 1 te tonen. Anders nog maar twee dagen.
toyotafortuner zegt
Hopelijk inclusief kleuren met een 70s knipoog en zwarte striping.
lucerd zegt
Moeten ze vaker doen. Een goed uitziende en klinkde mustang.
moveyourmind zegt
En wij mogen deze Mustang natuurlijk als eersten testen op de driftcursus…
Ik schrijf me gelijk in!
donaldjgarrison zegt
Als dit ding zou hier in ons achterlijke landje 100.000.000 euro kosten…na belasting…
jometdebanjo zegt
@donaldjgarrison: zeker!!
ozzytrk zegt
Moeten meerdere fabriekanten gaan doen.
Aantrekkelijk concept.
E550 zegt
In de Bullit kleuren.
Off: een donkere versie van de app zou echt top zijn!
thomcarspotter zegt
Dan heb je straks de Mustang Mach-E en de Mustang Mach-1 in je lineup. Goed idee om het overzichtelijk te houden
ArnoldH zegt
@thomcarspotter: dan hoop ik dat die elektro gekkies straks allemaal perongeluk de Mach 1 bestellen
fastshifter zegt
Ja en dan 100 moeten rijden met je Mach-1 om de planten te sparen.
ericc zegt
Titel van het artikel had beter geweest “Ford bouwt een echte Mach-1”
boomhauwer zegt
Ik ben blij. Gelukkig nog iets normaal
kminne zegt
Kamp A hier. Kamp B bestaat enkel uit huisvrouwen met een auto van de zaak.
kminne zegt
OT: Zowel de achterspoiler als de diffuser-inzet onderin de achterbumper lijken rechtstreeks van de GT500 af te komen.
cossiekiller zegt
Doe maar gewoon een gt 350 van 2 jaar oud en ik ben ook tevreden.