• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Stand 2024
    • Stand Coureurs
    • Stand Teams
    • Alle Coureurs
    • Alle Teams
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Shop
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fisker Atlantic is een sexy elektrobeest

Auteur: ricardo, gepost 4 april 2012 om 08:05 – 20 Reacties

Fisker Atlantic

Op een privéfeestje voor aanvang van de New York Autoshow heeft Henrik Fisker, samen met zijn team van electroheads, het nieuwste wapenfeit van dit Amerikaanse automerk onthuld: de Atlantic. Een mini-Karma die qua formaat te vergelijken is met de Audi A5.

Het ontwikkelen van deze auto gaat niet zonder de nodige tegenslagen. Fisker kon naast de Karma deze kleinere en vooral goedkopere versie (rond de 50 mille in de VS) ontwikkelen doordat ze een staatslening van $359 miljoen mochten toucheren, maar dat financieringsproject werd onlangs stopgezet. En dus moesten Fisker en Co. opzoek naar meer private investeerders. Ondertussen hebben ze wel alvast deze Atlantic gepresenteerd, een conceptauto die voorheen werd aangeduid als Project NINA. Verkijk je overigens niet teveel op het woordje ‘concept’, Henrik Fisker heeft aangegeven dat deze auto vrijwel ongewijzigd in productie gaat.

Bekend is dat de achterwielen worden aangedreven door een elektromotor en er onder de kap een viercilinder van BMW komt te liggen die als range extender zal fungeren. Ook zal 4WD als optie worden aangeboden. Het Karma-achtige exterrieur was al geen verrassing meer, en bij de lekfoto’s viel ook al op dat er een enorm glazen dak wordt toegepast. Deze ligt op een ‘spider’ constructie, en hierdoor kon er volgens Fisker behoorlijk wat hoofdruimte gecreëerd worden.

Overige details, zoals de afstand die volledig elektrisch kan worden afgelegd, zullen later bekend gemaakt worden als de datum van productie dichterbij komt. Een video over de Fisker Atlantic staat op Autojunk. Wie de live presentatie, met een babbeltje van Henrik Fisker en CEO LaSorda, wil terugkijken kan HIERO terecht.

Fisker Atlantic

Ook interessant!

  • Ook de paus gaat elektrisch
  • hopeloos ouderwetse configurator
    Hopeloos ouderwetse configurator voor nieuwe Tesla-concurrent
  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?

Nieuwste artikelen

  • Hyundai IONIQ 5N – 650 pk
  • Klimaatclubje: ”Elektrisch rijden wordt goedkoper dan benzineauto”
  • EU vindt dat je te weinig verkeersboetes uit het buitenland betaalt
  • Carlos Sainz onthult nieuwe Ferrari na afscheid
FacebookTweetPinLinkedIn

atlantic, concept, Elektrisch, Fisker, henrik-fisker, new-york-2012, plug-in

Vorig bericht: « Peugeot verkoopt hoofdkantoor voor 245,5 miljoen euro
Volgend bericht: Kijk, het is de nieuwe Viper »

Lees Interacties

Reacties

  1. zeevink zegt

    4 april 2012 om 08:19

    Grappig om te zien dat de overheid een bedrijf met potentie en groene techniek niet verder steunt. Hier kunnen ze veel geld aan verdienen wanneer deze mooie techniek voor een grotere massa beschikbaar komt. Dus zou het vinden van investeerders eigenlijk niet moeilijk moeten zijn voor Fisker. Tegendeel blijkt helaas waar.

    Log in om te reageren
    • james125 zegt

      4 april 2012 om 08:37

      @zeevink: de overheid kan het wel steunen, maar uiteindelijk moet je toch weer wegenbelasting betalen, dus dat is eigenlijk het volk misleiden. Als dit het is, komt het er heus wel door. In Engeland moest voor de eerste auto’s iemand lopen met een vlag, en je mocht niet harder dan voetgangers. Toch heeft de engelse autoindustrie gebloeid, en heeft iedereen daar nu een auto.

      Log in om te reageren
  2. zdev zegt

    4 april 2012 om 08:20

    Zet over een jaar of twee maar voor de deur!
    Eerst de kinderziekten eruit.

    Log in om te reageren
  3. trisx zegt

    4 april 2012 om 08:25

    Doe mij deze maar.
    Ziet er veel beter uit dan de karma naar,mijn mening

    Log in om te reageren
  4. james125 zegt

    4 april 2012 om 08:34

    Wat een verrassing! Ik had hem totaal anders verwacht!

    Log in om te reageren
  5. atakan zegt

    4 april 2012 om 09:05

    Heeeeeey! Een smallere en korter Fisker Karma! Nice..

    Log in om te reageren
  6. Preske zegt

    4 april 2012 om 09:14

    Vervang dat raar dak en zet maar voor mijn deur.

    Log in om te reageren
  7. wimbers zegt

    4 april 2012 om 09:57

    hier ook een surf van met een fatsoenlijke achterklep en ik bestel hem

    Log in om te reageren
  8. guust zegt

    4 april 2012 om 10:25

    hebben ze weer mooi gefiskerd, alleen die grille blijft een beetje wennen

    Log in om te reageren
  9. objectieveautofan zegt

    4 april 2012 om 10:27

    Mooie wagen.

    Hopelijk net zo betrouwbaar als de Karma…

    Log in om te reageren
  10. fit4fun zegt

    4 april 2012 om 10:56

    Mooie klassieke naam (al eerder gebruikt door Bugatti dacht ik?). Lijkt me aannemelijk dat die BMW vier cilinder ook in de Karma zal komen te liggen.

    Log in om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 april 2012 om 11:05

      @fit4fun: Bugatti type 57 Atlantic. Maar ook voor een Chrysler concept uit 1995. En ik dacht dat Cadillac in de 90ties ook een cabrio had met die naam, maar kan er niks over vinden, dus zal wel niet dan.

      Log in om te reageren
  11. j00rs zegt

    4 april 2012 om 11:18

    Doe mij er maar een!
    Zag laatst een Karma volgas wegscheuren, dat elektro geluid heeft ook wel wat hoor. Ook al ben ik liefhebber van goed motorgeluid.

    Log in om te reageren
  12. monk zegt

    4 april 2012 om 12:44

    ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik vind de balans in het ontwerp niet zo mooi, los van de spuuglelijke velgen. Ik vind henrik fiskers ontwerpen pre-fisker automotive beter (Aston Martin). De karma heeft ook al een paar hele rare design elementen (een soort waaier bv in het midden van de achterbumper)

    Log in om te reageren
  13. petrolgirl zegt

    4 april 2012 om 12:52

    Normaal houd ik niet van meer dan 2-3 deuren, maar dit is echt een plaatje. Alle aanzichten kloppen gewoon. Leuk karretje om met het gezin naar de bios te rijden. :3

    Log in om te reageren
  14. deuxani zegt

    4 april 2012 om 15:45

    Nou maar hopen dat Fisker het redt (moet wel lukken) en dat deze auto ongewijzigd op de markt komt (moet ook wel lukken). Echt prachtig!

    Log in om te reageren
  15. tborre zegt

    4 april 2012 om 19:56

    Een kennis rijd een jarma en het is niet slecht, alleen veel problemen mee… een kabel vervangen zorgde voor wat weer bereik in electric mode… maar op termijn een interessante wagen

    Log in om te reageren
  16. SCscreamGT2 zegt

    4 april 2012 om 20:18

    Waar is de uitlaat?? :o

    Log in om te reageren
  17. mellie zegt

    4 april 2012 om 22:10

    Zem em op fisker ik hoop dat dit door gaat

    Log in om te reageren
  18. capo1bastone zegt

    6 april 2012 om 15:24

    Staat te hoog op zijn poten en menslief wie heeft da dak ontworpe, weg ermee please

    Log in om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2024 Autoblog · Powered by Truer than North