Een waanzinnige roadster met een dikke V8, wat kost deze Mercedes AMG GT occasion eigenlijk?
Het is alweer geleden dat Mercedes de prachtige SLS Roadster in het gamma had. De AMG GT was nooit echt helemaal de opvolger van dit icoon, echter is het een auto die je liefde mag geven. Zeker nu er een tweede generatie is kunnen we zeggen dat de eerste generatie prima opdroogt. Met name de facelift.
Mercedes AMG GT occasion
De AMG GT was er ook als Roadster, tegenwoordig draagt de Mercedes-AMG SL deze verantwoordelijkheid. De Mercedes-AMG GT Roadster is nog altijd een lust voor het oog. Wie hoopt dat ze enorm gekelderd zijn in prijs, helaas pindakaas. Het blijven gewilde auto’s en daardoor ook aan de prijs.
150k
Zo vonden we dit exemplaar, aangeboden door de Mercedes-dealer. Dat betekent een aankoop met dealer garantie. Wel zo lekker als je 149.500 euro stukslaat op een auto. Want dat is inderdaad het prijskaartje van deze auto. Ten opzichte van de nieuwprijs (217.094 euro) heeft deze roadster uit 2019 een lekkere klapper gemaakt.
De zwarte kleur is misschien wat saai. Aan de andere kant maakt dat deze auto tot een uitstekende daily driver. Niet iedereen heeft zin om in een gele of rode AMG GT voor de dag te komen. Dit is vrij deftig.
Deze auto betreft de facelift van de AMG GT, dus je hebt de virtuele klokken achter het stoor in plaats van analoge tellers. Met 33.398 km ervaring is het beestje klaar om er nog vele jaren tegenaan te gaan.
De AMG GT is in allerlei varianten verkrijgbaar geweest. Dit is de Mercedes-AMG GT Roadster, met 476 pk uit een 4.0 biturbo V8. Ja, in de GT R leverde ditzelfde blok 585 pk, echter zijn de prestaties echt niet verkeerd. Je hebt 630 Nm koppel en in vier tellen zit je op 100 km/u. Bovendien is de topsnelheid 302 km/u. Meer heb je toch niet nodig?
De Mercedes-AMG GT Roadster is weer eens wat anders dan de zoveelste Porsche 911 Cabrio. En zeg nu zelf, Roadster bekt toch veel chiquer dan cabrio? Je checkt de V8-beul op Marktplaats.
camber24 zegt
Hmmmmm… liever een 850 roadster dan.
William zegt
Of hij er nog vele jaren tegenaan kan gaan, dat is afwachten. Wie op YT Motoren Zimmer volgt weet dat AMG motoren niet bepaald feilloos zijn.
civicfk3 zegt
Beter dan de Audi en BMW V8 motoren. Closed deck, hot-v turbo’s, slimme koeling en verder “simpele” techniek in tegenstelling tot Audi en BMW. In de AMG GT maakt het blok eigenlijk weinig pk’s. In de C63S maakt ditzelfde blok 510pk bijv.
kniesoor zegt
En in een E63s 612.
In Dld kost een pre facelift 476 peekaa versie met de gewenste liflafjes rond de 100K. En die vind ik eigenlijk mooier, niet in de laatste plaats vanwege het analoge dashboard. Maar een kleine 150K voor een recentere versie bij een MB dealer lijkt me enigszins redelijk.
civicfk3 zegt
In de E hebben ze er een ander spruitstuk met twinscroll turbo’s opgeschroefd ipv de monoscroll. Maar idd het basis blok blijft hetzelfde.
Robert zegt
Ik heb JP Zimmer z’n YouTubekanaal ook een tijd gevolgd, en ik vroeg me destijds serieus af, hoe dat toch kon. Rijden de huidige AMG-bezitters nu allemaal als totaalmalloten in hun bolide rond, of zijn die motoren echt zo slecht tegenwoordig? Echt, er komen regelmatig auto’s voorbij met soms minder dan 15-25.000 km gelopen, waarvan de blokken al compleet de vernieling waren gereden.
Een kanaal wat ik je ook kan aanraden (mocht je dat niet kennen), is dat van Stern Garage, waarin voornamelijk veel bijzonder fraai getunede youngtimer Mercedessen in voorbij komen.
timt zegt
Kom je wel eens in het centrum van Rotterdam? Ja, dat doen ze dus. Ze rijden allemaal als totaalmalloten. Als je 16 uur per avond/nacht alleen maar vol gas van 0-100-0 doet tussen alle stoplichten gaat het een keer naar de donder.
Willy500E zegt
Mijn ervaringen met AMG 4.0 zijn probleemloos
mashell zegt
Dit is wel een bijzonder saai uitgevoerde AMG GT.