Maar liefst 1204 van de 6400 voertuigen die vanochtend over de A6 reden zijn geflitst.
Daarmee is het vorige record van 1900 boetes niet gehaald, maar de A6 blijft natuurlijk een mooie flitslocatie. Tien automobilisten reden meer dan 50 kilometer te hard en lopen het risico dat ze hun rijbewijs moeten inleveren. De hoogst gemeten snelheid was 178 km/u (de max snelheid aldaar is 100 km/u).
PS: Het ongekend hoge aantal geflitste auto’s werd gehaald ondanks dat de snelheidscontrole vooraf via de radio was aangekondigd, zo schrijft nu.nl.
JCD zegt
Hé wat jammer, daar gaat onze bredere wegen… die werden hiervan betaald toch? Ohnee dat is voor de bajes draaiende te houden, en de draaideur criminelen van het buitenland een onderkomen te geven.
Miamii zegt
Zielig toch. Gisteren ook hier in t oosten overal controles, die lui zitten gewoon in de bosjes, te zielig voor woorden!
Gio zegt
bastards.. ik haat ze…
BetaArkUser zegt
wel beetje lelijk als het ook nog is aangekondigd. en wel beetje zonde van die ene van 178km/h
S-line zegt
@ JCD, Inderdaad. Saban heeft de staat ook miljoenen gekost… slechts 1 klein voorbeeldje.
lincoln zegt
100 km/u ??
o.k. we hebben hier nog een infra-structuur uit de romijnse tijd ..
maar moeten we de top snelheid niet eens een beetje aanpassen aan vandaag ofzo ??
Edman zegt
@ lincoln
Vervolgens scheur je met 160 km/h langs een opa die met 50 op de teller aan het invoegen is… De maximum snelheid wil ik enerzijds ook omhoog, maar anderszijds wordt het hier dan wel een gevaarlijke boel, met elke 20 km een knooppunt.
RobertJ zegt
*zucht* of ze stellen normale snelheidslimieten. Op de A7 is het tenminste 120, een beetje redelijk. (daar rijdt iedereen tegen de file in ook zo’n 10% te hard, met de file mee 80% te langzaam)
Benjamin1 zegt
@ lincoln
romijnse tijd? :lol:
OT
178km/h is wel weinig eigenlijk….
RobertJ zegt
@Edman: Of je ontneemt die opa even zijn rijbewijs…
.
Even serieus, ik zie ook wel dat die snelheidsverschillen gevaar opleveren, maar zolang wij die grenzen zo belachelijk laag stellen, zal De Nederlander ook niet anders leren rijden… Niets tegen bejaarden in het verkeer, maar ze moeten nog wel capabel zijn om deel te nemen. Momenteel meen ik toch aardig wat ouderen te zien die eigenlijk geen autorijbewijs meer zouden moeten hebben. (dat geld ook voor een groep jongeren). 120 moet toch gewoon goed te doen zijn op die snelweg?
.
Er zijn voor ouderen ook goede(veilige) alternatieven. Brommobielen zijn tegenwoordig ook aardig luxe(alleen wel extreem duur) en voor ouderen is een speciale taxitarief mogelijk, welke ze voor een paar euro kilometers ver brengt.
.
Overigens, alle respect naar ouderen die de samenleving hebben opgebouwd en nog “genieten” van hun laatste stukje mobiliteit, maar soms moet je gewoon erkennen dat het niet meer kan.
Benjamin1 zegt
oja
yay geen groen nieuws meer, is trouwens een tijdje geleden dat ik actief was op AB, vanwege al dat groene gezeik.
Het toppunt was wel de aankondiging van een BMW 320D Efficient Dynamics.
Ben blij dat het over is…..
Thijs zegt
Als ik dit lees kijk ik dit graag:
http://www.youtube.com/watch?v=H2WL_dRHs64
Burgelijke ongehoorzaamheid!
northspotting zegt
Op welk stuk is het 100 dan?? Van Amsterdam naar Almere heet het volgens mij nog geen A6 en na Almere mag je er 120…
roadronner zegt
@northspotting:
Beetje lui ofzo? Als je even gekeken had op nu.nl dan had je kunnen lezen dat het bij Emmeloord was, bij de splitsing met de N50…
Asfaltliefhebber zegt
Geeft wel aan hoe weinig draagvlak er is voor de snelheidslimieten in Nederland. Als er minder bejaarden en huisvrouwen op de weg waren geweest en de brandstof minder duur was geweest zou er nog veel beter doorgereden worden.
Met de guerillatechnieken die Koos Spee zijn volgelingen heeft aangeleerd ben je tegenwoordig nergens meer veilig. Zie flitsservice voor wat mooie reportages. Allemaal gasten die voor de val van de muur gegeild zouden hebben op een baan bij de Stasi.
JCD zegt
Soms wil ik ook wel even Ghostrider zijn, al die teringtwingo’tjes die linksplakken en autos die abnormaal zich naaldje aan de 50 houden. En gewoon op achterwiel ze inhalen en dan net de buitenspiegels raken haha en dan hoor je ze denken ‘zo hey, wat een aso!’ ja ga dan lekker rechts rijden zoals de wet het voorschrijft… megauuuuuul
Rick dos zegt
@JCD:
“Soms wil ik ook wel even Ghostrider zijn, al die teringtwingo’tjes die linksplakken en autos die abnormaal zich naaldje aan de 50 houden. En gewoon op achterwiel ze inhalen en dan net de buitenspiegels raken haha en dan hoor je ze denken ‘zo hey, wat een aso!’ ja ga dan lekker rechts rijden zoals de wet het voorschrijft… megauuuuuul”
En dan toch hier een mening over hebben…
“Hé wat jammer, daar gaat onze bredere wegen… die werden hiervan betaald toch? Ohnee dat is voor de bajes draaiende te houden, en de draaideur criminelen van het buitenland een onderkomen te geven.”
Toch apart…
Edman zegt
@ RobertJ
Daar heb je ook wel een punt, in Duitsland gaat het immers ook goed. Toch is het anders… In Nederland is er nergens zo’n lang stuk knalweg als de “Oberhausen Straight”. Zoals ik al zei heb ik over deze kwestie toch gemengde gevoelens. Ook hangt het er trouwens vanaf in wat voor een auto je rijdt. In een Citroën C1 wil je écht niet harder dan 120… Terwijl je in een aardig gemotoriseerde middenklasser toch wel een beetje aan het lijntje wordt gehouden. Ach, ‘de beste stuurlui staan aan wal’ lijkt me hier toch wel een passend spreekwoord.
lincoln zegt
ach .. na het afdragen van de snelheidsbelasting was de situatie toch ook weer niet zooooo gevaarlijk ..
vlak voor de overheidschantage was het natuurlijk een levensgevaarlijke bedoeling daar op de A6 ..
Realhustler zegt
stukje a6 waar het honderd is bij emmeloord, is bij twee flinke bochten en een afslag.
Het bordje honderd staat wat vroeg, en eindigt wat laat, maar van lelystad richting joure knijpen die bochten flink, vooral de tweede. Snelheids limiet is terecht daar.
De andere kant op kan wel 120, maar mag helaas niet. 178 daar is in de bocht niet handig. Tenzij je het aardse bestaan zat bent.
ThomasK zegt
Ik ben er ook geflitst, ze stonden net na het punt waar de max snelheid verandert van 120 naar 100, erg kinderachtig, dat is prijsschieten natuurlijk.
northspotting zegt
@roadronner:
Uhm als ik alle bronnen die autoblog gebruikt moet gaan checken dan ben ik 2 keer zo lang bezig, dan hoef ik net zo goed niet op autoblog te komen. Als jij die tijd hebt prima, maar ik niet.
Het knooppunt is inderdaad 100, daar hebben ze wel vaker staan flitsen inderdaad.. kut stuk, maar het is ook niet verwonderlijk dat iedereen daar te hard rijdt. Die snelste is er wel snel ingedoken of uitgeaccelereert, 185 op de teller gaat wel lekker :P
arjens zegt
A6, de mooiste weg van het land……….
GND zegt
nou als tog zoveel mensen daar zo hard rijden voer dan gewoon een maximum snelheid van 120 in kan vast geen kwijt. de meeste ongelukken komen volgens mij tog niet door snelheid meer door van die klunsen die niet kunnen rijden
werner zegt
bos zoekt zeker euro” voor ABNAMRO
RobertJ zegt
@Edman: hmm, met een C1 wil ik niet harder dan 120? met mijn aygo ging ik ook zonder problemen 150 ;)
Het trio heeft in zijn klasse 1 van de betere onderstellen, als je matiz had gezegd had ik niets gezegd ;)
Brokkenpiloot zegt
Ai, dat verpest mijn avond. Ik rij nooit (nouja, bijna nooit) te hard maar had vanochtend nogal haast en ik heb niets gezien! O dear…
M.M.M zegt
Dit is weer puur en alleen om de staatskas te spekken. In een woonwijk met spelende kinderen waar je 30 mag zie je ze niet, want daar komen op een ochtend geen 6400 auto’s langs. Neeee, dat levert te weinig op !!!!!!!!
Remco zegt
Punt 1: ik luister nooit naar de radio.
Punt 2: ik rijd altijd te hard.
Enfin, volgens mij was ik ook de lul vanochtend.
audipower zegt
ja ik heb um gezien … toen ik er voorbij was dus ik krijg er ook wel 1 binnen denk ik reed 10 te hard.. en nogal veel collega’s van de oefening ook :P hahah tis niet anders er wordt daar altijd te hard gereden dus ja zo is een manier omt op te lossen
Cantago zegt
Dit benadrukt weer 100% dat Nederlanders gewoon niet zo zacht willen rijden! Wanneer snapt de overheid dat nou?
De oplossing voor het fileprobleem is ook poepsimpel. Zie het als een waterleiding, als de leiding even groot blijft, maar er moet 2x zo veel water door heen, dan gaat dat water toch sneller stromen? Zo is het ook met auto’s, wil je meer auto’s over één snelweg pompen, dan moet je niet een stuwdam plaatsen (lees snelheidslimiet) maar dan moet het verkeer sneller rijden! En voila, weg zijn je file’s;)
JCD zegt
Wat is apart? Dat ik me stoor aan mensen die zich niet aan de verkeersregels houden? Tja dan houd ik me d’r ook maar niet aan, en al die centjes van ons die gaan in zinloze bajesklanten die toch maar een ding willen; snel geld verdienen zonder te werken? Zo gek is dat toch niet dat ik over twee dingen een andere mening heb.
Rick dos zegt
En dan nog die vraag stellen…maar goed…
Mensen die zich niet aan de verkeersregels houden, omdat ze 50 rijden…
Heb je ‘m door of moet ik die ook nog uitleggen?
fap zegt
Hieruit zou je dus kunnen concluderen dat de maximumsnelheid omhoog moet :)
Fortuna zegt
Snelheidsbeperkingen omdat de infrastructuur niet aangepast is, is pas een voorbeeld van slecht beleid. Men moet er maar voor zorgen dat de infrastructuur toelaat dat afslaand/opkomend verkeer netjes kan in- en uitvoegen, zonder dat het andere verkeer daardoor in gevaar komt. Ligt ook ten dele aan de rij-opleiding (-opvoeding).
Daarbij komt nog dat dergelijke snelheidsbeperkingen (100 waar ervoor en erna 120 kan) altijd zorgt voor filevorming bij drukker verkeer en dat over heel erg lange afstand.
Vergelijkbaar materiaal kan je vinden over de snelheidsbeperking bij de Kennedytunnel in Antwerpen, in de spits is daar 70 toegestaan (waar normaal 100), dit zorgt voor extra files (en dus extra economische belasting), zonder dat de veiligheid erop vooruitgaat (aantal zware ongelukken is nog steeds even hoog).
TDIfreak zegt
machtige actie, ze hebben weer heel veel mensenlevens gered met deze graaiactie (schud nee)
vo!vo zegt
stond rond kwart voor 8 idd gemeld op flitsservice, voor sommigen misschien net te laat. wel handig om ff te checken voor je wegrijdt of je veilig (en milieuvriendelijk) in de stroom mee kan rijden, of dat je om en om tussen de vrachtwagens en bejaarden rechts moet rijden en je telkens links tussen het netjes doorstromende verkeer moet wurmen, met files tot gevolg…
Jaap zegt
Op de A6 kun je lekker doorrijden, iedereen rijdt er boven de 140. In dit geval weet de burger het beter dan de roverheid…
primramessar zegt
Autorijden is niet meer leuk
Robin Sjardijn zegt
Ik vind het terecht dat bij wegwerkzaamheden gecontroleerd word en wanneer mensen indioot hard langs de wegwerkzaamheden rijden is het terecht dat zij een goede bekeuring ontvangen. Wegwerkers moeten veilig kunnen werken. Willen mensen zo hard rijden dan doen ze dit maar op het circuit.
Robin Sjardijn zegt
ps: Mensen moeten zich gewoon aan de maximum snelheid houden en rekening houden met andere weggebruikers. Het is druk zat op de weg in nederland en hierdoor erg gevaarlijk. als mensen langs scheuren, kan dit niet goed worden ingeschat door andere weggebruikers, veel sneller ben je toch niet op je bestemming. Ik vind het goed dat het van te voren is aangegeven dat er gecontroleerd word, en terecht dat zij dan een bekeuring krijgen wanneer er te hard wordt gereden