We schreven eerder dat de brute Ford Focus RS500 in Nederland al helemaal uitverkocht was, maar Ford Nederland was er toen snel bij om e.e.a. ietwat te nuanceren: “Er blijkt inderdaad enorm veel interesse in de auto, maar het is nog niet duidelijk wat de prijs is en wie de auto krijgt. Officieel is de RS500 dus nog niet uitverkocht, Nederlanders kunnen er nog steeds eentje bemachtigen.”.
Vanmorgen een berichtje in onze mailbox van een medewerker bij een Ford dealer die ons wist te verklappen dat de Focus RS500 een advies instapprijs heeft van 60.526,- euro. We hebben even gebeld met met de PR man bij Ford Nederland, maar die wil dit nog niet bevestigen en verwacht dat de Nederlandse prijzen binnen een paar dagen tot een week bekend worden gemaakt.
Met de “gewone” RS rij je voor 53K bij de dealer weg, dus dat maakt de RS500 ruim 7.500 euro duurder. Dat zijn best veel euro’s voor 45 pk extra. Maar goed, zo in het matzwart is het wel een erg strakke verschijning en je kunt bovendien zeggen dat je in de heetste Focus ooit rijdt. Tenminste, als je daar nog tijd voor hebt, wanneer je in 5,6 tellen naar de 100 km/u sprint.
sven2 zegt
Dan denk ik toch nog altijd dat ik een Scirrocco R kocht en hem een chipje zou geven, een paar leuke velgen & hem zwart laten spuiten: Mooier, goedkoper, beter afgewerkt dan de RS500!
Freewarefreak zegt
@sven2: Hem zwart laten spuiten? Tipje: bestel hem gewoon in het zwart. ;)
sven2 zegt
@Freewarefreak: ik bedoelde matzwart, sorry :P
wotevajjjj zegt
60k voor een focus… Ik zou egt niet in nederland kunnen leven, maar jullie hebben wel deftige straten…
Marijn90 zegt
Inderdaad erg veel geld voor een focus. Ik zou het toch ergens anders aan besteden.
EdGaR zegt
Toch wel erg veel geld voor een Ford… Maar al met al wel een leuke hot hatch :mrgreen:
SHFT zegt
60.000, wat een lachwekkende prijs. Heb je een leukere tweedehands M3/C63 voor…
demoder zegt
Jammert dat is 526 pleuro teveel anders had ik hem echt gekocht……
TSI-tje zegt
Machtig agressieve auto, met dito prijs. Hij zal het best waard zijn, maar ik hoef hem niet voor die centen…
Lord_svenius zegt
ik geloof dat ie in België iets van 42.000 euro moet gaan kosten.
Alex zegt
Doe mij voor dat geld dan maar een Litchfield Type25. Dan heb je een auto die AWD heeft, ruimer is, en nog sneller is ook!
Lan_Evo zegt
Voor dat geld zou ik veel liever een Evo of Impreza halen, dan heb je in ieder geval wel de vierwielaandrijving. Als je die 2 mag vergelijken, de Impreza STI is ook een hatchback.
alfa mannetje zegt
@Lan_Evo: Ik heb 2 uur met een EVO mogen rijden , wat een emotieloos ding en blij dat ik die kermis atractie mocht inleveren. De 6 is al helemaal kapot ontwikkeld , zelfs op een circuit ….
Jurrian zegt
@alfa mannetje: dat is ook een kwestie van smaak, ik krijg ook een hoop emoties van over de voorwielen glijden, maar geen goede. ik zou voor dat geld ook eerder voor een leuke lancer EVO of Impreza kijken.
Zodan zegt
60k voor een Focus. Dat is toch wel een beetje overdreven.
Het wordt tijd dat de Europese richtlijnen van vrij verkeer van goederen ook eens voor de autoverkopen gaan gelden.
Dan kan onze regering de pot op met hun luxe belasting die echt nergens op slaat.
EJS zegt
Daar kun je best wat leukere auto’s voor kopen denk ik..
martijn zegt
@iedereen die zeikt over de prijs en iets anders zou kopen, dit is natuurlijk wel een hele exclusieve auto, lijk tme meer iets voor de verzamelaar als voor de echte offroad racer.
midasracer zegt
@martijn: een Ford Focus voor de verzamelaar? Yeah right. De laatste Ford die veel geld waard is geworden, is volgens mij de RS200 en dan spreken we over 20 jaar geleden met een produktie van 200 stuks. Weer 20 jaar eerder de GT40. Maar dan heb je het volgens mij wel gehad met Fordjes voor de verzamelaar.
de sjonnies zegt
@Tiger : Denk dat je met zo’n vergelijking een heleboel hebt uit te leggen……………….
lambo4all zegt
Scirrocco R voor mij graag. is nog veel mooier ook!
Ibracadabrie zegt
Als je toch 60000 te besteden hebt zou ik nog even doorsparen voor een Evo
Neal zegt
ik wacht wel op die Volvo C30 4×4 met 400pk….
Toch nog één merk dat het verstand heeft om zoveel pk’s op 4 wielen over te brengen (naast een paar japanse merken dan)
troublesome88 zegt
Ik zou het er niet voor over hebben, maarja degene die dat wel hebben rijden toch wel exclusief.. Ik heb niks met Ford, echt he-le-maal niks, maar moet toegeven dat matzwarte staat hem goed..
CSL zegt
60k voor eenvoorwielaangedreven focus!!
Vor dat geld heb je een prachtige nette E92 M3 voor.
tt zegt
mss een domme vraag, maar wat is de kans dat de ford jongens er toch meer zullen bouwen? anders is dit natuurlijk wel een toekomstige classic met ballen.. al blijf ik het een te dure wagen vinden..
Citrofiel zegt
“Ik rijd in de heetste Focus ooit!”
Ja hoor, lukte binnen 5,6 seconden, maak je maar niet druk.
ardonjr zegt
@Citrofiel: Lol!
60 K is overigens wel erg veel geld, maar je hebt dan wel een gaaf apparaat voor de deur staan..
Echter, voor 60K had ik liever toch 4wd gehad ipv voorwielaandrijving.
Vincenzo zegt
wat een prijs voor zo’n lelijk hok.
Rijd je nog steeds een focus.
Jurrian zegt
Voor dat geld zou ik gewoon lekker een 1 serie coupe halen, en dan is er nog ruim geld over voor een 400 pk kuurtje of een mechanisch sper voor het betere stuurwerk.
kajagogo zegt
Zullen wel grijze muizen in gaan rijden, die loaded zijn.
*doet groen van jaloezie*
Crazy Colin zegt
@midasracer: je vergeet er toch echt een paar hoor,
wat dacht je van de Sierra RS(500) Cosworth, de Escort mk1 RS1600, de Escort Mk2 RS1800,RS2000, de Escort S1 RS Turbo, de Escort RS Cosworth, hell zelfs de MK4 XR en RS’en beginnen steeds meer hun waarde te tonen! En wat denk je wat de ST-modellen van tegenwoordig gaan doen in de komende 10-20 jaar!
Ach, je rijdt zelf zeker geen Ford… try it, Feel the Difference :P
midasracer zegt
@Crazy Colin: Ja vroeger een Fiesta 1.1 Ghia gehad. Best een grappig ding, maar had al onderstuur bij 30km/h door de bocht.
VWB verzamelaarswaarde van de genoemde auto’s, dat zijn wellicht liefhebbersauto’s maar worden echt niet meer geld waard. De Sierra Cosworth is een indrukwekkende auto, maar op dit moment te koop voor ongeveer 25% van de nieuwwaarde. Noem mij een naoorlogse Ford die nu meer kost dan de nieuwwaarde + inflatie. Ik ken er maar 2, de RS200 en de GT40. En misschien een paar youngtimers of klassiekers zoals de Capri, (Lotus) Cortina etc. De Ford Focus is geen verzamelaarsauto en het zou me verbazen als het met 60mille een liefhebbersauto wordt.
Cantago zegt
Ik zou het er voor over hebben;) Geweldig brute bak!
Kadett zegt
Voor die dikke 60.000 euries kies ik niet voor een leuke Focus, maar een nog veel leukere Audi
Euphoric77 zegt
Tja voor dit geld heb je ook een S3 met een aardig aantal opties (+ kuur zodat deze gelijke prestaties heeft) of idd een 1 serie. Maar goed Deze Focus ligt ook meer in het straatje Impreza en EVO qua soort auto, wie hier voor kiest is idd een liefhebber of iemand die meer voor de racy feel kiest dan luxe en comfort met eigenlijk dezelfde prestaties.
laulau zegt
Koop gewoon een RS en laat hem chiptunen ofso. Bespaard je veel geld.
integralechubasco zegt
@crazy Colin
en voor mij een leuke mkI capri RS2600, Ford Lotus cortina, escort Mexico, to name but a view… :)
renaultfreak zegt
rent nu naar de renault dealer om een megane rs250 voor zich zelf te bestellen en een twingo rs voor t vrouwtje..
Zegt al genoeg denk ik? 60000 euro voor n focus, t moet niet gekker worden…
Sorcerer zegt
@demoder: ga naar een Ford-dealer en vraag om 526 euro korting op die auto. Wedden dat je de auto dan toch meekrijgt? ;)
Tiger zegt
Voor 1000 euries meer heb je ook een Audi TTS, moet ik nog meer zeggen..?!
VeniVidiVici zegt
WTF :shock: vanaf € 60526,-… Nou sorrie hoor maar dan koop ik voor dat geld liever een vette Ford Mustang Shelby GT500 !!!
majinstar zegt
Bmw 335i coupé voor zelfde prijs en in 5.1 sec van 0 naar 100. Ik zou mijn keuze al hebben gemaakt. Daarbij komt over 2 jaar vast wel weer een nieuwe ford focus en zit je met een opgefokte oude model ?
de sjonnies zegt
Jammer dat zo weiningen de rally historie van Ford begrijpen cq kennen. Dat is ‘de idee van deze Focus’
Toont wel hoe goed de gemiddelde blogger is geinformeerd.
VW, hebben nooit een deuk in een pakje boter kunnen maken in de rally wereld, BMW en Audi ook niet.
Ford heeft een zeer lange lijn van rallywagens met pedigree, net als merken als Lancia en Renault
Lopen jullie maar naar de Duitse hoek, doe mij maar deze Focus, want daar rij je iedereen het snot mee voor de ogen weg !
Olivier zegt
@de sjonnies: VW, hebben nooit een deuk in een pakje boter kunnen maken in de rally wereld, BMW en Audi ook niet.
Uuh VW en BMW wil ik best inkomen maar Audi? Misschien moet je eens iets beter informeren.Zonder audi had je nu niet al die AWD rally auto’s gehad!
de sjonnies zegt
@Olivier:
@ Dreier : Yes, shame on me ! :oops:
fordje zegt
Waarom niet z’n uberkoele WRC spoiler er op maar gewoon een standaard st of rs spoilertje?
Dreier zegt
@ de Sjonnies
Audi heeft geen deuk in een pakje boter kunnen rijden in de rally wereld?? Een woord: QUATTRO
Jimmie zegt
@Olivier: en @Dreier: de Quattro bracht 4wd naar de rally, maar werd met regelmaat verslagen door de rwd Lancia 037.
En toen Lancia eenmaal met de Delta S4 kwam stelde de Quattro nog maar weinig voor en ging Audi met de staart tussen de benen de rallysport uit.
meneersander zegt
Wel veel geld voor een Focus….
HyperTeHK zegt
Doe mij voor dat geld maar een BMW 335i coupe
Henk zegt
Elke prijs voor een auto is in Nederland te gek en men laat zich maar doen. Deze auto is dus 2x zo duur, als een Belgische RS. Er zijn trouwens maar 2 ultieme rallywagens en dat is de Impreza en de EVO. Alfa mannetje maakt zich hier belachelijk en zal waarschijnlijk binnenkort steun krijgen van Fiat mannetje en dan is het gekkenhuis weer compleet;-).
Bas zegt
Dat is ongeveer gelijk aan de prijs van mijn studioappartement.
Vergelijkbaar….want de Ford Focus heeft ook geen slaapkamer.
Als ik de keuze had?
Nou dan zou ik de Ford Focus kiezen want de buurt bij mij is niet echt leuk en met zo’n Ford kan ik er lekker snel weg komen.
Pornking zegt
haha, 60.000 euries voor een Focus….wat een uitmelkerij!
Twj zegt
Jezus christus… dat is gewoon BMW / Audi geld voor een f#cking Ford.. en dan nog een Focus ook.
Kan me niet schelen dat ie 350pk heeft.
Doe mij voor dat geld een lekkere Mercedes C-klasse, Audi A5, BMW 3 serie ofzo.
Megakix zegt
Je normale RS-tunen kost 1300 euri, heb je er méér dan 45Pk bij…en voor prijzen boven de 50K rijdt je natuurlijk een sportievere BMW vrienden ! Geen FFFFordje…
GLTSRY zegt
Er gaat niks boven de Subaru Impreza WRX-STI
lincoln zegt
kijk .. met zulke prijzen sluit je bepaalde mensen uit ..
die gaan dan idd naar BMW ofzo ..
daar zullen de marketeers zeker niet verdrietig van worden ..
robert1 zegt
:oops::oops: vrij duur ik koop liever een mercedes amg spaar nog wel even door
Autoliefhebber zegt
Laten we dit zien als een verzamelaarsobject.
Kijk, zelf vind ik het ook veel geld, maar je rijdt dan wel tenminste in iets exclusiefs. :)
Rikus zegt
premium prijsje..
We zeggen allemaal wel 60K, maar het ergste vind ik het gedeelte wat je daarvan afdraagt aan de minst geliefde dienst van Nederland.
Zou zelf ook gaan kijken naar een tweedehands C63/M3
CL65 zegt
sorry maar ik moet in herhaling vallen; 60000 voor een ford uberhaupt!! Het moet niet gekker worden.
Huybride zegt
Prikkie
Dimglor zegt
Sorry maar de meerprijs voor de minieme veranderingen zijn de moeite echt waard… Ik blijf wel rondtuffen in m’n Fiesta.. Het is ook een Ford en ie is ook zwart en ie was zeker zo duur niet ;)
steven zegt
voor zo’n som zou ik toch eerder naar audi of porsche kijken