Het team hoopt snel met oplossingen te komen.
Het is al weken onrustig bij Formule 1-team Force India. Nu is concreet geworden dat er serieuze problemen zijn binnen het team. Een rechter in Londen heeft Force India gisteravond onder curatele gesteld. Er spelen momenteel zulke zware financiële problemen dat zelfs F1-coureur Sergio Perez moet fluiten naar zijn salaris.
Volgens Reuters heeft de coureur nog een salaris van vier miljoen dollar tegoed. Perez is niet de enige die op geld wacht. Ook Mercedes kan niet meer worden betaald door Force India. De motorleverancier heeft rekeningen van in totaal 13 miljoen dollar openstaan. Nu het team onder curatele staat zal een aangestelde bewindvoerder met de financiën aan de slag gaan.
Teambaas Otmar Szafnauer zegt binnen twee weken meer duidelijkheid te kunnen geven over de financiële situatie bij Force India. Ondanks de problemen blijven de coureurs van Force India wel rijden. The show must go on. Het is uiteindelijk afwachten wie straks Force India gaat overnemen van de huidige eigenaar Vijay Mallya.
mrrallycross zegt
Beter dat ze de boel niet aan familie stroll verkopen
phaeton zegt
@mrrallycross: Ach er was ook alweer een gerucht dat een pannekoek uit de GP3 zo’n leuk kind is dat z’n pa Force India wilde kopen. Gewoon drie maanden wachten, dan zullen we het weten.
87sandyd zegt
@mrrallycross: Geen team is ook geen optie. Maar ik denk dat de boel aan de familie Stroll verkopen over een paar jaar hetzelfde probleem oplevert.
Lance zal niet snel genoeg zijn, de auto wordt niet goed ontwikkelt waardoor ze achteraan rijden en dan vind Lawrance het ook wel weer mooi geweest en laat de boel springen. Zit je weer met hetzelfde probleem.
Het moet gewoon geen speeltje worden van rijke mensen.
a110 zegt
@87sandyd: F1 is toch altijd al een speeltje voor rijke mensen geweest?
cloverleaf zegt
Stroll F1. De nummer 2 rijder moet langzamer zijn dan Lance. Palmer, Maldonado?
gasskaas zegt
@cloverleaf: als ze maldonado inzetten, kan die het hele veld crashen zodat stroll kan winnen! Handig man
gwnbmw zegt
@gasskaas: moet stroll niet zelf crashen…
potver7 zegt
@gasskaas: meestal schakelt hij vooral zichzelf uit, en af en toe één of twee andere coureurs. Maar ’t hele veld… Da’s toch wat te hoog gegrepen voor Pastor.
centocinquantanove zegt
@cloverleaf: Goed idee, alleen Maldonado’s probleem was niet z’n snelheid maar het feit dat er andere deelnemers op de baan waren. :-)
Robert zegt
@centocinquantanove: hét probleem van Maldonado is, dat het sponsorgeld uit Venezuela volgende week nog maar de helft waard is van de huidige. En over een week de helft van de helft. En zo geëxtrapoleerd, blijkt -ie dan aan het einde van het seizoen voor niks (pun intended) te hebben meegereden. Sterker nog, met alle te verwachten schades moet het team er waarschijnlijk nog dik op toeleggen…
jaapiyo zegt
@cloverleaf: er wordt al gesproken over Kubica.
rob5nismo zegt
Ik hoop dat Perez dan hetzelfde geintje uithaalt als kimi bij lotus crashen en weg wezen van het circuit
thomcarspotter zegt
@rob5nismo: Ik moest deze zin 3x lezen voordat ik begreep wat er stond.
rob5nismo zegt
@thomcarspotter: de warmte in combinatie met de zins opbouw gaat soms niet zo soepeltjes
fmgarcia zegt
@rob5nismo: Na eerst 23x achter elkaar met punten thuis komen;).
Edge zegt
Dit is een gevalletje ‘de soep word zelden zo heet gegeten als zij wordt opgediend.’ Vijay Mallya doet veel te moeilijk. Hij wil telkens veel meer geld vangen dan het team realistisch gezien waard is, of weigert zelfs geheel te verkopen. Het onder curatele laten stellen door Perez, Mercedes en sponsor BWT is een gecalculeerde move, zeer waarschijnlijk uitgevoerd in overleg met Force India en een potentiële koper, met als doel Vijay Mallya buitenspel te zetten en de macht bij een curator te leggen om zo het overnameproces te versnellen.
Overigens worden op dit moment vier partijen genoemd: de Amerikaanse racegigant Andretti, Dimitry Mazepin (Russische miljardair en vader van FI testcoureur Nikita Mazepin) en een consortium onder leiding van Tavo Hellmund (verantwoordelijk voor het Circuit of the Americas, de Amerikaanse GP en de Mexicaanse GP) zouden het team in zijn geheel willen overnemen, terwijl Lawrence Stroll een aandelenpakket zou willen kopen in ruil voor een racezitje voor Lance.
trustmeiamanengineer zegt
Ik zou toch mooi geen meter meer rijden als ik geen geld kreeg… Krijgt Ocon z’n pegels nog wel dan? Het is ook niet alsof je in dat roze hok de kans op kostbare punten misloopt.
87sandyd zegt
@trustmeiamanengineer: Ik snap je punt maar je zet jezelf ook volledig buitenspel hiermee.
jaapiyo zegt
@trustmeiamanengineer: ik denk dat Ocon betaald krijgt door Mercedes. En Perez zal ook vast direct een bedrag krijgen van Carlos Slim. Perez moet blijven rijden omdat hij zichzelf in de kijker moet rijden bij andere teams. Als ‘ie nu van de grid verdwijnt zou hij zomaar eens buiten de boot kunnen vallen volgend jaar.
In het verleden was het zelfs ooit zo dat Nick Heidfeld uit eigen zak geld betaalde om te racen bij Jordan (naar verluidt). Voor hem pakte dat goed uit want hij kon daarna een lucratief contract teken bij Williams en vooral BMW. Het is dus ‘op jezelf gokken’ wat Checo nu doet.
roadster1976 zegt
Duur grapje voor michiel mol. Krijgt nu weinig terug voor zijn aandelen…
HZW zegt
@roadster1976: Ook zo’n zilveren paplepel kind.
toniominestrone zegt
@HZW: selfmade man, beetje last van afgunst , lutser?
mark997gt3 zegt
@toniominestrone: selfmade valt wel mee hoor. Als je met een paar miljoen van papa mag beginnen dan noem ik dat niet selfmade……
HZW zegt
@mark997gt3: Dat zeg ik “Zilveren Paplepel”.
toniominestrone zegt
@HZW: hij geeft het familie vermogen inmiddels meer dan verdubbeld, blijft alleen het feit overeind staan dat je een afgunstig persoon bent.
HZW zegt
@toniominestrone: Nee, zijn papa (Jan Mol) is(was) rijk, mede oprichter van Volmac 1966, > Cap Nederland 1968, > Cap Volmac 1993, > Capgemini, in hoe verre hij hier nog ergens betrokken is weet ik niet.
HZW zegt
Het is jammer dat er niet meer auto fabrikanten toetreden in de Formule 1.
Deze situatie is mooi instapmoment om als auto fabrikant de boel op te kopen en je intrede te doen in F1.
Audi, BMW, Ford, Lamborghini, Porsche, PSA, Toyota en Volkswagen zouden een poging kunnen wagen.
antoonniels zegt
@HZW: Als die iets willen zullen ze dat pas bij een definitief nieuw motorenregelement doen. En dan nog kun je je afvragen of ze dit willen aangezien de meeste al dik investeren in Formule E. Daarnaast zie ik Porsche uiteraard liever blokken maken voor RB tenzij ze bij Honda opeens een konijn uit de spreekwoordelijke hoge hoed toveren volgend jaar.
steelfighter zegt
misschien moet die eigenaar van plattetv.nl het zaakje overnemen:)
enjoypunani zegt
@steelfighter: haha, die meneer blaat een hoop, heeft altijd gelijk en probeert anders door harder te schreeuwen zijn gelijk te halen. Ik word er soms best wel een beetje moe van. Daarnaast heeft hij ook geen serieuze F1 ervaring…
Dizono zegt
Farce India…