Met de Flying Spur Hybrid kun je voor komen rijden bij een GroenLinks congres.
Het is misschien wel de gaafste limousine van het moment. Nu is dat heel persoonlijk. Sommigen laten zich liever rijden en kiezen voor een Rolls-Royce en anderen willen liever een Mercedes-Benz S-Klasse. Maar de Flying Spur is de perfecte combinatie tussen grote limo waarin je zelf ook nog een beetje kunt boenderen.
Uiteraard moet je tegenwoordig in deze wereld een beetje aan het milieu denken, anders wordt je verbannen van de leuke feestjes en talkshow-programma’s. Gelukkig is daar de Flying Spur Hybrid. Deze auto is al aangekondigd door mijn zeer gewaarde collega @nicolasr. We wisten dat ‘ie groen ging worden, maar niet exact hoe groen. Welnu, wij hebben het antwoord voor u.
Hele lage uitstoot
De Bentley Flying Spur Hybrid is namelijk schoner dan verwacht. Het is de aller, aller, allerschoonste en groenste Bentley aller tijden! De CO2-uitstoot per kilometer is namelijk 75 gram. Dat is toch 25% schoner dan een Polo BlueMotion. Uiteraard komt het door de combinatie plug-in hybride en de WLTP-methode. Een groot gedeelte kan de groenste Bentley ooit namelijk elektrisch doen en ja, dan is er geen weinig uitstoot.
De Flying Spur Hybrid heeft een 2.9 V6 van Porsche-origine. Deze is gekoppeld aan een flinke elektromotor. Gezamenlijk levert deze 544 pk en 750 Nm. Inderdaad, dat is de aandrijflijn die we ook kennen van de Porsche Panamera, de 4S e-Hybrid om precies te zijn. Niet verwonderlijk, de Flying Spur staat op het MSB-platform waar de Panamera ook gebruik van maakt.
Prestaties Flying Spur Hybrid
Op de elektromotor is het mogelijk om 41 km elektrisch te rijden. In totaal is de actieradius van de Bentley Flying Spurt Hybrid precies 806 km. Daarmee is het de Bentley met de grootste range aller tijden. Dat komt overigens niet omdat Bentley’s voorheen kleine brandstoftanks hadden. Grote zware auto’s met grote zware motoren zuipen nu eenmaal.
Qua prestaties is het nog een echte Bentley. Van 0-100 km/u sprinten is in 4,3 tellen alweer gebeurd. De topsnelheid bedraagt 285 km/u, uiteraard in serene rust. Mocht je je vervelen deze middag dan hebben we goed nieuws voor je, want je kan ‘m samenstellen in de zeer uitgebreide Bentley-configurator.
Meer lezen? Dit zijn de twaalfcilinders door de jaren heen!
Dutchdriftking zegt
De auto is fantastisch, maar als je de meerprijs tov een A8 kunt betalen wil je natuurlijk gewoon een W12. En dat moet je doen, want over vijf jaar kan het niet meer.
gregorius zegt
Zo’n Flying Spur in Hybride is best een goede combo. Het zal nog soepeler kunnen rijden als je t goed uitvoert… en dat zal toch wel bij Bentley.
Wat ik niet begrijp: dan bieden ze de versie met 2.9 V6 aan, terwijl er ook de 4.0 V8 hybride in de Panamera ligt: de Turbo S E-hybrid. Stop die er dan in. Ik dacht dat Bentley ‘alleen het beste’ levert; maar in dit geval bieden ze het dus geeneens aan.
ouwedibbes83 zegt
@gregorius: zou die mss te dicht bij de W12 komen qua specs en daarmee het topmodel bedreigen?
gregorius zegt
De zelfde motor in de Panamera is toch ook het topmodel?
In een Bentley zou dat nog beter passen.
Je hebt het geluid van de V8; als je dat zou willen.
Je kan het geluid van de V8 dempen: want Bentley.
En je hebt de volle kracht van de elektro + souplesse.
Naar mijn mening is juist een Bentley en Rolls Royce uitermate geschikt voor een Hybride uitvoering als topmodel. Zeker in de 4-deurs limousine.
jarnobakker zegt
Perfecte auto voor die graaiers in DenHaag. Als je niet herkozen word kun je dan tijdens het spenderen van het wachtgeld het doen met een Audi.
waterisnat zegt
De commercial is zeker vreemd ja. Je geeft minder voedsel aan de plantjes en daar gaan ze van groeien in de stad?? Enkel in de upside down wereld van de groene zeloten (D66, GL en andere roof-bureacraten).