Geruisloos ploegen door de sneeuw na je bedrijfswagen activiteiten met de elektrische Ford F-150.
Van een dikke V8 naar een geblazen zescilinder naar uiteindelijk een elektrische variant. Ook een model als de Ford F-150 maakt gewoon doorontwikkelingen mee binnen het concern. Niet zo gek, want deze pickup hoort zo’n beetje tot de primaire behoefte van iedere Amerikaan.
Hier in Nederland is de F-150 een vaak geziene gast op grijs kenteken. Of de nieuwe elektrische Ford F-150 ook populair gaat zijn hier in Nederland is nog maar de vraag. Het prijskaartje zal onder andere van belangrijke invloed zijn. Een grote pickup met een geavanceerde elektrische aandrijflijn. Nee, zo’n elektrische Ford F-150 zal geen spekkoper worden.
Elektrische Ford F-150
De pickup gaat halverwege 2022 in productie. Het model zal in het gloednieuwe Rouge Electric Vehicle Center in de Amerikaanse staat Michigan van de band rollen. Tot die tijd brengt de autofabrikant het model zo nu en dan onder de aandacht. Zo ook nu, met een geinige video van een geruisloze Ford F-150 die mag spelen in de sneeuw. Dat prototype wel, want voor ons Nederlanders lijkt sneeuw voorlopig iets uit het verleden.
Ford zegt het elektrische model duizenden uren stevig te testen. Onder andere op zijn offroad capaciteiten. Het gaat een zeer belangrijk model voor het merk worden. Logisch dat Ford geen half werk wil afleveren. Het moet een volwaardig alternatief worden op de varianten met een verbrandingsmotor.
Dutchdriftking zegt
Tja, specs en prijs combinatie gaat (zoals altijd) er voor zorgen dat het of een succes, of een flop wordt. De nieuwe elektrische Hummer, daar zie ik overigens wel wat in.
flutterby zegt
@dutchdriftking: Ford heeft wat mij betreft met de samenwerking met Rivian een streepje voor op de specs en geanimeerde promotiemateriaal van de Hummer.
Dutchdriftking zegt
@flutterby: Ik baseer mijn mening op de review van Doug Demuro. Maar dat is inderdaad vrij eenzijdig. Dit kan dus veranderen wanneer er meer journalisten mee op pad zijn geweest.
flutterby zegt
@dutchdriftking: heeft hij er ook mee gereden of mocht hij er alleen in zitten?
Dutchdriftking zegt
@flutterby: Uiteraard nog niet mee gereden. Maar dat heeft ook geen enkele journalist met de Rivian of de elektrische F150. Kortom, het is een eerste indruk, maar zeker geen definitief oordeel.
flutterby zegt
@dutchdriftking: in de Long Way Up hebben twee auto’s van Rivian van het zuidelijkste puntje van (zuid-)Amerika naar de VS gereden (geen medewerkers van Rivian). De elektrische Hummer nog geen meter. Ze doen gewoon een Nikola’tje om het aandeel hoog te houden.
Dutchdriftking zegt
@flutterby: Is Long way up al ergens te streamen?
flutterby zegt
@dutchdriftking: Apple TV+..
flutterby zegt
@dutchdriftking: Van de F150 hebben ze ten minste écht promotie materiaal in plaats van computerrenders.
Dutchdriftking zegt
@flutterby: Dat hebben ze ook bij de Hummer ;)
fanboy zegt
Ik ben vooral benieuwd naar uiteindelijke prijs en range.
Mag best iets duurder zijn dan een normale F150 want het verdient zich toch wel terug vermoed ik.
flutterby zegt
@fanboy: hier in Nederland gaat natuurlijk met name de BPM (en het gewicht) een grote rol spelen in het feit of het een aantrekkelijk aanbod wordt.
grandvitara zegt
Electrische auto daar zit geen BPM ook wel heel creatief CO2 heffing genoemd op. Alleen de btw en invoerheffingen ff aftikken
flutterby zegt
@grandvitara: precies daarom kan die hier wel eens erg scherp geprijsd worden.. voor een pickup.
Charles Taycan 4S zegt
Slimme zet van Ford! F 150 is een zeer succesvolle auto qua sales. Een redelijk normaal uiterlijk , goede kwaliteiten en een goede dealerorganisatie zorgen voor succes hiervoor.
rotarypowah zegt
In die video krijgt de Mustang Mach-E meer screen-time dan de F150.
loggy zegt
Als de range en oplaadtijd beetje op orde zijn, zou het wel eens een veel groter succes dat die cyber truck van tesla kunnen worden.
Zo’n conservatieve hillbilly van zn V8 af krijgen op elektrische power is al een enorme stap natuurlijk. Dan ook nog eens van het vertrouwelijke uiterlijk af moeten stappen is toch echt te progressief voor de meesten ben ik bang. Dus dit doet de job prima!